• 0

Reseller hosting zonder kennis van website hosting

Hi,

 

Ik heb een eigen webshop en een marketing bureau. Soms laten we soms websites maken door een extern bedrijf waar we een samenwerkingscontract mee hebben. De prijs voor een website is zeer goed voor wat je krijgt alleen de "hosting en onderhoud" kost €19,95 per maand. Hier wordt eigenlijk niks voor gedaan hebben wij het idee. Bij deze websites is het verplicht om de hosting ook af te nemen, dit is wel per jaar opzegbaar. Nu zag ik een advertentie van reseller hosting op [mod edit: site verwijderd op vermoeden SEO voor een klant] . Kost maar €0,85 per maand dus scheelt zeg maar €19,- per maand. Plan is om dit voor iedere klant na een jaar op te zeggen en zelf te gaan hosten.

 

Probleem is echter dat niemand bij ons ervaring heeft met het onderhouden van websites. Kan dit kwaad en wat zouden jullie doen? We hebben op dit moment 55 van dit soort contracten lopen dus scheelt op jaarbasis toch al snel €10k.

 

Tips en/of advies welkom!

 

Thanks!

 

M.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thanks voor je reactie Peter. We zijn ons er van bewust dat we ons (wellicht) op glad ijs bevinden.

 

Even ter verduidelijking: Het gaat puur om het "onderhoud". Het zijn allemaal WP websites en het enige wat nu wordt gedaan is het updaten van de versie van WP en de plug-ins. Komt hier nog (veel) meer bij kijken of niet?

 

Veranderingen en aanpassingen aan de website worden al uitbesteed.

Link naar reactie
  • 0
Komt hier nog (veel) meer bij kijken of niet?

Dat weet ik gelukkig niet - ik blijf liefst zo ver mogelijk weg bij WP. Het is wel het meest gebruikte CMS dat er is, dus de aandacht van hackers is extreem groot.

 

Als het je eigen website betreft zou je nog een afweging kunnen maken tussen het risico enerzijds en de besparing andeszijds, maar voor je klanten vind ik dat eigenlijk onverantwoord.

Link naar reactie
  • 0

Als je 55 van dergelijke sites in beheer hebt, waarom zou je dan geen managed VPS afnemen bij een kundig bedrijf en ze daar allemaal op hosten?

 

Wellicht kost je dan 100 euro per maand incl SLA voor de hele bups.

 

Als je geen technische kennis hebt is het niet verstandig om een unmanaged pakket af te nemen of iets te gaan resellen. Mocht er dan iets mis gaan met die server kun je het zelf gaan oplossen (dwz iemand inhuren om dat te doen als je het niet kunt), en dat gaat lastig worden als het NU moet omdat de sites van je klanten down zijn. Uiteraard zullen je klanten je erop aanspreken als zo'n situatie ontstaat, en het je wellicht niet vergeven als het er een hele dag uit licht terwijl je iemand aan het zoeken bent die het kan fixen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik heb een eigen webshop en een marketing bureau. Soms laten we soms websites maken door een extern bedrijf waar we een samenwerkingscontract mee hebben. De prijs voor een website is zeer goed voor wat je krijgt alleen de "hosting en onderhoud" kost €19,95 per maand. Hier wordt eigenlijk niks voor gedaan hebben wij het idee. Bij deze websites is het verplicht om de hosting ook af te nemen, dit is wel per jaar opzegbaar. Nu zag ik een advertentie van reseller hosting op deze site. Kost maar €0,85 per maand dus scheelt zeg maar €19,- per maand. Plan is om dit voor iedere klant na een jaar op te zeggen en zelf te gaan hosten.

 

Probleem is echter dat niemand bij ons ervaring heeft met het onderhouden van websites. Kan dit kwaad en wat zouden jullie doen? We hebben op dit moment 55 van dit soort contracten lopen dus scheelt op jaarbasis toch al snel €10k.

 

Tips en/of advies welkom!

 

Thanks!

 

M.

voor 85 cent krijg je erg weinig geheugen en helemaal niet geschikt voor WP. JE website wordt traag.

 

Link naar reactie
  • 0

De prijs voor een website is zeer goed voor wat je krijgt alleen de "hosting en onderhoud" kost €19,95 per maand. Hier wordt eigenlijk niks voor gedaan hebben wij het idee. Bij deze websites is het verplicht om de hosting ook af te nemen, dit is wel per jaar opzegbaar. Nu zag ik een advertentie van reseller hosting op deze site. Kost maar €0,85 per maand dus scheelt zeg maar €19,- per maand.

 

Probleem is echter dat niemand bij ons ervaring heeft met het onderhouden van websites. Kan dit kwaad en wat zouden jullie doen? We hebben op dit moment 55 van dit soort contracten lopen dus scheelt op jaarbasis toch al snel €10k.

 

Scheelt wel meer.

Reseller hosting houd in dat je meerdere gebruikers aan kan maken. En je doorgaans dus maar 1 reseller pakket voor al je sites nodig hebt (mits alles in de beschikbare ruimte/limieten past) i.p.v. 55 stuks...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.