• 0

Opdrachtgever doet aan BTW verleggen. consequenties voor mij?

Lang geleden dat ik hier geweest ben:)

 

Mijn vraag:

Ik heb een factuur excl BTW verzonden en krijg een reactie van de opdrachtgever dat zij de BTW verleggen en dat ik een nieuwe factuur moet maken zonder BTW.

 

 

Ik heb een eenmanszaak( marketing en communicatie qua omschrijving KVK) waar ik BTW plichtig mee ben. Ik heb een traject voor een paar maanden om een plan de campagne te maken voor marketing en verkoop voor een fabrikant van deuren. Deze opdrachtgever heeft ook aannemersactiviteiten, wellicht van belang voor het antwoord.

 

Hij verlegd bij zijn projecten de BTW en verwacht nu dus dat ik zonder BTW factureer.

 

Kan dit? Mag dit?

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe je om moet gaan met BTW wordt in principe bepaald door jouw situatie (BTW plicht, product/dienst, export of niet) en niet door die van je opdrachtgever. Opdrachtgevers kunnen en mogen je niet voorschrijven hoe je dat moet doen. Ander bekend voorbeeld: "we willen een factuur zonder BTW, want zijn vrijgesteld van BTW". Ook als een opdrachtgever de BTW niet kan terugvragen moet je die (indien verplicht voor jouw situatie) in rekening brengen.

 

In sommige gevallen heb je meerdere opties (bij grensoverschrijvende leveringen) en dan kun je eventueel in overleg met de opdrachtgever een keuze maken.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.