• 0

Google remarketing

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft iemand tips waarop ik moet letten zodat ik straks niet een fortuin kwijt benen met lege handen naar huis ga?

 

Eerste tip: zorg voor een fatsoenlijk beveiligingscertificaat voor je site ::).

Je https-link in je handtekening wordt nu door mijn Browser (Chrome) geblokkeerd als onveilig

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Voorkom dat waardeloze bezoekers in je remarketinglijst terechtkomen. Deze bezoekers, die bijvoorbeeld na 5 seconden al weer hebben weggeklikt, zullen je geen conversies opleveren.

 

Het makkelijkst kun je dit doen via een remarketinglijst in Google Analytics. Je kunt via Analytics meer metrics gebruiken dan via AdWords. Denk bijvoorbeeld aan time on site, aantal bezochte pagina's en nog veel meer. In totaal meer dan 200 metrics, om je een beeld te geven.

 

Zorg er ook voor dat je een duidelijke boodschap communiceert in de banners. Zo zou een banner, die wordt getoond aan iemand die zijn winkelmandje heeft volgestopt maar niet heeft afgerekend, een andere boodschap moeten communiceren dan aan iemand die alleen in je remarketinglijst is terechtgekomen door te voldoen aan de kwalitatieve metrics.

 

Succes!

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Ken je doelgroep. Weet waar ze wonen, wanneer ze online zijn etc. Dan kun je de advertentie beter targetten. Hierbij helpen inderdaad Google Analytics goed, maar ook je eigen gegevens.

 

Bovendien zul je doel goed moeten stellen. Wil je bestaande klanten targetten, bijvoorbeeld omdat je een product verkoopt dat op gaat, alle bezoekers of slechts een gedeelte van de bezoekers (product x).

 

Probeer meerdere advertenties uit. De één werkt beter dan de ander voor je doel, maar welke is dat?

 

Optimaliseer je advertenties! Google kent een "bonus-/malussysteem". Goede campagnes krijgen een bonus in de vorm van korting op de campagne, slechte campagnes worden duurder (per 1000 vertoningen of per klik). Werk daarom ook aan je SEO.

 

Huur zo nodig kennis in. Als je aan Google Adwords begint, dan kost dat behoorlijk wat tijd om dat goed te doen.

 

Groet en succes,

 

Jeroen Rijkeboer

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden. Dit is een behoorlijk zware niche met heel veel concurrentie en je hebt een ruim aantal clicks nodig om tot een sale te kunnen komen. Ik weet weliswaar wat de doelgroep is, maar heb in het verleden al een paar keer flink wat geld uitgegeven voor adwords campagnes die me niets of weinig hebben opgeleverd.

 

Ik vraag me dus af, of remarketing wel zin heeft of dat ik beter een facebookcampagne kan opzetten. Op facebook beschik ik over twee pagina's waar ik een ruim aantal likes van exact mijn doelgroep heb.

 

Dan komt bij mij weer de gedacht op, dat mensen die op facebook zitten niet op mijn advertenties zitten te wachten maar wanneer ze mijn producten willen echt doelbewust op Google gaan zoeken.

 

Is remarketing goedkoper dan puur adwords?

 

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand tips waarop ik moet letten zodat ik straks niet een fortuin kwijt benen met lege handen naar huis ga?

 

Eerste tip: zorg voor een fatsoenlijk beveiligingscertificaat voor je site ::).

Je https-link in je handtekening wordt nu door mijn Browser (Chrome) geblokkeerd als onveilig

 

Foutje van mijn kant, is aangepast ;)

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet te zeggen. Dat is maar net hoe je target. Ook is het afhankelijk van hoeveel mensen je op je website hebt gehad om een remarketing-campagne op in te zetten.

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Ook is het afhankelijk van hoeveel mensen je op je website hebt gehad om een remarketing-campagne op in te zetten.

 

Varieert van 8000 tot 12000 per maand, kan en mag duidelijk hoger.

 

Ik heb in het verleden een aantal top posities in Google gehad maar ben nu helaas een paar plaatsen afgezakt en met sommige keywords niet meer op pagina 1. Daardoor zijn de bezoekersaantallen omlaag gegaan. Nu in de komkommertijd is het natuurlijk een stuk minder, tussen 2000 en 3000.

Link naar reactie
  • 0

Dan nog is het nog steeds niet te zeggen. Het is van vele factoren afhankelijk. Als het zo'n competitieve markt is, wordt het al weer wat duurder.

 

Vraag is ook waarom je een remarketing-campagne wilt. Dat is interessant als je verwacht dat er pas na een volgend bezoek wordt overgegaan tot conversie, ook wanneer de verzekering is afgelopen cq. bijna afloopt. Dat laatste kun je ook via je eigen crm oppakken.

 

Bottom-line: het kost maximaal hetgeen jij aangeeft dat het maximaal mag kosten.

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Zelf ervaar ik remarketing ook als een bijdrage aan betrouwbaarheid naar je klanten toe. Ik target ook klanten met remarketing die net een aankoop gedaan hebben. Doordat ze dan mijn bedrijf steeds op o.a. Facebook voorbij zien komen, voelt het vertrouwd en blijft het bij. Dat vergroot de herhaal aankopen. Dat is allicht voor verzekeringen minder interessant.

 

Vooral Facebook remarketing is erg leuk. Vaak plaatsen mensen een reactie onder de advertentie of klikken ze vind-ik-leuk aan. Daardoor zie je, dat mensen het wel kunnen waarderen. Vooral reacties als 'Hey wat leuk! Die heb ik net gekocht!' zijn natuurlijk erg grappig om terug te lezen. Ook zie ik dat ik een erg hoog conversie percentage haal op bezoekers die via Facebook remarketing op de website komen.

 

Google remarketing is super goed meetbaar resultaat. Met Google heb ik voor remarketing text ads en shopping ads. Ik geef voor remarketing een bod aanpassing van +50% ten opzichte van reguliere advertenties. Het conversie percentage is echter dusdanig veel hoger, dat het alsnog een beter rendement levert dan reguliere plaatsingen.

 

Voor verzekeringen lijkt het mij zeker ook goed helpen. Ook daar zal niet iedereen bij het eerste bezoek meteen converteren. Naar mate men vaker op dezelfde website komt, wordt de kans groter dat er een conversie volgt. Dus geld uitgeven om mensen terug te halen naar de website is mijns inziens altijd goed besteed! Een bezoeker die voor de 2e keer op je website komt, zal over het algemeen sneller converteren dan 1 die voor de eerste keer langs komt.

Link naar reactie
  • 0

Ik geef je een tip, waardoor je veel meer rendement gaat halen uit je campagnebudget:

 

Zet een FB campagne op en ga het verkeer dat daaruit voortkomt remarketen via AdWords. Dit doe je door een remarketinglijst te maken in Analytics waarbij je de bron als variabele opneemt.

 

Vervolgens zul je in AdWords 'similar audience'-lijsten krijgen, die dus meer (wel iets breder/minder specifiek) potentiële klanten bevat.

 

 

Succes!

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.