• 0

Ervaring met KNAB zakelijk?

Beste leden,

 

Ik zie wat forumposts voorbij komen over ervaringen omtrent KNAB. Deze ervaringen komen uit 2015.

Heeft er iemand (actueel, dus 2016) ervaring met deze bank? Volgens de website zijn er geen verborgen kosten en bieden ze 1000 transacties per jaar gratis. Hoe 'gratis' is dat in de realiteit?

 

Ik hoor graag jullie bevindingen.

 

Bij voorbaat dank

 

Bas

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

ervaring van 2016 :)

 

Inderdaad geen verborgen kosten en voor die E5,-- in de maand krijg je best veel. In ieder geval een helpdesk die wel weet waar ze het over hebben, en als ze het niet weten, op zoek gaan en binnen no-time terugkoppeling geven. Interface van de website is ff wennen.

 

Ik zie 1 nadeel en dat is de betalingen naar het verre oosten. De kosten daarvan liggen met E25,-- best wel erg hoog. Maar als de kosten vergelijk met de Rabobank in totaal kan ik wel enkele van die betalingen doen in een kwartaal.

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Hier ook ervaring van 2015 en 2016. Verborgen kosten heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Bevalt mij prima, maar doe tot op heden alleen 'binnenlandse' betalingen.

 

Ze bieden overigens geen creditcard bij een zakelijke rekening.

 

De cc die ze bij consumentenrekeningen aanbieden is een Lasercard, mochten ze dat bij zakelijk ooit ook gaan doen dan zou ik 'm persoonlijk niet willen; dan liever zelf rechtstreeks bij ICS.

Link naar reactie
  • 0

Ze bieden overigens geen creditcard bij een zakelijke rekening.

 

 

American Express wel beter dan ?

 

 

Kan ik een zakelijke creditcard aanvragen?

 

 

Ja, we bieden een zakelijke creditcard aan: de American Express Business Green Card.

 

De minimale voorwaarden voor een succesvolle aanvraag zijn:

 Je bedrijf staat minimaal 1 jaar ingeschreven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel.

 Je staat niet negatief geregistreerd bij het BKR.

 Je hebt een persoonlijk bruto inkomen van minimaal 23.000 per jaar.

 

De American Express Card is het eerste jaar helemaal gratis voor klanten van Knab Zakelijk (normaal € 85 per jaar). Dit voordeel blijft niet beperkt tot één jaar. Als je in het eerste jaar minimaal € 2.500 uitgeeft met de kaart, hoef je het jaar daarna ook geen bijdrage te betalen. Die regel blijft elk jaar gelden.

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Ah, da's voor mij nieuw, toen ik begin dit jaar keek bestond die mogelijkheid nog niet. Lijkt me een goede ontwikkeling.

 

'k Heb zelf geen ervaring met een Amex cc. Wat ik ervan begrijp geldt voor de consumentenuitvoering (rechtstreeks bij Amex) dat je maximale kredietlimiet meebeweegt met je uitgavenpatroon.

Voor de consumentenuitvoering adverteert men met 'geen limiet', wat formeel wel klopt. Wat ik van gebruikers begrijp is dat als je maandelijkse uitgavenpatroon (betalingen, autohuur, hotel, etc) bijvoorbeeld 2500 euro is, de kredietlimiet 3000 euro is. Is je maandelijkse uitgavenpatroon 1000 euro, dan is je kredietlimiet 1500 euro.

 

Deze getallen verzin ik nu zelf, maar dit is het principe. Dat betekent voor de consumentenuitvoering ook dat je niet opeens een grote aankoop kan doen die buiten je normale bestedingspatroon valt (opeens een Harley kopen ofzo), zonder daar van tevoren contact over te hebben met de Amex helpdesk.

 

Ik heb geen idee of dit bij de zakelijke variant van Knab ook zo werkt, maar het lijkt me goed om dat even te verifieren. Mocht je een cc willen hebben als 'achtervang' voor plotselinge uitgaven maar 'm verder niet gebruiken, dan is iig de consumentenversie van Amex daar naar verluidt minder voor geschikt.

Link naar reactie
  • 0

Of het voor jou een goede keuze is, is voor mij wat lastig te zeggen.

Voor mij is het een goede keuze maar ik ben een simpele adviseur zonder webshop of internationale klanten die factuurtjes stuurt per maand, per advies of per project, en zelf de boekhouding doet met boekhouden-in-excel.

'k Heb dus geen ervaring met PSPs, automatische incasso's, hun koppeling met boekhoudpakketten, etc.

 

Als jouw situatie anders is dan de mijne kan ik niet beoordelen of het voor jou ook een goede keuze is ;)

Wellicht als je aangeeft wat je wensen zijn dat iemand zich in die situatie herkent en concreet kan adviseren.

 

Link naar reactie
  • 0
Voor mij is het een goede keuze maar ik ben een simpele adviseur zonder webshop of internationale klanten die factuurtjes stuurt per maand, per advies of per project

Ik kan mij wel hierin vinden.

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie
  • 0

KNAB Zakelijk valt in een categorie bankrekeningen die over het algemeen met

'ZZP-rekening' wordt aangeduid. Dicko omschrijft het goed, dit soort rekeningen is voor de eenvoudige professional "zonder webshop of internationale klanten die factuurtjes stuurt per maand, per advies of per project, en zelf de boekhouding doet met boekhouden-in-excel".

 

Er vallen momenteel vier rekeningen in NL binnen die categorie, voor zover ik weet:

 

[*] Knab Zakelijk (60 € p.j.)

[*] ASN Zakelijk (72 € p.j.)

[*] Regiobank ZZP Rekening (78 € p.j.)

[*] SNS ZZP (90 € p.j.)

 

(Bedragen van enkele maanden terug, excuses als er inmiddels iets is veranderd.)

 

Zelf heb ik sinds kort voor KNAB gekozen, niet zozeer vanwege de kosten, maar wel vanwege het dienstenpakket. Dat is even iets waar je goed naar moet kijken, zeker als je de rekening voor al je zakelijke transacties wil gaan gebruiken.

 

Verborgen kosten ben ik nog niet tegenkomen. De webinterface is inderdaad op het knullige af. Ander minpuntje is dat ze soms vreemde namen geven aan hun producten: microkrediet noemen ze crowdfunding, en hun ideeënbox ("Denk Mee") behandelen ze soms als corporate social media, zodat een idee over hoe het beter kan, wordt beantwoord met hoe geweldig het nu al is (hangt ook af van de moderator, zie ik nu).

 

Overigens is de American Express Business Green Card geen creditcard maar een charge card. Dat is een klein verschil wat er (als ik het goed begrijp) voornamelijk op neer komt dat je je schuld aan het eind van de maand moet hebben voldaan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een klein jaar klant (kom van Rabo), en zeer tevreden.

Wat ik mis (en als ik ze moet geloven staat het op de roadmap), is het gebrek aan auto incasso.

Ik heb een hele batterij aan terugkerende abonnementen (maand en jaar) en dat is wel jammer dat die (nog) niet automatisch geïncasseerd kunnen worden.

Tjah, qua interface; heel fancy is het niet maar het doet gewoon wat het moet doen op een simpele manier. Niet meer en niet minder.

DirectAdmin (control panel voor webhosting) ziet er ook niet uit maar werkt als een tierelier ;-)

 

Verder zijn er diverse koppelingen met Shop-, en boekhoudsoftware en dat zal alleen maar meer worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.