• 0

Hoe verwerk ik mijn fee

Beste forum leden,

 

Ik sta op het punt een dienst te gaan verkopen waar ik zelf een fee aan over houd als omzet. Dit ziet er fictief als volgt uit:

 

Verkoop van dienst is 500.00 euro

75% gaat naar de klant waar ik de dienst voor verkoop en 25% is voor mijzelf.

 

Hoe maak ik hier nu een factuur voor en verwerk ik dit in de boekhouding? Boek ik dan de 500 in als inkoop met een tegenboeking van 75% als verkoop?

 

Zie jullie input graag tegemoet.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals ik beschreef wilde TS een oplossing die eigenlijk niet kan: geld innen voor een overeenkomst tussen twee anderen en er verder buiten blijven.

 

Maar dat kan wel, Ron.

 

Alleen moet je dan natuurlijk geen factuur van jezelf aan de afnemer uitreiken (want dan "hang je" zeg maar), maar duidelijk maken aan alle partijen dat het geld slechts jouw bedrijf als tussenpersoon (bemiddelaar) passeert - als een doorlopende post - en dat de leverancier zelf de factuur maakt.

 

Eventueel zou TS ook 'third-party billing' kunnen overeenkomen met de leverancier waarbij TS dus namens de leverancier de factuur verzorgt. Onder verantwoordelijkheid van de leverancier (dat heet dus "in naam en voor rekening" van de presterende ondernemer formeel gesproken).

 

Maar of iemand hier gebruik van wil maken is natuurlijk een ander verhaal.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.