• 0

Klant moet 4 maanden betalen, maar zijn bedrijf heeft hij verkocht.

Een klant moet nog 4 facturen betalen en toen ik tegen hem zei dat ik hem een sommatie zal sturen zei hij “Het bedrijf is verkocht…”.

Ik heb hem nog geen sommatie gestuurd. Ben ik te laat in actie gekomen en is mijn geld weg?

 

Het contract duurt nog langer dan een jaar, maar in de overeenkomst staat dat het contract wordt beëindigd zodra het bedrijf overgenomen wordt. Ik voer nog steeds werkzaamheden in dit bedrijf, terwijl het bedrijf een nieuwe eigenaar heeft.!!!!! Met de nieuwe eigenaar heb ik geen contract en ik weet niet of ze de werkzaamheden aan mij niet willen uitbesteden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op HL wordt weinig gepocht over vermogen of financieel succes, maar over wat voor (relatief) bedrag spreken we hier?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Iedereen die mij geholpen heeft bedankt. ;D

 

En dit snap ik nou niet. Je zit twee pagina's paniek te schoppen en dan post je dit. Hoe ben je geholpen? Door het advies om te bellen om te vragen hoe de vork in de steel zit? Dat had je toch zelf kunnen bedenken? Ik vind het toch zo jammer dat er een topic wordt gestart, mensen daar hun tijd in steken en dat dan met smiley afdoen. Ik vind eerlijk gezegd dat geen ondernemen, in paniek schieten over niks. Ik heb het al vaker gezegd, maar het niveau van topicstarts begint toch wel heel vaak op bezigheidstherapie te lijken. En dat laatste dan wel voor de topicstarter.

 

 

Inderdaad, en zoals meerde mensen al zeggen een bv is een rechtspersoon en je hebt een vordering op de b.v. niet op de bestuurders of aandeelhouders. Dus ongeacht wie er aan het roer staat, de contracten gaan gewoon mee.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, en zoals meerde mensen al zeggen een bv is een rechtspersoon en je hebt een vordering op de b.v. niet op de bestuurders of aandeelhouders. Dus ongeacht wie er aan het roer staat, de contracten gaan gewoon mee.

Toch is het niet zo makkelijk zoals het lijkt. Degene die mij moet betalen is de oude eigenaar en niet de nieuwe of zijn bv, hebben ze mij verteld. Je ziet dat het probleem niet eenvoudig is.

 

Link naar reactie
  • 0

...........

Twee problemen:

1. de ene heeft niet betaald

2. de tweede kan zeggen: ik betaal je niet want ik heb geen contrac met je.

 

Correctie: 2 mogelijke problemen.

Alleen 1) is een feit.

Van 2) weet je niet eens of dat klopt.

Sterker nog: alles lijkt erop dat jouw conclusie onjuist is en slechts stoelt op angst.

Wie is de opdrachtgever in jouw contract? De BV waar de oude eigenaar voor getekend heeft?

Of denk je dat de oude eigenaar jouw op persoonlijke titel inhuurde, zodat hij de rekening privé kon betalen?

 

Regeren en ondernemen is vooruit zien, maar overanticiperen op ieder mogelijk probleem levert alleen maar een te hoge bloeddruk, mogelijk in paniek verkeerd genomen beslissingen en HL-topics met veel '!!!!!!' op. :P

 

Er zijn hier sowieso 2 lessen uit te trekken:

- let beter op de factuurbetalingen

- lees rustig de contracten door voordat je verkeerde conclusies trekt

 

Adem in, adem uit en morgen spreek je de nieuwe eigenaar. :)

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, en zoals meerde mensen al zeggen een bv is een rechtspersoon en je hebt een vordering op de b.v. niet op de bestuurders of aandeelhouders. Dus ongeacht wie er aan het roer staat, de contracten gaan gewoon mee.

Toch is het niet zo makkelijk zoals het lijkt. Degene die mij moet betalen is de oude eigenaar en niet de nieuwe of zijn bv, hebben ze mij verteld. Je ziet dat het probleem niet eenvoudig is.

