• 0

Octrooi, "Product X" Vs. EU kwaliteitsnormen

Beste,

 

Ik heb een idee dat ongevallen bij medewerkers in de productie wereld kan verminderen. Ik zal het product X noemen. Product Y is een soort gelijk bestaande ontwerp van Product X.

 

Ik ben nu bezig met het maken van het concept en hopelijk het erna zelf te testen en prototype te maken. Echter moet het ontwerp voldoen aan bepaalde wettelijke normen die bepaald zijn binnen de EU. Dat houdt in dat mijn prototype uiteindelijk getest en onderzocht moet worden bij een erkende gecertificeerde instantie (NEN).

 

Mijn vragen zijn:

 

1. Moet ik een octrooi aanvragen "voor" of "Na" het te laten testen bij de gecertificeerde instantie om zo mijn idee te beschermen en kosten te besparen.

 

2. Stel je voor dat mijn product X faalt in één van die testen en juist dat de reden van de ongevallen is dat de producten boven een bepaalde norm moeten scoren bij die test. Het is geen koppigheid van mij, maar gezien dat ze ervoor hebben gekozen dat producten Y niet meer gedragen worden tijdens bepaalde werksituaties, om zo maar ongevallen te voorkomen, zegt iets over de testen of de bestaande producten. Terwijl dat de het niet dragen van product Y weer zorgt voor andere (kleinere) ongevallen. Wat is een goed advies in dat geval om toch te slagen?

 

Uit ervaring en informeren bij medewerkers hebben zij liever het dragen van een bescherming dan het helemaal niet te dragen. Wat tegen de regels is van de EU Normen.

 

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijk groeten,

Wally H.A.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Product Y is een soort gelijk bestaande ontwerp van Product X ... Ik ben nu bezig met het maken van het concept en hopelijk het erna zelf te testen en prototype te maken ... Moet ik een octrooi aanvragen "voor" of "Na" het te laten testen bij de gecertificeerde instantie om zo mijn idee te beschermen en kosten te besparen.
Eerst maar eens laten onderzoeken of het product überhaupt valt te beschermen. Misschien maak je veel kosten om er vervolgens achter te komen dat er al zoiets bestaat en waarvoor al een patent is verleend.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.