• 0

Online oprichten van een Flex-BV

Ik heb een holding-BV en een werkmaatschappij-BV. Sinds kort ben ik begonnen met een totaal nieuwe dienstverlening die niet meer past bij de huidige werkmaatschappij. Ik wilde daarom een tweede werkmaatschappij-BV onder de holding hangen.

 

Als je even googlet kom je overal aanbiedingen tegen om online voor nog geen 350 euro een Flex-BV op te richten (komen dan de registratiekosten KvK nog bij + BTW). Aangezien mijn nieuwe dienstverlening zakelijk een zeer rechttoe-rechtaan verhaal is, neig ik ernaar om dat te gaan doen. Maar het lijkt me niet iets om mee te experimenteren, dus ik vraag me af of iemand hier al (goede) ervaringen mee heeft opgedaan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oprichten zal online niet lukken want je moet hoe dan ook ergens verschijnen om een handtekening te zetten...

 

Dat is een scherpe constatering. Echter geen antwoord op de vraag ;)

Ik heb ooit zelf via de inmiddels gefailleerde Anotaris wat opgericht, dat was een zooitje. Ik heb ook gezien dat een cliënt recent oprichtte via Internet, dat wil zeggen info aanleveren en uiteindelijk wel in Oosterbeek verschijnen bij een notaris, voor ik meen 250,-- all in en dat was heel goed geregeld. Die aktes zagen er puik uit.

De essentie is wel de aktes controleren, maar dat maakt dan niet uit of het wel of niet via Internet gaat.

Link naar reactie
  • 0

Voor dit soort eenmans-B.V.'s zou ik daar niet zoveel moeite mee hebben. Het is alleen belangrijk dat de akte-fabriek zijn modellen op orde heeft.

 

Voor B.V.'s met meerdere aandeelhouders zou ik hier nooit aan beginnen.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

1. Ik heb die van mij ook via firm24, makkelijk snel maar inderdaad een eenmans b.v.

 

2. Johan, waarom zou je hier dan niet aan beginnen? Wat is er dan niet goed aan :) ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

1. Ik heb die van mij ook via firm24, makkelijk snel maar inderdaad een eenmans b.v.

 

2. Johan, waarom zou je hier dan niet aan beginnen? Wat is er dan niet goed aan :) ben benieuwd.

 

Sorry voor de (veel te) late reactie.

 

Bij samenwerkende aandeelhouders vind ik dat je meer aandacht mag besteden aan de onderlinge verhoudingen. Als men daarvoor een standaard model uit de kast trekt is daar geen ruimte voor.

Een aantal dingen waar ik aan denk:

- stemverhouding voor ontslag/benoeming/beloning directie;

- welke blokkeringsregeling bij overdracht van aandelen (aanbieding/goedkeuring/combinatie);

- bevoegdheden van de directie (kan ook in separate ovk);

- prijsvaststelling van aandelen (kan ook in separate ovk);

- stemverhouding voor statutenwijzigingen/liquidatie/fusie/splitsing.

 

Met wat meer tijd kan ik vast nog meer redenen verzinnen.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb via Firm24 alles geregeld. Goedkoop en goede info, alleen de beslissing over ruisend/geruisloos inbrengen ging allemaal wat te snel.

 

Bij inbreng van een onderneming in een BV-structuur zou ik sowieso ver weg blijven van online 'oplossingen'. Je geeft aan dat de beslissing te snel is gegaan. Dan komt bij mij de vraag op of het ook wel GOED is gegaan. Inbreng ruisend of geruisloos vergt nogal wat fiscale kennis. En het maakt nogal een verschil of je het geruisloos doet of ruisend. Dat is nu juist een onderdeel van de inbreng die je vooral NIET te snel kunt doen.

 

Het kan je letterlijk (tien)duizenden euro's kosten tussen de beide varianten als de verkeerde toegepast wordt. Als je niet weet waarom gekozen is voor ruisend of geruisloos, dan lijkt mij dat een extreem slechte zaak. Je mag toch op zijn minst verwachten dat de juiste optie gekozen is en dat je weet waarom. En tot slot ook nog eens wat de financiële, juridische en fiscale gevolgen zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bij de HEMA binnenkort een gratis holding bij twee werkmaatschappijen?

Ron!, wat is dat nu voor ondoordachte aanbieding daar is duidelijk geen marketingstrateeg aan te pas gekomen. schoenmaeker blijft bij uw leest. Hoed u voor namaek!

 

een echt goede aanbieding zou natuurlijk zijn 1 gratis werkmaatschappij bij 2 personal holdings.. dan kunnen al die levensgevaarlijke VOF's eindelijk verder in een rechtsvorm met een professionele uitstraling..

 

maar goed het notariaat moet zich ook gewoon accepteren dat er branchevervaging optreed en zelf ook moderniseren.. de eerste innovatieve notarissen dienen zich al aan.. ;)

 

Link naar reactie
  • 1

Het probleem zit bij deze beroepsgroep echter voor een deel ook in belemmerende beroeps- en gedragsregels.

 

Kom op zeg, sinds wanneer laten creatieve beroepsbroeders zich beperken door futiliteiten als "Wetgeving", "regels", "tuchtrecht"" en "beroepseed". Regels zijn er om gebroken te worden..of op z'n minst gebogen, toch? ;)

 

Kijk, deze jongens zijn tenminste echt aan het ondernemen! :P

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.