 

Ja maar met wie heb je nu een overeenkomst, met een privé persoon de bestuurder of met de b.v.? Als je een contract hebt met de bestuurder moet hij je met zijn privé geld betalen. Is er een nieuwe b.v. is de oude b.v. failliet? Is er een doorstart gemaakt? Een hoop paniek maar geen duidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Wie staan er als partijen genoemd in het contract?

 

Opdrachtgever BV: vertegenwoordigt door oude eigenaar.

Opdrachtnemer: ik

 

De oude eigenaar zegt dat hij degene is die mij gaat betalen en niet de BV of de nieuwe eigenaar.

Oke dus hij heeft je nu toegezegd hij jezelf gaat betalen? Wel beetje vreemd overigens, aangezien je zelf aangeeft dat je een overeenkomst met de b.v. hebt.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Toch is het niet zo makkelijk zoals het lijkt. Degene die mij moet betalen is de oude eigenaar en niet de nieuwe of zijn bv,

 

Het is wel makkelijk: degene die jou moet betalen is de BV, en niemand anders.

De rest is allemaal ruis tussen jou, de oude en nieuwe eigenaar. Ruis die niet nodig is, want die kun je gewoon negeren.

 

Wat jij moet doen is je zakelijk opstellen: je hebt een overeenkomst met de BV, die moet de BV nakomen. Met afspraken tussen de oude en nieuwe eigenaar heb jij niets te maken, dat lossen ze onderling zelf maar ook: de BV betaalt jou, en klaar

 

hebben ze mij verteld.

Ze kunnen je zoveel vertellen, niets mee te maken.

 

Je ziet dat het probleem niet eenvoudig is

Je maakt het zelf een probleem door te luisteren naar de verkeerde personen.

Het antwoord van Steven is het enige juiste: de BV moet de nota betalen en hoe de oude en nieuwe eigenaar dat onderling regelen heb jij geen boodschap aan.

Die hele verkoop is niet jouw probleem, maak het dan ook niet jouw probleem.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ja maar met wie heb je nu een overeenkomst, met een privé persoon de bestuurder of met de b.v.? Als je een contract hebt met de bestuurder moet hij je met zijn privé geld betalen. Is er een nieuwe b.v. is de oude b.v. failliet? Is er een doorstart gemaakt? Een hoop paniek maar geen duidelijkheid.

Overeenkomst met bedrijfsnaam ABCD dat vertegenwoordigd wordt door meneer XYZ als directeur.

Deze meneer is ook de eigenaar en heeft zijn bedrijf verkocht.

 

“het bedrijf is verkocht en overgenomen”, is het enige wat ik weet.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja maar met wie heb je nu een overeenkomst, met een privé persoon de bestuurder of met de b.v.? Als je een contract hebt met de bestuurder moet hij je met zijn privé geld betalen. Is er een nieuwe b.v. is de oude b.v. failliet? Is er een doorstart gemaakt? Een hoop paniek maar geen duidelijkheid.

Overeenkomst met bedrijfsnaam ABCD dat vertegenwoordigd wordt door meneer XYZ als directeur.

Deze meneer is ook de eigenaar en heeft zijn bedrijf verkocht.

 

“het bedrijf is verkocht en overgenomen”, is het enige wat ik weet.

 

Dus moet de bv jou nog steeds betalen zoals inmiddels al 20 keer herhaald is, als je een b.v. opverneemt neem je alles over ook de schulden de openstaande facturen etc..

 

Met uitzondering van een doorstart, dan blijven de schulden bij de curator en neem je voor een x bedrag de boedel en de klanten mee over etc.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 1

Nobert,

 

De oude eigenaar zegt tegen mij: Volgende week gaat de nieuwe eigenaar mij betalen en dan ga ik je geld betalen.

Deze man zegt vaak: Ik ga je betalen, maar dat doet hij niet.

