• 0

Mening over Nieuw sportief en grappig Youtubekanaal.

Beste ondernemers,

 

Allereerst excuus als mijn bericht onder een ander onderwerp valt, maar ik wist niet zo goed waar ik dit kon plaatsen.

 

Ik zal mezelf even kort voorstellen.

Mijn naam is [op verzoek verwijderd] en werk nu 3 jaar als personal trainer/coach in Driebergen.

Ik ben een ondernemend type vandaar dat ik op dit moment druk bezig ben om mijn 2e project te starten( 1e project is een stichting voor mensen met een handicap).

Wellicht kent u het succesvolle programma Mythbusters van Discovery Channel.

 

We zijn met ons team bezig om een kanaal te beginnen waarin we op een informatieve en vooral grappige manier proberen alle misstanden over voeding sport en gezondheid te bevestigen of te ontkrachten.

Denk bijvoorbeeld aan;

-Je kan meer eten als je het koud hebt dan dat het heel warm is.

Wij zullen dan op een leuke manier een scene gaan schieten in een koelcel waarin wij een maaltijd opeten en daarna in een sauna waar het stikheet is. Na het ''grappige'' gedeelte zal een bekende personal trainer of andere healthfreak gaan vertellen waarom de des betreffende uitkomst naar voren kwam.

 

Zoals jullie misschien wel weten word bijna iedereen wel geconfronteerd sport,healthy lifestyle etc. Vandaar dat ik ook denk dat mensen dit leuk vinden om te kijken. Het is leedvermaak met een informatieve tint.

 

Wij hebben inmiddels al een aantal positieve berichten van bekende personal trainers/personality's in dit wereldje die gezamenlijk goed zijn voor meer dan 250.000 volgers.

Uiteindelijk willen we geld verdienen met de views en abonnees van de des betreffende filmpjes ook al weet ik dat je er pas van kan leven als je miljoenen views zult hebben. Ik werk nog steeds bij de des betreffende sportschool, maar ik wil dit toch een kans geven. Er is nog geen youtube kanaal die dit concept heeft ''verfilmd''.

 

Dan heb ik 2 concrete vragen;

 

- Wat vinden jullie (de kenners) van het idee en hebben jullie nog belangrijke punten waarvan jullie zeggen let hier op.

 

- Zal ik de filmpjes laten vertalen waardoor ik mezelf niet beperkt houd door alleen op de Nederlandse viewers te focussen.

 

Ik hoor graag jullie mening,

 

Alvast bedankt,

 

[mod edit: naam op verzoek verwijderd]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gok je erop dat mensen gaan kijken voor de (komische) filmpjes of voor het antwoord op de vraag? Want dat antwoord is vaak ook wel elders te vinden.

 

Het is leedvermaak met een informatieve tint.

Hoezo "leedvermaak"? In het voorbeeld dat je geeft zie ik dat niet terug. Of ga je de draak steken met allerlei stereotypen, zoals dikke mensen, computernerds, etc.?

 

Link naar reactie
  • 0

Reken je niet rijk bij advertentie inkomsten via YouTube. Ik heb jaarlijks 100.000+ views, maar ben gestopt met advertenties. Gemiddeld leverde dat €180 per 100.000 views op. En, advertenties irriteren de kijkers.

 

Vertalen: zowiezo loont het de moeite je teksten als ondertitels er in te zetten. Er komt een moment dat YouTube en google deze teksten ook in de zoekresultaten gaan opnemen. Zodra je de ondertitels in het Nederlands hebt, is het makkelijk om ook een Engelstalige versie te uploaden. M.i. een aanrader dus.

 

Schenk ook veel aandacht aan titel, teksten en keywords bij de video's.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening klinkt het als een plan met kansen, maar ook als een plan dat nog veel verder uitgewerkt moet worden. Hoe ga je dit op lange termijn volhouden, is er überhaupt wel behoefte naar, hoe ga je de mensen bereiken?

 

Leedvermaak zou ik het inderdaad niet noemen, want in combinatie met voeding, sport en gezondheid loop je de kans dat je het verkeerd uit kan pakken.

 

Als ik jou was, zou ik me nog wat meer verdiepen in de mensen die je ermee wilt bereiken en het plan veel concreter maken. Maar de insteek klinkt niet verkeerd!

Link naar reactie
  • 0

Als je miljoenen views wilt zul je inderdaad misschien voorbij de grens moeten kijken.

Tegelijkertijd is de concurrentie dan ook groter.

 

Wat Edo zegt: advertenties leveren weinig op, dus reken je niet te snel rijk.

 

Verder is het idee leuk.

Nu nog op zo'n manier uitvoeren dat men ernaar blijft kijken :)

 

PS. laat een koude camera altijd even acclimatiseren in een gesloten plastic zak als je een warme vochtige ruimte in gaat. Behalve dat de lens kan beslaan, kan er anders ook condens in de electronica ontstaan.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Het idee klinkt erg leuk!

 

De vraag is natuurlijk: hoe lang houd jij het vol om content te maken, zonder dat het wat oplevert?

Je zal een lange adem moeten hebben om genoeg viewers consequent aan je te binden om er een business van te maken. Hulp van bestaande kanalen - zoals je hierboven schrijft - kan inderdaad helpen.

 

Wellicht moet je los van het verspreiden hen aan je kanaal weten de binden. Dat de video niet alleen wordt gedeeld, maar dat zij juist de personen in de video zijn die gaan eten en dus aan hun viewers uitleggen wat het verschil is tussen eten in de kou en de warmte.

 

Succes!

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn (voorlopige) mening is dat dit een probeersel zou kunnen worden, maar dat dit nog geen aanzet tot een onderneming is. Je identificeert je slechts met andere actievelingen (of 'rich' and 'famous'). Een stichting is geen (commerciële) onderneming.

 

Daarnaast heb je jouw eerste draadje over een bar dancing ook zelf laten doodbloeden. Dat spreekt niet voor je als je een midtwintiger bent.

 

Wat staat er al concreet op dit moment?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.