• 0

Goederen uit china voor schoonheidsalon

Hallo allemaal!

 

Ik ben van plan om mijn eigen schoonheid salon te openen in NL

Ik wil graag mijn spullen uit china via zeevracht laten sturen.

Het betreft behandelstoelen,spiegels,kappersstoelen etc dus allemaal voor de zaak.

 

Na beetje googelen weet ik dat ik btw en invoerrechten moet betalen, en de btw weer kan aftrekken.

Alleen mijn vraag is welke kosten(inklaringkosten?) komen nog bij? Ik wil de goederen zelf ophalen.

 

 

Alvast dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Frozenheart,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Dit werkt heel anders dan een klein onderdeeltje per post in China bestellen, die je gewoon zonder problemen of extra kosten in je brievenbus krijgt.

 

Als je eenmalig een grote hoeveelheid spullen wilt importeren, ben je waarschijnlijk het beste af met een expeditiebedrijf dat voor jou de hele inklaring regelt bij de douane. Zo'n bedrijf is snel te vinden met Google. Zij kunnen je vertellen welke heffingen van toepassing zijn voor jouw specifieke producten en welke kosten zij daarnaast zelf rekenen voor de hele afhandeling van de zending.

 

Daarnaast kan zo'n bedrijf je op maat adviseren over de voorwaarden die je af kunt spreken met de Chinese leverancier; denk hierbij aan de afspraken (incoterms) over de (verdeling van de) risico's tijdens het transport naar Nederland. Je zal anders niet de eerste zijn waarbij je onwetend alle risico's "af fabriek" draagt en vervolgens de kostbare zending ergens onderweg spoorloos verdwijnt.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Spot on. wat je moet gaan betalen hangt af van welke incoterm je afspreekt.

Kijk verder uit met CIF kopen. Er wordt dan door de verkoper een minimale verzekering afgesloten en met een beetje pech 1 die niet van de afdeling betalen is........

 

Pas er dus mee op. Zoek inderdaad een expediteur en laat je even voorlichten. Voorkomt straks verassingen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet een ander belangrijk aspect in deze (voor zover van toepassing dan):

 

Ik heb weliswaar weinig verstand van de 'beauty business', maar voor mijn gevoel smeer je schoonheidsproducten meestal op allerlei plekken bij een klant.

 

Dat is het wel erg belangrijk om te weten wat voor spul het is dat je eigenlijk 'smeert'. Anders kan het wel een erg dure grap worden.

Je hoort wel vaak over allerlei namaak dingen en zo.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Pas op want als ik lees "ik wil de goederen zelf ophalen" samen met alleen een vraag over de inklaringskosten, dan denk ik gelijk. Oei dat kan alleen maar mis gaan. Let op dat je de kosten goed in beeld hebt voordat je ergens aan begint want heel vaak krijg je vanuit diverse hoeken incomplete kosten overzichten (als je ze al goed zou kunnen lezen). Dus laat je goed voorlichten door verschillende partijen zodat je vragen kunt stellen. En doe dit met een Nederlands bedrijf zodat je in je eigen taal kunt overleggen.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb goederen heel eenvoudig en goedkoop geïmporteerd via het online platform www.thefreighthero.nl. Direct de gewenste containervaart kunnen selecteren en direct een all-inn prijs. Inclusief douane-inklaring. Kreeg snel de juiste formulieren toegezonden en het platform kent een zeer duidelijk en handig bestelstappenmodule. Kan ik iedereen die goederen importeert aanraden. Meer dan 100 havens richting Rotterdam. En er wordt aan de deur geleverd.

 

mod-edit: foutje, excuses

 

Link naar reactie
  • 1

Hoewel het geen antwoord is op je vraag, zou ik (als ik jou was) nog eens overdenken of je behandelstoelen rechtstreeks wil importeren uit China. Het is wellicht qua prijs wat interessanter, maar met name als je goederen professioneel wil gebruiken, is het o zo belangrijk dat je ook goed kan communiceren met je leverancier op het moment dat er toch iets mis is aan de behandelstoel en daar adequaat op kan handelen. Stel dat een onderdeel kapot gaat en het moet vervangen worden, dan kan het zo zijn dat je dit alleen maar bij de Chinese leverancier kunt krijgen (maten e.d. kunnen nog wel eens anders zijn), waar je vervolgens enkele weken op moet wachten als je even pech hebt. Dit is een directe inkomstenderving.

Bij een Nederlandse leverancier heeft deze vaak reserve onderdelen liggen en kun je na enkele dagen weer verder met je werkzaamheden.

De prijs in Nederland mag weliswaar dan wat hoger liggen, maar als er iets is, dan zijn Nederlandse ondernemingen veelal servicegericht (is mijn ervaring) om adequaat en vlot met een oplossing te komen. Ik wilde je dit toch meegeven alvorens je een bestelling gaat plaatsen.

 

Edit: Vergeet tevens niet om goed te kijken naar de belastbaarheid van een behandelstoel. Dus niet alleen naar de statische belastbaarheid, maar ook de dynamische belastbaarheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.