• 0

Inboeken laptop, printer e.d. wat wel/niet activeren

Beste Leden,

 

Wat moet ik activeren. Ik heb een Laptop gekocht, met de volgende zaken:

 

Hp Pro €889,=

Adv. Docking station € 258,=

HP Care Pack € 119,=

Brother printer € 141,=

Muis € 38,=

MS OfficeStd 2016 € 390,=

 

Ik zou het liefste zoveel mogelijk de kosten in boeken en de laptop, is boven de € 450,= alleen maar activeren. Het scheelt immers onder aan de streep vpb last. Maar ik weet niet of dit wel mag, immers het één kan niet zonder het ander.

 

Wie kan mij helpen?

 

Groet,

Bram

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het zijn onzelfstandige onderdelen die één geheel vormen ... zeker als zij tegelijkertijd zijn aangekocht. Dat betekent het totaal van € 1.835 activeren.

 

Een wat is het probleem? ... het verminderd de winst in de komende vijf jaren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bram,

 

Staat zeker allemaal op één nota ? (! *@#&;-( !).

Maakt verschil of je de muis bij het nieuwe systeem koopt of die tussendoor vervangt :).

Het HP care pack is zeker papier en toner ? (Dat zijn kantoorartikelen!).

MS Office is dat een reguliere upgrade of een OEM versie?

Je begrijpt in het eerste geval neig ik naar kosten in het tweede naar investeren.

 

 

Groetjes,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

De afschrijvingsduur van een computer van € 1.000 zou ik op drie jaar zetten. Economisch gaan die dingen razendsnel achteruit, mobiele ICT fysiek ook vaak.

De fiscale afschrijving is per jaar maximaal 20% op de aanschafkosten van het bedrijfsmiddel.

 

De economische afschrijving van een bedrijfsmiddel is nuttig/noodzakelijk voor het bepalen van de kostprijs van een product of dienst.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De afschrijvingsduur van een computer van € 1.000 zou ik op drie jaar zetten.

Economisch gaan die dingen razendsnel achteruit, mobiele ICT fysiek ook vaak.

 

 

Al sinds 2007 is afschrijving gemaximeerd op 20% van de aanschafwaarde, zonder rekening te houden met een restwaarde komt dat neer op een afschrijftermijn van 5 jaar, je hebt dus niet de vrijheid om zelf korter af te schrijven omdat je vind dat het sneller slijt. 20% van aanschafwaarde is het maximum per jaar.

 

voor de rest.. kan ik wel volgen wat je zegt.. qua keuzes maken.

Ik vind cosara wel erg streng :) maar goed fout is het ook niet.. er ligt nog wat ruimte voor eigen invulling.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hi Bram,

 

Als je het wegdoet omdat het versleten is (buiten gebruik stelt) kan je afboeken naar 0.

Je mag geen activa op de balans hebben die niet meer aanwezig zijn of geen waarde meer hebben.

Het service contract zal sowieso een kortere duur hebben en een onderhoudscontract is geen onderdeel van de aanschafwaarde. Dat geldt alleen voor installatiekosten.

 

 

Groetjes,

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0
Ik vind cosara wel erg streng :) maar goed fout is het ook niet.. er ligt nog wat ruimte voor eigen invulling
Tolerant boekhouden is als een hellend vlak ... naarmate je verder afdaalt wordt de snelheid steeds groter, en ...

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier jaren geleden een keer de belastingdienst over gebeld. Toen heb ik een computer zelf in elkaar gezet, maar omdat het goedkoper was heb ik het moederbord bij de ene winkel gehaald, de kast in een andere, etc.

 

Omdat het allemaal voor één doel is gekocht mocht ik het als één aanschaf zien, en in dat geval dus ook gebruik maken van de kia. Daar zat ook wel een muis enzo bij, maar printerpapier zou ik ook zien als kantoorartikelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.