• 0

Toegang tot Bank geven boekhouder

Hallo

 

Ik wil mijn administratie kantoor, toegang tot mijn ING zakelijke rekening geven.

 

Zodat zij alle betalingen/ontvangen kunnen regelen in het boekhouding.

 

Wil niet dat zij een betaling kunnen verrichten, alleen klaarmaken zodat ik later controleer en verzend.

 

Daarvoor krijg ik ook een 'tan code' op mijn telefoon.

 

Is het verstandig en veilig om inloggegevens van bank te geven?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil niet dat zij een betaling kunnen verrichten, alleen klaarmaken zodat ik later controleer en verzend.

Zoals je al zei, werkt ING met TAN-codes. Hetzij via een papier, hetzij via een mobiele bevestigingscode. Als de boekhouder die codes niet heeft (en ook niet krijgt), dan kan deze geen enkele betaling autoriseren. In dat opzicht zou er niet zo veel aan de hand hoeven zijn.

 

Is het verstandig en veilig om inloggegevens van bank te geven?

Ik denk dat de eerste vraag zou moeten zijn of het wel nodig is. De meeste (goede!) boekhoudpakketten kunnen overweg met digitaal importeren van afschriften. Daarmee worden dus ING-afschriften automatisch in het boekhoudpakket geladen, zonder dat die boekhouder verder in de rest van je ING-account hoeft te snuffelen.

 

Zit uw pakket erbij?

Nu zijn er koppelingen met Exact, Unit4 Multivers, Twinfield, Visma, AFAS, Reeleezee, Cash Software, Asperion, e-Boekhouden.nl, Yuki, Kleisteen en Muis.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Wil niet dat zij een betaling kunnen verrichten, alleen klaarmaken zodat ik later controleer en verzend.

Zoals je al zei, werkt ING met TAN-codes. Hetzij via een papier, hetzij via een mobiele bevestigingscode. Als de boekhouder die codes niet heeft (en ook niet krijgt), dan kan deze geen enkele betaling autoriseren. In dat opzicht zou er niet zo veel aan de hand hoeven zijn.

 

Is het verstandig en veilig om inloggegevens van bank te geven?

Ik denk dat de eerste vraag zou moeten zijn of het wel nodig is. De meeste (goede!) boekhoudpakketten kunnen overweg met digitaal importeren van afschriften. Daarmee worden dus ING-afschriften automatisch in het boekhoudpakket geladen, zonder dat die boekhouder verder in de rest van je ING-account hoeft te snuffelen.

 

Zit uw pakket erbij?

Nu zijn er koppelingen met Exact, Unit4 Multivers, Twinfield, Visma, AFAS, Reeleezee, Cash Software, Asperion, e-Boekhouden.nl, Yuki, Kleisteen en Muis.

Bedankt voor je reactie, dus TAN code is eigenlijk wel veilig. Die krijgen ze niet.

 

Digitaal importeren van afschriften, mijn boekhoud pakket kan hier niet overweg.

 

Zal morgen even met bank bellen.

Link naar reactie
  • 0

Is het verstandig en veilig om inloggegevens van bank te geven?

 

Dat lijkt mij absoluut niet!

 

Niet dat je diegene moet wantrouwen of zo, maar stel je voor:

 

Er gaat iets fout (iemand heeft geld van je rekening op een of andere wijze weten weg te 'sluizen' - internetcriminelen of gewone oplichters bijvoorbeeld).

Vervolgens wil je de schade van de bank vergoed krijgen.

Blijkt dat je inloggegevens aan derden hebt doorgegeven...

 

Wat denk je zelf dat de bank doet met jouw verzoek om de schade vergoed te krijgen?

(ik kan het wel raden)

 

 

Overigens kan ik mij niet echt voorstellen dat zij jouw inloggegevens willen kennen, eerlijk gezegd. Stel je voor dat zij per ongeluk schade veroorzaken...

 

Ik krijg zelf met enige regelmaat vragen van klanten of mijn bedrijf allerlei inloggegevens, zoals DigiD bijvoorbeeld, wil/moet hebben. Alsjeblieft zeg!

Ik gebruik mijn eigen kanalen en wil werkelijk geen persoonlijke codes van derden kennen.

En ik neem aan dat de meeste adviseurs/intermediairs dat zo bekijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een boekhoud koppeling tussen exact en abn, misschien kan het software pakket van jou boekhouder dit ook?

 

Edit: Sorry niet goed gelezen, prinsrachid heeft dit al gezegd :)

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je boekhoudpakket geen bankmutaties kan importeren, heb je OF een zeer kleine boekhouding waar het importeren niet genoeg efficiency toevoegt, OF het wordt écht tijd om van boekhoudpakket te wisselen.

 

Voor de meeste van mijn klanten (zzp'ers met een beperkt aantal bankmutaties) gebruik die optie overigens niet omdat ik de administratie eens per jaar verwerk, en achteraf gaan lopen inlezen voegt niet genoeg toe in mijn ogen. Maar voor die paar klanten waar ik op maand- of kwartaalbasis administreer, wil ik de bankmutaties inlezen in het administratiepakket. Waar mogelijk wil ik ze zelfs automatisch gekoppeld hebben, zoals PrinsRachid aangaf.

Als dat niet lukt, download de klant eens per maand de bankmutaties in een mooi doch onleesbaar bestandje, waar mijn boehkoudsoftware dan chocola van maakt.

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb klanten met Rabobank en ABN AMRO waarbij ik een bankpas heb met beperkte rechten om in te loggen. De klanten kunnen daarbij aangeven waar ik wel en niet bij kan. Bij de ING gaat het niet met een pas maar misschien kan je daar ook inloggegevens aanvragen met beperkte rechten?

 

Ik begrijp ook dat je wil dat zij betalingen klaarzetten dat is inderdaad bij weinig boekhoudpakketten mogelijk om dat te koppelen met de bank. Vaak moet er dan in het boekhoudpakket een bestandje aangemaakt worden die je in kan lezen bij de bank. Een gewone bankkoppeling om de betalingen en ontvangsten in te zien en te verwerken is bij veel pakketten wel mogelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.