Jump to content
Durf
Verberg

Productnamen dezelfde als bedrijfsnaam?

vraag

Beste leden,

 

Wij zijn van plan om twee verschillende producten te importeren vanuit het buitenland.

Deze producten willen wij zelf gaan inpakken en verkopen aan groothandels en winkeliers.

 

Onze vraag is dan ook:

Bedrijfsnaam gebruiken voor productnamen op de verpakkingen etc (bedrijfsnaam en productnamen allemaal hetzelfde)!

Of 1 bedrijfsnaam en 2 verschillende productnamen?

 

Graag jullie advies en aanbevelingen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

 

Dat hangt ervan af.

 

Wat is aan te raden bij een bedrijfsnaam: 2go of To go?

Hoe is het vorige avontuur afgelopen?


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Waar hangt het van af?

 

Is het verstandig om een merknaam te realiseren voor alle producten?

 

Dus bedrijfsnaam en een naam voor alle producten die worden gelanceerd.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Durf,

 

op HL zijn beide onderwerpen al ruim aan de orde geweest. Heb je al iets van waarde kunnen vinden met behulp van de zoekfunctie over enerzijds importeren en (her)verpakken en anderzijds naam- of merkstrategieën?

 

Wat vinden de leveranciers of hoe distribueren zij in andere landen? Bij enige vorm van exclusiviteit zou je van een merknaam moeten kunnen profiteren als handelsnaam van producten. Bedrijfsnaam van een breder georiënteerde importeur is business-to-business (B2B) vaak minder relevant of deze wordt in ieder geval als minder relevant gezien.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

het heeft vooral te maken met eigen voorkeur en/of merk strategie

 

Nike, Coca Cola zijn een wereldmerken en het bedrijf heet hetzelfde als de producten

 

Unilever heeft honderden zo niet duizenden merken waarbij ze met elk merk een bepaald gevoel proberen te creëren. zeeuws meisje voor de kostenbewuste huisvrouw , Becel voor de gezondheidsbewuste mens en blue band voor het hele gezin.

 

zeg jij maar wat de voorkeur moet hebben.. Het is een keuze en als het goed is een keuze waar een bepaalde (markt)strategie achter zit en een toekomstvisie.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

En bedenk ook dat Albert Heijn het merk Calvé pindakaas in de schappen heeft staan, maar ook pindakaas onder eigen merk verkoopt.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 270 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept