• 0

boekencontrole 2014 km registratie, vordering over 2011 t/m 2014

Ik ben ZZP, ik werk volledig alleen. Ik heb 2 bussen op de zaak, en een prive auto. Ik heb nooit km registratie bijgehouden omdat ik dacht dat het wel aannemelijk is dat ik niet in 3 auto,s tegelijk kan rijden. Mijn prive auto is een luxe auto die je niet ruilt voor een sprinter. Nu heeft de balastingdienst boekencontrole gedaan en geven aan dat ik over beide bussen met terugwerkende kracht 4 jaar fiscale bijtelling moet gaan betalen. Ik gebruik 1 bus, volledig afgeladen met handel ( kleding) gaat nooit leeg, en de tweede bus gebuik ik om handel te halen. Prive rijd ik een luxe wagen.

 

Wie kan mij hierbij helpen om de schade zo klein mogelijk te houden. En wat ik moet doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Balou,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Vervelend dat je een naheffing krijgt.

 

Ik heb nooit km registratie bijgehouden omdat ik dacht dat het wel aannemelijk is dat ik niet in 3 auto,s tegelijk kan rijden.

Dat is helaas geen argument voor de Belastingdienst. Meerdere auto's ter beschikking is meermalen bijtelling.

 

Mijn prive auto is een luxe auto die je niet ruilt voor een sprinter.

Een Sprinter is niet zomaar te kwalificeren als auto waarvoor bijtelling geldt, volgens het Gerechtshof. Mogelijk zit daar voor jouw situatie speelruimte.

 

Wie kan mij hierbij helpen om de schade zo klein mogelijk te houden. En wat ik moet doen.

Bezwaar maken tegen de aanslag binnen de op de aanslag vermelde termijn. Heb je een fiscaal adviseur die je daarmee kan helpen?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Helaas niet, is er iemand die mij hierbij kan helpen. maar ik heb wel gelezen wanneer ik kan aantonen dat de Iveco Daily vol zit en echt niet prive gereden kan worden hier ook nog wel iets aan te doen is. De tweede bus is een Mercedes Sprinter ( gesloten bus) hier haal ik handel mee. Maar ik rij ook vaak voor niets.

 

Link naar reactie
  • 0

Heel vervelend, maar op vakantie diep in de Alpen, Spanje of Italië kom ik toch echt wel mensen tegen die met een bus op kosten van de zaak, zij het werknemers of ondernemers, een eind reizen. Nu geloof ik meteen dat jij niet hebt gereden, maar dat zul je dus duidelijk moeten maken aan de belastingdienst.

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas niet, is er iemand die mij hierbij kan helpen.

 

Een goede intermediair (fiscalist, accountant, belastingconsulent, boekhouder, noem het maar op) kan je hier mee helpen.

 

Dat is een kwestie van jouw casus goed te doorgronden en een adequaat bezwaar te maken (indien dat reëel is!).

 

Het punt is alleen maar dat je daar wel iemand voor in moet schakelen. En de uitkomst is vooraf niet zeker.

En niemand (neem ik aan) zal dit belangeloos doen. Dus moet je iemand hiervoor inhuren dan, lijkt mij tenminste.

 

Misschien kan je een oproep bij "vraag & aanbod" plaatsen?

 

Link naar reactie
  • 0

Een eerste stapje dat jezelf kunt doen is aan de hand van je agenda (als je die wel bijhoudt tenminste) met terugwerkende kracht uitzoeken waar je met je bussen bent geweest en zo je gereden kilometers herleiden.

 

Heeft de inspecteur niets gezegd over je tankbonnen voor beide bussen? Het lijkt mij dat je die in je zakelijke administratie hebt verwerkt?

 

Zoals door anderen al is gezegd, is het het best als je hierbij fiscale hulp zoekt die je kan helpen bij het opstellen van een bezwaar.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.