• 0

Hulp bij aanvraag Duits BTW nummer en aangiften inzake Amazon FBA

Hallo,

 

Ik ben onlangs gestart met het verkopen van producten via FBA van Amazon. Dit betekent dat de producten in een magazijn van Amazon in Duitsland worden opgeslagen en van daaruit worden verzonden door Amazon. Op dit moment wordt er alleen verzonden naar Duitsland zelf en de UK.

 

Inmiddels weet ik dat ik een Duits btw-nummer moet hebben en ook aangifte moet doen in Duitsland omdat mijn producten in een Duits warenhuis worden opgeslagen en verzonden. Het proces om een btw-nummer aan te vragen is voor mij echter nieuw en mijn huidige accountant kan me daarmee niet helpen omdat hij geen kennis heeft van dergelijke internationale handel.

 

Graag wil ik dit zelf opzetten, maar enige hulp is zeer gewenst. Via het wereldwijde web ben ik wel wat wijzer geworden, maar dat eindigt vaak in de conclusie dat je dit moet doen in Kleve. Nu wil ik dat best proberen, maar het zou fijn zijn wanneer ik iemand kan vinden die hiermee ervaring heeft en het zou helemaal mooi zijn wanneer deze persoon bekend is met Amazon. Is er iemand op het forum die mij kan helpen of mij kan verwijzen naar iemand? Ik woon zelf in Helmond, dus iemand in de omgeving zou perfect zijn. Dat mag ook een andere accountant of administratiekantoor zijn. Dank alvast voor de reacties.

 

Groet, Roald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.