• 0

Met Amerikaans bedrijf in dienst, betaling (deels) in aandelen

Hallo,

Ik ga een interessante periode tegemoet en wil graag goed voorbereid onderhandelingen ingaan. Ik wil niet teveel in detail gaan, dus deze post is een oriënterende, om te kijken waar de meningen liggen.

[*]Met een aantal weken ga ik voor een Amerikaans bedrijf werken vanuit Nederland.

[*]Er wordt gesproken over een compensering die (wellicht deels) uit aandelen bestaat (equity).

Voor zover ik begrijp kan ik niet direct in dienst bij een Amerikaans bedrijf (geen werkvisa, etc). Ik zou wel als freelancer of ZZP'er met ze aan de slag kunnen, klopt dat? Zijn er dingen waarbij ik daarmee rekening moet houden?

Een compensering in de vorm van aandelen is wellicht interessant, maar wil graag weten hoe dat in z'n werk gaat. Hierover weet ik vrij weinig, dus elk advies word onwijs op prijs gesteld.

Bedankt!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

A.) Ik zou wel als freelancer of ZZP'er met ze aan de slag kunnen, klopt dat?

B.) Zijn er dingen waarbij ik daarmee rekening moet houden?

Leuk (hoop ik)!

A. Uiteraard. Het is een vrij land.

B. Zorg er voor dat je de administratie op orde hebt een de verschuldigde belastingen voldoet.

Een zelfstandige heeft veel verantwoordelijkheden. Lees je een beetje in wat het inhoudt allemaal zou ik zeggen ("waar moet ik rekening mee houden" klinkt niet echt alsof je veel moeite hebt gedaan, eerlijk gezegd).

• 0

A.) Ik zou wel als freelancer of ZZP'er met ze aan de slag kunnen, klopt dat?

B.) Zijn er dingen waarbij ik daarmee rekening moet houden?

Leuk (hoop ik)!

A. Uiteraard. Het is een vrij land.

B. Zorg er voor dat je de administratie op orde hebt een de verschuldigde belastingen voldoet.

Een zelfstandige heeft veel verantwoordelijkheden. Lees je een beetje in wat het inhoudt allemaal zou ik zeggen ("waar moet ik rekening mee houden" klinkt niet echt alsof je veel moeite hebt gedaan, eerlijk gezegd).

Ja, mijn excuses. Ik heb een hoop opgezocht met betrekking tot ZZP'er. Klopt het dat je minimaal 3 klanten moet hebben? Ik zou in eerste instantie maar 1 hebben, is dat ok bij de aanvraag? Het is mogelijk dat er later meerdere bijkomen, maar ik ga me eerst helemaal focussen op dit bedrijf.

En ja, heel leuk! Hoop dat het belastingtechnisch en bedrijfsmatig goed te doen is. Zoals ik al zei, weinig ervaring. Ik denk dat het voornamelijk het verhaal over de aandelen is waar ik niet weet waar ik moet beginnen.

• 0

Klopt het dat je minimaal 3 klanten moet hebben? Ik zou in eerste instantie maar 1 hebben, is dat ok bij de aanvraag?

Aanvraag?

Je vraagt niets aan, je meldt je als ondernemer aan (bij de KvK in beginsel). Er is geen 'toestemming' nodig om als zelfstandige aan de slag te gaan.

Een heel ander verhaal is welke 'belastingvoordelen' (als dat überhaupt van toepassing is dan) je gebruik van kan maken.

Dat is afhankelijk van de precieze situatie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar