Nieuwe naam voor NeBIB

Aanbevolen berichten

HELP! GEEN INSPIRATIE!

 

Vrienden en vriendinnen,

 

Door omstandigheden zijn wij van plan onze organisatiestructuur aan te passen, om hem voor buitenstaanders overzichtelijker te maken (niet verder vertellen, is een geheime operatie).

 

Onze matching activiteiten worden ondergebracht in een nonprofit organisatie, die stichting NeBIB gaat heten. De oude NeBIB wordt (is het eigenlaijk al) een projectorganisatie bureau, dat verschillende statersprojecten "managed", zoals NeBIB, RoBAN, Coachnet, Beursplein3, Startech, Gids Startkapitaal en de 7e Hemel. Sommige van die projecten zijn we zelf begonnen, anderen (zoals RoBAN) zijn door anderen begonnen en wij voeren ze uit.

 

De projectorganisatie, die nu NeBIB heet, moet een nieuwe naam krijgen. Ik zit al weken te broeden, maar er komt niks bovendrijven. Het bedrijf gaat zich niet richten op starters, maar op opdrachtgevers en sponsors. Het zijn de projecten die zich "op de markt richten".

 

De naam moet aansprekend zijn, degelijkheid uitstralen en neutraal zijn. Associaties met investeren zijn minder gewenst. Associaties met ondernemen des te meer.

 

Wat wij voor ogen hebben is een korte naam, met de subtitel Centrum voor Innovatie en Ondernemerschap. Zover zijn we al. De naam zou er dan als volgt uit komen te zien:

 

Xxxxxxxxx BV, Centrum voor Innovatie en Ondernemerschap

 

Wie de Xxjes in weet te vullen of komt met een betere suggestie, is een held(in) :D

 

De bedenker van de beste suggestie wint een hele lekkere fles wijn (jury Lucy Visser en Antoinette Plomp, wijninkoop Ben Lacor). Als wij een naamsuggestie gaan gebruiken, help ik de bedenker bij het nakijken van zijn (of haar) businessplan.

 

Please help,

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Hi Nils,

 

Ik wil graag meedenken, maar je omschrijving vind ik nog wat vaag.

Er zijn talloze organisaties die ondernemerschap en innovatie in hun vaandel dragen.

 

Wat is je onderscheidend vermogen?

Alleen Nederland of ook internationale aspiraties?

Wat is je filosofie?

 

Wel eens nagedacht om de krachten te bundelen.

Al ik zo eens op dit forum rondhuppel kom ik toch veel gelijksoortige geesten tegen. Niet in de laatste plaats mezelf.

Innovatie is wel een hot item maar ik heb niet het gevoel dat er bakken geld verdiend wordt. Je haalt de kick toch vooral uit de andere randverschijnselen en daarmee zijn het meteen geen randverschijnselen meer.

 

Wat denk je?!

 

Groeten Pieter

Live Life Lovingly and Grow!!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat denk je van

Your Concern ?

 

Met name concern = zaak, firma, deelneming, betrekking, betrokken zijn; geïnteresseerd zijn in

(bronvermelding: prisma woordenboek)

 

Your heeft een wisselwerking ... zowel richting de sponsors als richting starters.

 

Ter info zowel www.yourconcern.nl als www.yourconcern.com is nog niet te vinden op internet !

 

En dan wordt het

Centrum voor Innovatie en Ondernemerschap: Your Concern !

 

Kan je leuk vertalen in folders en op het net: Your Concern ... our business.

 

Ehhhhhhhhh .... Nee ??? Dan ga ik nu NOG een biertje nemen !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ha Pieter,

 

Ja, filosofie, dat weet ik niet zo goed. De filosofie zit in de projecten, die allemaal een eigen identiteit en functie hebben. Het bedrijf waarvoor de nieuwe naam gezocht wordt richt zich niet echt op de markt. Het is een projectorganisatie bureau dat een beetje op de achtegrond opereert.

