• 0

NIWO vergunning interressant vraagstuk

Ik heb een vraag waarbij ik bij TLN en EVO en NIWO geen eenduidig antwoord krijg.

 

Ik wil een handels bedrijf opstarten in handel van auto's en de mogelijkheid deze te laten vervoeren. Voor mijzelf maar ook voor derden. Ik heb echter zelf geen transport vergunning.

 

Het vervoer wil ik vervolgens volledig uitbesteden aan een transport bedrijf dewelk een NIWO vergunning heeft en ook aan alle eisen voldoet.

 

Bij het betreffende transport bedrijf sta ik tevens op 0-uren contract. Ik werk daar als ik tijd over heb en dit word verloond op de normale wijze als zijnde personeel in loondienst met alle afdrachten ed.

 

Nu komt het;

 

Als ik het transport verkoop via mijn nieuw op te zetten bedrijf, en vervolgens dit volledig uitbesteed aan het transport bedrijf met bijbehorend tarrief van auto met chauffeur, maar..... ik zou zelf op de auto rijden gewoon normaal in loondienst bij dit transport bedrijf. Mijn vraag ben ik dan in overtreding?

 

Ik hoor graag jullie mening en visie hierop. Als ZZP ed. mag het allemaal niet dat weet ik maar in deze ben ik toch benieuwd

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een NIWO vergunning is nodig wanneer je als ondernemer, in opdracht van derden, tegen betaling, goederen vervoert in een voertuig met een laadvermogen van meer dan 500 kg.

 

De ondernemer in bovenstaande zin is het transportbedrijf (de vervoerder) die in opdracht van derden (bijvoorbeeld een autohandelaar) auto's vervoert.

 

Wanneer jij als chauffeur in loondienst van dat transportbedrijf op de bok zit van de autotransporter van dat transportbedrijf ben jij niet de ondernemer die een NIWO vergunning nodig heeft.

 

Deze situatie is dezelfde als wanneer jij als zelfstandige een autohandel hebt en daarnaast in het weekend bij TNT in loondienst pakketjes vervoert tussen sorteercentra, oid.