 

Ja niet naar luisteren gewoon aanmaning sturen naar de b.v., niet jou probleem wat hij allemaal ijlt.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 1

Nobert,

 

De oude eigenaar zegt tegen mij: Volgende week gaat de nieuwe eigenaar mij betalen en dan ga ik je geld betalen.

Deze man zegt vaak: Ik ga je betalen, maar dat doet hij niet.

 

gezien de 4 maanden achterstand, wordt je dus al sinds begin dit jaar aan het lijntje gehouden.. dus hoeveel waarde heeft zijn toezegging dan en welke waarde hebben zijn uitspraken dan?

 

nog 1x voor het geval je het gemist hebt. jij hebt een contract met de BV,

een bv is een rechtspersoon. Wie de bv vertegenwoordigde op moment van sluiten van het contract is niet relevant. je hebt een overeenkomst met de bv en die draait gewoon door. jij kunt een incassoprocedure of kort geding starten tegen de BV.

De bv moet dan betalen en daarna mag de nieuwe aandeelhouder ruzie gaan maken met de oude eigenaar over de onbetaald gelaten rekeningen. Dat is juridisch de enig juiste weg.

 

Kortom wacht de toezegging van de oude eigenaar nog even af. een week kost je niet de kop. Maar de rest van deze en volgende week ga je gewoon gebruiken om een advocaat zoeken die de bv aanspreekt voor het openstaande bedrag als de toezegging van de oude eigenaar zijn afspraak niet nakomt.

Link naar reactie
  • 0

Je telefoon is nog steeds je beste vriend, als je nu erst weet hoe de nieuwe eigenaar er in staat en wat die wil doen, dan is het daarna opgelost, of gebruikt je die telefoon weer om een advocaat of jurist te bellen.

een praatje maken met de nieuwe eigenaar is misschien wel nuttig, wet je gelijk of je daarna nog een klant heb of dat je beter een nieuwe kan zoeken. Maar die telefoon is er zeker om nu te gebruiken

 

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij geniet de oude eigenaar ervan om je over de rooie te jagen en jij gaat er in mee.

Volgens mij kun je beter de oude eigenaar negeren en zoals hier al meerde malen is aan gegeven leg een goed contact met de nieuwe eigenaar.

Link naar reactie
  • 0

De nieuwe eigenaar heb ik gesproken en zei dat hij niets gaat betalen, omdat hij een nieuwe BV heeft gestart en hij verwees mij naar de oude eigenaar.

 

Het oude bv dat mij moet betalen bestaan niet meer. De oude eigenaar is niet verplicht om mij te betalen, omdat ik een contract heb met een BV en niet met de eigenaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je je vordering dan maar uitbesteden, maar ik krijg het gevoel dat je zelf een rommeltje maakt van je facturering en debiteurenbeheer en dat er een spelletje met je gespeeld wordt. Over wat voor levering en bedrag praten we? Zet het contract eens geanonimiseerd online...

 

...als een BV overgaat van de ene naar de andere eigenaar is er niet plots een nieuwe BV.

 

Als vier termijnen open staan, is dat ongetwijfeld ook reden om prestaties op te schorten onder schriftelijke aankondiging.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je je vordering dan maar uitbesteden, maar ik krijg het gevoel dat je zelf een rommeltje maakt van je facturering en debiteurenbeheer en dat er een spelletje met je gespeeld wordt. Over wat voor levering en bedrag praten we? Zet het contract eens geanonimiseerd online...

 

...als een BV overgaat van de ene naar de andere eigenaar is er niet plots een nieuwe BV.

 

Groet,

 

Highio

 

Het gaat over 5000 euro.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me reden genoeg om je hier dit weekend goed te laten adviseren over gepaste actie. Voor veel ondernemers zijn dit soort debiteuren en vorderingen problematisch voor hun liquiditeit.

 

Mondelinge navraag is aardig, maar dit moet kennelijk een schriftelijk traject met nog enig geduld worden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.