• 0

Hoe klanten werven zonder website?

Ik worstel met een vraagstuk en zou heel graag jullie mening hierover willen horen.

 

Ik wil een dienst aanbieden, heb 5+ jaar ervaring, kan goed werk afleveren, alleen beschik ik momenteel niet over een website. Dit wekt natuurlijk niet veel vertrouwen. Toch zoek ik een tijdelijke oplossing om in de "geen-website-periode" nieuwe klanten te trekken.

 

Er zijn van die sites waar je een profiel kunt aanmaken, daar kunt uitleggen wat je doet, waarom jij, etc. etc. Zijn er NL of ENG sites op dit gebied? Mijn doelgroep is Nederland (een ENG site kan mijn doel wellicht ook dienen, zolang ik mensen maar op dat profiel kan wijzen)

 

Ik wil dus tijdelijk klanten werven zonder website. Iemand tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet precies wie je doelgroep is, maar LinkedIn kun je uitstekend gebruiken om klanten te werven. Zowel betaald als organisch. Adverteren is misschien wat aan de dure kant wanneer je alleen werkt, maar in dit stadium (zonder website) wel het overwegen waard.

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Als je niet beschikt over een website vanwege de eerder vermelde BBZ/beslag/deurwaarder-problematiek, dan is een openbaar profiel op het internet ook geen oplossing: je laat dan makkelijk te traceren sporen achter: feitelijk is zo'n profiel net zo'n ""ik ben in zaken"-uithangbord als een eigen site.

 

Er zijn van die sites waar je een profiel kunt aanmaken, daar kunt uitleggen wat je doet, waarom jij, etc. etc. Zijn er NL of ENG sites op dit gebied? Mijn doelgroep is Nederland (een ENG site kan mijn doel wellicht ook dienen, zolang ik mensen maar op dat profiel kan wijzen)

LinkedIn is zowel Nederlands als Engels, en prima geschikt voor jouw diensten (iets met ICT/Marketing en Consultancy toch? )

 

Edit: Jos was me nét voor :)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Als je niet beschikt over een website vanwege de eerder vermelde BBZ/beslag/deurwaarder-problematiek, dan is een openbaar profiel op het internet ook geen oplossing: je laat dan makkelijk te traceren sporen achter: feitelijk is zo'n profiel net zo'n ""ik ben in zaken"-uithangbord als een eigen site.

 

Nee, dat staat er totaal los van. De schulden zijn flink geslonken. Uiteindelijk kom ik de komende maanden van de dreiging af. Die dreiging is nu al een héél stuk minder. Ik probeer nu juist wat meer inkomsten op te bouwen, dat is nog wel nodig.

 

LinkedIn is zowel Nederlands als Engels, en prima geschikt voor jouw diensten (iets met ICT/Marketing en Consultancy toch? )

 

Ik weet niet precies wie je doelgroep is, maar LinkedIn kun je uitstekend gebruiken om klanten te werven. Zowel betaald als organisch. Adverteren is misschien wat aan de dure kant wanneer je alleen werkt, maar in dit stadium (zonder website) wel het overwegen waard.

 

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal Linkedin gaan gebruiken. Daar ook voldoende plek om content te plaatsen en dergelijke. Thanks jullie beiden :)

Link naar reactie
  • 1
maar uiteraard kun je ook nog via flyers en mond op mond reclame heel veel bereiken

Mond op mond is een levensreddende vorm van beademing. Reclame gaat van mond tot mond ;)

 

 

Klanten werven zonder website is tegenwoordig echt een uitdaging

Klanten werven mét een website tegenwoordig ook. Al die profielen die je op Fora aan moet maken om je links in te droppen, en dan moet je ook nog wekelijks reageren om de schijn hoog te houden...bijna niet meer te doen tegenwoordig. ::) :P

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zoveel (gratis) mogelijkheden om jezelf online te presenteren:

LinkedIn is al genoemd, maar een Facebook pagina kan ook prima werken. Daarnaast de "usual suspects" als Twitter, Google+, Youtube etc.

Zorg wel dat je eerst een zoekwoordenanalyse maakt waarbij je vaststelt welke woorden je het best kunt gebruiken om gevonden te worden, je wilt tenslotte aansluiting vinden bij je klanten.

Om alles bij te houden kun je bv Hootsuite gebruiken, een prima dashboard wat veel tijd (&werk) scheelt.

Bedenk dat sommige mensen al platforms als Facebook (of in de US Amazon) gebruiken om te zoeken en niet eens meer Google oid gebruiken.

Kortom: keuzes te over en na het kiezen: meten, bijstellen, etc.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.