In Google Analytics kon ik voorheen bijhouden via welke refferal (site/bron/kanaal) men binnenkomt op de webshop. Zo kon ik fijn bijhouden waar de meeste sales vandaan kwamen.

 

Sinds ik een https protocol op de site heb, gebruikt Google Analytics niet meer de bron/kanaal, maar de laatste pagina voor het afrekenen (in de meeste gevallen de bank zoals betalen.rabobank.nl of bankieren.ideal.ing.nl etc...) Helaas heb ik daar niet zoveel aan..

 

Weet iemand de oplossing hiervoor?

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53998-analytics-refferal-vraag-mbt-https/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je antwoord!

 

Maar is het niet zo dat je hiermee de hele bezoekers uitsluit? en dus alsnog niet kunt zien waar hij vandaan kwam? Er wordt waarschijnlijk een nieuwe sessie gestart vanaf de betaalpagina. Hoe kan ik erachter komen via waar de bezoeker oorspronkelijk op de website binnen is gekomen? (op die manier kan ik monitoren welke kanalen interessant zijn/welke promoties werken)

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

  • 0

HTTPS versleuteld de verbinding maar zorgt ook voor de nodige privacy voor de client (eindgebruiker). In dit geval het uitwisselen van de referrer via de Referer (sic) header tussen een beveiligde en niet-beveiligde verbinding (HTTP vs HTTPS). Via onderstaande link kun je meer lezen over de oorsprong van jouw probleem en hoe je het kunt oplossen.

 

https://moz.com/blog/meta-referrer-tag

  • 0

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Je kunt ook gebruik maken van Goals binnen analytics. Dit stel je in op de pagina voordat de klant een bank kiest. Je kunt vervolgens instellen wat zo'n bezoek 'waard' is of je telt simpelweg het aantal bezoekers op deze pagina. Hiermee kan je je conversies meten.

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

  • 0

Ward zijn antwoord is de juiste. Als je de verwijzigingsuitsluitingen er in zet, zal er gewoon niet na het betalen een nieuwe sessie gestart worden. De sale wordt dan gekoppeld aan de bestaande sessie en dus het juiste kanaal. Ik heb ook HTTPS en bij mij functioneren de ecommerce tags perfect, dankzij het invoeren van verwijzigingsuitsluitingen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    10 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.