 

De kern van het bedrijf, draait om de mensen die er werken, de kennis die zij hebben van innovatie en ondernemerschap en het netwerk van ondernemers, kapitaalverschaffers en coaches dat zij beheren. Kennis, contacten (netwerk) en kapitaal. Daar draait het wel zo'n beetje om.

 

Alle initiatieven die wij beheren zijn gericht op ondernemerscha en business development. Technologie is voor ons een gegeven, maar hoe maakt je van technologie een winstgevend bedrijf. Dat is de kern waar alles om draait.

 

Helpt je dat?

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

www.inventinity.com (.nl) ('vernieuwend, bedenken van...' tot het eindeloze)

www.inventunity.com ('vernieuwend' etc,..en continuerend...lees ook opportunity)..vrijvertaald

www.invennitio.com (samengesteld:vernieuwend vanaf het begin)

 

wellicht zijn ze wel wat te lang... ;D

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Geen betere bron voor mooie namen dan de mythologie :)

 

Abeona, "The Roman goddess who protects children when they leave the parental house for the first time." (.com en .net zijn al weg, de rest is er nog). Als in: het begeleiden van projecten die hun ouderlijk huis (lees: de tekentafel) verlaten.

 

Een hele mooi vind ik Acadine "A fountain of Sicily with magic properties. Writings were thrown into it to be tested; if genuine they floated, if spurious the sank to the bottom." Dat beschrijft aardig de activiteiten van het beoordelen van projecten lijkt mij? Helaas ook weer .com en .net weg, .nl is wel vrij.

 

Geen idee of je er wat aan hebt, ik zal proberen nog wat dingen te verzinnen... Succes in ieder geval!

Link naar reactie

Strakke namen allemaal, maareh ik heb wel zin in een wedstrijdje (en een fles wijn ;)) dus hier nog wat brainsquirts van mij.

 

- Interpret

- pret

- THG (the holy grail) ;)

- change

- uurwerk (als de radartjes die nodig zijn om een bedrijf te kunnen starten?) vergezocht... ik weet :-[

- alive (het gevoel van super alive zijn als je met je nieuwe toko bezig bent)

- bright (het heldere punt voor de startende ondernemer)

- netgroei

- ctrl (controle, controle your desitiny etc. leuk te gebruiken in allerlij verschillende uitingen ctrl-go ctrl-invest ctrl-joy ctrl-succes ctrl wordt natuurlijk als shortcut key gezien)

 

ehm, dat zijn ze weer ff... Ik ga weer op mijn hoofd door de boerderie heen stuiteren clown.gif

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Jawel hoor ... zodra zrski klaar is met bitterballen bakken en Nils tevreden is met een naam zijn we weer aan het werk !

 

Ehhhhhhhhh ... Nils .... tjsa ... dat hebbie met off topic !

 

Maar ... belief me ... dat ik hier half lam zit en last van frituurvet heb is allemaal voor JOU !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Pfff, lastig:

 

Solid Market ?

 

Iets met solid?

 

Strong xxxx

 

Stronghold BV

StrongConcern

Strong Business BV

 

Enduring Business :D

 

 

Basic Concern

 

InnoBase

StrongTech

TechBase

 

 

Iets anders komt er ook niet uit op dit moment

 

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

IN-team

 

Spreekt leuk uit! Zegt genoeg! Samen sterk!

 

IN staat voor innovatief Nederland of Idealistisch Nederland! Intellectueel Nederland enz......

 

Voor die fles wijn zal ik meteen ff mijn adres aan je sturen! ;D

Link naar reactie

Man, wat een creative ontspruiting. Ik ben diep geroerd.

 

Ik heb een paar hele mooie gezien. Ik ga ze morgen vast in de voorronde voorleggen aan de jury en zal jullie laten weten wat zij in haar wijsheid beslist.

 

Dank, dank, dank.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nog niet stoppen hoor, ik heb nog een hele rits ideeën ;D Of hebbie haast?

 

Hier even de ochtend leging van mijn hersenpan:

 

- Contact

- Base

- Security

- Challenge

- exhil (van exhiliration)

- zolderkamer productions

- bladeren

- DC (de connectie, de commisie, doorzetters centrum)

 

dat is em weer ff

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.