• 0

Huurcontract ontbinden

In het begin van 2016 wilde ik een winkel overnemen. De inventaris, voorraad en een klein klantenbestand. Hiervoor heb ik een contract opgemaakt met de toenmalige eigenaar en afgesproken dat ik de cijfers van de afgelopen 5 jaar zou ontvangen voor het aanvragen van een financiering. We hadden afgesproken om elkaar alle info te geven die nodig is. Ondertussen heb ik bij de verhuurder een huurovereenkomst getekend van 5 jaar (2 jaar en de optie van 3 jaar). De eigenaar van de winkel heeft besloten om geen financiële gegevens aan mij te overhandigen. Na druk van mijn kant en van mijn accountant werden de cijfers na het afgesproken termijn aangeleverd en bleek dat de winkel verlies maakte. De toenmalige financierder heeft zich toen terug getrokken. De eigenaar van de winkel heeft het contract ontbonden. Nu wil de verhuurder van het pand mij aansprakelijk stellen voor de huur voor de eerste twee jaar.

 

mijn vraag is nu: kan ik de eigenaar van de winkel aansprakelijk stellen voor de huur voor de eerste twee jaar omdat hij het contract heeft ontbonden en te laat de financiële gegevens heeft overhandigd?

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

Ron

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

mijn vraag is nu: kan ik de eigenaar van de winkel aansprakelijk stellen voor de huur voor de eerste twee jaar omdat hij het contract heeft ontbonden en te laat de financiële gegevens heeft overhandigd?

 

Mogelijk kan dat, dat weet ik niet. Maar stel dat dat kan, is dat wel handig om te doen? De eigenaar van de winkel zal wellicht failliet gaan en dan probeer je van een kale kip te plukken.

 

Zou je er niet beter aan doen om de mogelijkheden te bekijken om het huurcontract zelf te ontbinden zodat er in eerste instantie al geen huur betaald hoeft te worden?

 

Link naar reactie
  • 0

Middag daar,

 

De eigenaar heeft 2 weekenden de winkel met toestemming van de verhuurder geopend en alles met korting verkocht. Zelf wil ik niet meer op deze locatie zitten omdat na nu blijkt de huur te hoog is. Ook het feit dat de eigenaar die gestopt is met de winkel en het contract heeft ontbonden in mijn ogen in gebreke is gebleven voor de huur verantwoordelijk is.

 

Stel er komt een rechtzaak: wie zal dan de huur moeten betalen? Ik heb er alles aangedaan om de financiering rond te krijgen maar de toenmalige eigenaar wilde de cijfers niet overhandigen. Wie is er dan verantwoordelijk?

 

Ron

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

JIj hebt een contract, jij moet betalen aan de verhuurder. Mogelijk dat verhaal op de verkoper lukt, maar je zou ook kunnen stranden op 'hoe heb je zo stom kunnen zijn onvoorwaardelijk een huurcontract te tekenen'

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik zou graag advies willen hebben en niet weer een wijzend vingertje naar mij toe. Die heb ik al te vaak gehad. Dus graag advies.

Je kunt niet van ons verwachten dat we je vertellen 'je hoeft niet te betalen' want dat is geen reëel antwoord in de door jouw geschetste situatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.