• 0

Als ZZP'er aangereden in bedrijfsauto van een klant

Dag mensen,

 

Ik ben zzp'er in grafisch werk & video editing. Ik doe een klus bij een klant en was op weg om een computer op te halen bij een tweede locatie van de klant.

Nu werd ik gistermiddag aangereden door een auto. Hij is vanachter in de bedrijfsbus waarin ik reed geknald. Deur is verbogen en heeft veel deuken, maar rijdt nog wel. Ik heb met de andere bestuurder de schadeformulieren ingevuld, het was hem ook wel duidelijk dat dit zijn fout was.

De bedrijfsauto is verzekerd bij interpolis.

 

Mijn vraag is hoe ik (of mijn klant) dit het beste kan aanpakken met de verzekering.....

 

- Moet ik de schade melden, of de klant gewoon zelf?

- Maakt het uit voor hem dat ik, als niet werknemer, in de auto reed?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de auto waar jij in reed casco (all risk) verzekerd is, kan het ingevulde schadeformulier naar de verzekeraar welke deze auto in dekking heeft. Deze verzekeraar gaat dan het geld bij de verzekeraar van de tegenpartij innen. ( mits de tegenpartij daadwerkelijk de schuldige is natuurlijk).

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je daar een beetje mee oppassen: geldt die all-risk verzekering bijvoorbeeld wel voor een willekeurige bestuurder?

 

Als de tegenpartij schuld erkent heb je met je eigen verzekering in principe niets van doen, je kunt ahw de rekening van het herstelbedrijf neerleggen bij de verzekeraar van de tegenpartij.

Link naar reactie
  • 0

Als de tegenpartij schuld erkent heb je met je eigen verzekering in principe niets van doen, je kunt ahw de rekening van het herstelbedrijf neerleggen bij de verzekeraar van de tegenpartij.

2 opmerkingen:

 

[*]een slimme (tegen)partij erkent geen schuld: dat kan de rechten van de eigen verzekeraar schaden (sterker nog: zelf schuld erkennen kan verlies van dekking opleveren! )

[*]een (verzekeraar van) tegenpartij vergoedt alleen dagwaarde en 75% van de vaste kosten van noodzakelijk vervoer (en dan alleen gedurende reparatie). Zeker bij jonge auto's kan het verstandig zijn om de schade wel te claimen bij eigen verzekeraar vanwege vergoeding op nieuwwaarde of vaste afschrijving én een ruimere (en langere) vergoeding voor vervangend vervoer

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.