• 0

BPM, ondernemersregeling

Ik koop een bestelwagen nieuw als ondernemer en wil gebruik maken van de ondernemersregeling (teruggaaf BPM).

 

Maar wat nu als ik het voertuig tussentijds voor langere tijd schors? De 5 jaars regel gaat in vanaf 1e registratie, blijft dit doorlopen? En wat nu als je bijv. een jaar niet hebt gereden, 0km dus?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

welke 5 jaarsregeling heb jij het over, voor de bpm ken ik zo geen 5 jaarsregeling.

De vraag is waarschijnlijk gebaseerd op de regel dat je alsnog bpm moet betalen als je een bestelauto jonger dan 5 jaar verkoopt aan een particulier. De particulier krijgt anders een belastingvoordeel met de aankoop van een als zakelijk geregistreerde bestelauto.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

BPM is niet zo mijn 'ding' eigenlijk, maar:

 

Stel dat je binnen 5 jaar de bestelauto 'schors'. Dat betekent dan, neem ik aan, dat je deze niet meer gebruikt. Dan rijd je dus 0 zakelijke kilometers. En dan gebruik je de bestelauto ook niet langer "voor meer dan 10% in de onderneming" zou ik denken:

 

Dan dus alsnog BPM betalen! (zou je kunnen denken)

 

Maar waarom bel je de belastingtelefoon niet over dit hypothetische scenario, want het lijkt mij erg theoretisch dit allemaal (wie in vredesnaam gaat een bestelauto voor zijn onderneming kopen en deze vervolgens helemaal niet gebruiken... lijkt mij een beetje onzinnig, maar wie ben ik)?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niets van "auto's schorsen" maar kan mij niet echt voorstellen dat je dit gaat doen voor ruim een half jaar. Lijkt mij veel gedoe voor weinig.

 

Er worden jaarlijks best wel veel motoren, voor 4-6 maanden geschort omdat ze de winterstalling in verdwijnen dus kennelijk is dat schorsen niet zo bewerkelijk om dat gewoon 2x per jaar te doen bij langdurig niet gebruiken..

sterker nog een schorsing duurt maximaal een jaar en moet dan weer verlengd worden maar je kunt het allemaal online regelen

Naast de wegenbelasting hoef je ook niet (WA) verzekert te zijn

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

BPM is niet zo mijn 'ding' eigenlijk, maar: Stel dat je binnen 5 jaar de bestelauto 'schors'. Dat betekent dan, neem ik aan, dat je deze niet meer gebruikt. Dan rijd je dus 0 zakelijke kilometers. En dan gebruik je de bestelauto ook niet langer "voor meer dan 10% in de onderneming" zou ik denken: Dan dus alsnog BPM betalen! (zou je kunnen denken)

Schorsen betekent, naast 0 zakelijke kilometers, ook 0 privé kilometers. Aan de (zakelijke) status van het voertuig verandert niets. Je gebruikt de auto even niet, maar dat gebeurt met zoveel voertuigen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.