• 0

Accijnzen koffie (België)

Nog een raag over de accijnzen die wij als groothandel betalen aan de fabrikant.

Wij rekenen die in de prijs, moeten wij daarvan ook nog aan de belastingen doorstorten zoals de btw aangiften?

 

Mod edit: typo in titel hersteld en topic verplaatst naar het juiste board

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit forum is om de vragen te stellen als je er echt niet uit komt na het nodige uitzoekwerk.

maar we zijn geen startersbegeleiding waarbij wij jou stap voor stap gaan uitleggen wat je moet doen.

 

Zoals dat wel vaker noemen.. Ondernemen is een werkwoord.. Jij moet aan het (huis)werk. lezen, lezen en nog eens lezen.. Daarna als er dan een aantal dingen niet duidelijk zijn kan je hier vragen hoe zit het met dit of dat.

 

Door hier vandaag in een paar uur tijd een stuk of 3 uiteenlopende vragen neer te zetten, wek je de indruk dat je vooral anderen dingen naar jou moeten komen brengen (ik zeg niet dat het zo is, maar die indruk ontstaat)

Dan komt het voor dat je kritische tegenvragen of suggesties krijgt in de richting van "wat heb je zelf al gedaan" of "ga eerst zelf eens aan de slag".

 

Dus de vraag is... wat heb je zelf al gedaan om te ontdekken hoe het zit, waar loop je op vast?

hou er daarbij ook rekening mee dat hier 95% Nederlandse ondernemers zit die geen idee hebben van de accijnswetgeving in België.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je dan ook geen (contact)informatie van Belgische of Vlaamse overheden kunnen vinden?

 

En probeer als goedbedoelde tip in het algemeen een beetje meer aandacht aan de vormgeving van je berichten te besteden hier op HL, dat komt veel sympathieker en professioneler over. We zijn immers een ondernemersforum.

 

Lees nog eens aandachtig terug wat Roel schrijft.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dan heb je werkelijk een serieus (aanpassings)probleem, wat zich vast niet tot hier beperkt, als ik je eerste dertig berichten teruglees. Als je dat niet wilt of kunt inzien, dan ben je m.i. kansloos of sterk beperkt als (online) ondernemer.

 

Laat iemand uit je persoonlijke omgeving je berichten eens teruglezen en vraag dan eens om eerlijke terugkoppeling.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al veel op googel gezocht,maar dat is ook allemaal maar tekst en bewijst niets

 

beste mxm,

 

met die logica.. gaan de antwoorden hier dus ook niks meer dan tekst zijn en die bewijzen ook niks

 

ik vrees dat wij jou niet verder kunnen helpen, ik heb al aangegeven dat hier vrij weinig mensen zijn die kennis hebben van de belgische accijnswetgeving. ik ga dit topic dus ook sluiten.

 

Ik zou je willen adviseren binnen België hulp te zoeken van bijvoorbeeld een organisatie als Unizo

Verder kunnen de websites van de accijnzen inning of de belgische belastingdienst je ongetwijfeld ook verder helpen. daar heb ik niet direct links van, maar dat moet toch vindbaar zijn.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.