• 0

Exporteren China, 2-4 cbm

Geachte forumbezoekers en lezers,

 

Ik ben zowel hier op het forum nieuw als in het exporteren.

Door een aantal threads heb ik me heen gelezen, maar het heeft mij niet gepaste specifieke informatie opgeleverd. Ik hoop dat ik hier op weg geholpen kan worden.

 

Mijn situatie is deze: Ik wil graag droge voedingswaren gaan exporteren naar China (Technisch gezien importeren omdat ik momenteel in China woonachtig ben. Ik ben wel Nederlandse van nationaliteit).

 

Aangezien onze eerste hoeveelheden erg klein zijn (1 tot 2 pallets elk 2 cbm en 75kg+/-), de houdbaarheid 7 maanden strekt, het tot nu toe niet eenvoudig is gebleken om goede prijzen te vinden voor het transport en douane klaring e.d.

 

Expediteurs reageren niet altijd op mijn berichten dus het gaat een beetje moeizaam tot nu toe.

 

Een 5 weken lang zeetransport zonder koeling gaat hem niet worden. Ik had wel begrepen dat 3 weken eventueel kan (gekoeld), maar heb deze informatie niet rechtstreeks van een transporteur.

 

Als iemand eventueel tips heeft dan stel ik dat zeer op prijs!

 

Groetjes,

 

Jorg

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jorg,

 

Jammer dat je geen antwoorden krijgt. Ik adviseer altijd te bellen. Dat gaat vaak makkelijker er geeft soms wat meer duidelijkheid over de vraag die je hebt.

 

Nu weet ik niet waar je in China naar toe wil. Maar 5 weken "zeetijd" is heel normaal. Hier op komt dan nog de tijd die je kwijt bent voor de lokale processen aan beide kanten.

 

Groupage of LCL vervoer met een koelcontainer is een ingewikkeld iets en bijna niet te doen. Echter gezien het feit dat de pallets niet zo zwaar zijn kan je eens onderzoeken of luchtvracht iets is?

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie en je advies.

Het moet naar Shenzhen, grensgebied aan HK.

 

Is er een globale prijs range per kilo waarmee ik rekening dien te houden, of is dat altijd verschillend?

 

Van de Chinese kant weet ik hoeveel het me gaat kosten ivm invoer en papierwerk, maar van De Nederlandse kant is het me nog onduidelijk. Enig idee waarmee ik rekening kan houden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.