• 0

Verwerken administratie en BTW vragen.

Beste iedereen!

 

Ik heb enkele vragen naar aanleiding van een nieuw online concept.

 

Situatie is als volgt:

Er is een website waar een gebruiker 40,50 op betaalt door in te bellen naar een 0900-nummer. Hiervoor moet 45 minuten gebeld worden. Dezelfde dag krijgt deze klant nog 20 euro op zijn rekening gestort.

 

Voor deze betaling wordt een fee betaald aan een PSP. In de administratie is de PSP opgenomen als een aparte grootboekrekening in de vorm van een betaalmiddel.

 

Klopt mijn administratie dan als volgt:

Er komt 40,50 binnen op de grootboekrekening "PSP". Dit bedrag is incl. BTW, dus excl. BTW komt er 33,47 binnen. Bij een wordt het geld via de kruisposten overgeboekt naar de betaalrekening. Op dit bedrag worden de betaalkosten ingehouden. Als betaalprovider wordt TargetPay gebruikt. Zij geven op hun website de volgende tabel:

KOSTEN VOOR CONSUMENT

0,90

 

UITBETALING INCL. BTW

0,738

 

UITBETALING EXCL. BTW

0,61

 

Als ik het dus goed begrijp krijg ik van TargetPay 0,61 * 45 minuten = 27,45 excl. BTW. Zij zullen dus een creditfactuur sturen met 33,21 euro. Of zullen zij gewoon een creditfactuur sturen voor het incl. BTW bedrag?

 

Welke bedragen moet ik op welk moment aan BTW afdragen? Dit geheel is mij allemaal nog een beetje onduidelijk.

 

Ook is dit de eerste PSP voor mij die met creditfacturen werken. Hoe moet ik dit verwerken? Ik ben Mollie gewend en die werken op bovengenoemde manier, maar sturen geen creditfacturen, slechts facturen voor de betaalkosten.

 

Iedereen die me hierbij kan helpen alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het dus goed begrijp krijg ik van TargetPay 0,61 * 45 minuten = 27,45 excl. BTW. Zij zullen dus een creditfactuur sturen met 33,21 euro. Of zullen zij gewoon een creditfactuur sturen voor het incl. BTW bedrag?

 

Weet je wat jij moet doen (naar mijn smaak)?

 

Wachten tot dat je de documenten (en betalingen!) hebt ontvangen en dan hebben wij het er dan wel weer over.

Want anders wordt het een beetje speculeren: "Stel dat ik xxx, stel dat zij yyy..." enzovoort.

 

Link naar reactie
  • 0

Haha helemaal mee eens, probleem is alleen dat ik nog geen ervaring heb en dit niet op wil zetten zonder genoeg informatie.

 

Vandaar dat ik op zoek was naar mensen met ervaring met TargetPay of soortgelijke zaken.

Link naar reactie
  • 0

En TargetPay zorgt (normaal gesproken) voor prima afhandeling met bijbehorende facturen.

 

Dus de 'zwakke schakel' in deze is jouw administratie. En hoe je die moet doen is alleen maar uit te leggen aan de hand van concrete voorbeelden.

Dus wacht nou tot dat je een concreet voorbeeld hebt. Anders wordt het, zoals gezegd, speculeren...

 

En daar hebben de meeste HLers (ik zeker!) weinig zin in.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.