• 0

Fysieke winkel uitbreiden met een webshop (strategie / tools)

Hallo, ik heb bovenstaande vraag en zal even een korte toelichting geven van de situatie:

 

één jaar geleden ben ik gestart met HAEF gitaaratelier & lifestyle in het toeristische dorp Vrouwenpolder.

Het idee is om op termijn de wintermaanden voldoende omzet te genereren uit gitaarbouw / onderhoud en (web)verkoop.

 

De zomermaanden is de winkel goed bezocht, de terugkerende klanten vragen steeds vaker of ze ook online lifestyle zaken kunnen bestellen.

 

Nu is de website/shop nog een uithangbord, maar ergens ervaren klanten een drempel om zaken te bestellen. Het moeilijke ervan is om de presentatie zo te krijgen dat beide richtingen duidelijk worden gepresenteerd en in een aparte winkel (met één back-end) online komen.

 

Daarbij zoek ik advies om de bezoekers tot koop te verleiden, zonder een schreeuwerig geheel te worden.

 

Op dit moment draait de site op wordpress met woocommerce als shop. (www.haef.nu)

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties / tips & tricks

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een vrij onlogische combinatie van producten.

 

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een aparte winkel voor die lifestyle producten, op een eigen domein en dergelijke. Je hebt nl ook kans dat het negatief uitstraalt op je specialisatie in gitaren - het is zoiets als een ijssalon met 80 smaken ijs die ook zomerbanden verkoopt.

 

Systemen als magento en opencart ondersteunen meerdere shops met 1 back end.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, je zou een aparte shop kunnen maken voor gitaren.

Wat je ook nog kunt doen is kijken hoe potentiële klanten de webshop doorlopen en waar ze wel en niet met hun muis over heen gaan, waar ze wel/niet op klikken en hoe ze de pagina lezen/scrollen. Een goede dienst hiervoor is https://mouseflow.com/

 

Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken

Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)

Link naar reactie
  • 0

Wat een chaos en wat een drama :(

Links die naar pagina's lijden die je dan vervolgens weer vertellen dat ze niet gevonden kunnen worden. Pagina's waarop een button "winkel" staat die je vervolgens naar dezelfde pagina in een nieuw venster stuurt, etc. etc. Hoe durf je dit online te zetten?

 

Wat anderen ook al opmerken; denk beter na over je concept. Maar zorg voor een professionelere presentatie.

 

Dit is een prachtig voorbeeld hoe zelfknutselaars met WordPress kompleet de plank mis slaan, terwijl ze zelf denken dat ze een geweldige website/webshop hebben gemaakt. Troep. Afvoeren.

Link naar reactie
  • 0

Als je dit serieus wilt doen, laat dan een webshop maken. Als ik naar je huidige site kijk heb je niet de kennis en vaardigheid om het zelf te doen. Ieder zijn vak :)

 

Bedenk ook hoe je e.e.a gaat combineren als de webshop goed gaat lopen. Een webshop is namelijk niet iets wat je er even bij doet (veel mensen maken die fout) er komt zoveel bij kijken... Verdiep je daar eerst even in.

 

Hoe dan ook: succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de commentaren hierboven (met name Middle) eerlijk gezegd wat overdreven. Er valt natuurlijk nog wel het een en ander te verbeteren maar ik heb veel slechtere websites gezien. Als het menu wat verbeterd wordt en er wat goede call to action buttons worden toegevoegd komt het al een heel eind goed ;)

 

Daarnaast vind ik het altijd jammer als iemand geen link naar een eigen website in zijn profiel heeft staan omdat het zo erg lastig is de achtergrond en het (kennis)niveau van diegene te bepalen. Ik weet dus bijvoorbeeld niet of Middle een schuilnaam is van Jakob Nielsen, in dat geval hecht ik heel wat meer waarde aan zijn oordeel dan wanneer hij een timmerman blijkt te zijn ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

[...]in dat geval hecht ik heel wat meer waarde aan zijn oordeel dan wanneer hij een timmerman blijkt te zijn ;)

Dat begrijp ik dan niet helemaal. Ik kijk persoonlijk altijd naar hoe de gewone consument naar onze websites kijkt.

De meeste van onze klanten hebben waarschijnlijk amper ervaring met SEO of het bouwen van websites maar hun mening is dan nog steeds wel extreem belangrijk.

 

En trouwens, voor de dingen die Middle noemt hoef je geen usability expert te zijn. Mensen haken snel af op een webshop als e.e.a. niet goed werkt, dat weet jij ook best wel ;)

 

Dat het hopeloos is daarentegen geloof ik ook niet :)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn de meningen van gewone gebruikers het belangrijkste, maar dan moet je wel meerdere meningen hebben om te zien of die overeen komen. Als je aan 10 gebruikers vraagt wat ze van de website vinden en 1 vind het een slechte website is dat de mening van die ene persoon. Als echter 8 van de 10 gebruikers het een slechte website vinden is er hoogstwaarschijnlijk iets met de website mis.

 

Daarnaast is het natuurlijk ook erg prettig als gebruikers concreet aangeven wat ze niet goed vinden aan de site. Met een opmerking als "Wat een chaos en wat een drama" en "troep" kun je echt helemaal niks. Gelukkig geeft Middle wel 2 voorbeelden, maar zegt vervolgens "etc etc"... tja gaan dan maar eens zoeken.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Even los van wat hierboven benoemd is: besef je dat een conversie (verkoop) gezet wordt op een productpagina. In theorie zou je dus prima kunnen beginnen met het testen of je lifestyle producten via dezelfde shop kunt verkopen, zolang je maar gericht verkeer naar de productpagina stuurt.

 

De meeste kleine webshops moeten het niet hebben van bezoekers die via de main page een product zoeken en tot koop over gaan, maar van bezoekers die via andere kanalen direct op een relevante product pagina aankomen die aansluit bij hun koopbereidheid. Denk hierbij bijv. aan:

 

- een zoekopdracht die iemand invoert in Google

- een product dat iemand via Facebook voorbij ziet komen

- een gerichte mailing die je verstuurt rondom 1 product of aanbieding

 

Dus om even terug te gaan naar je originele vraag over strategie en tools:

 

- begin klein, bijvoorbeeld met 1 of twee producten

- optimaliseer de shit out of deze productpagina's (Het boven de fold stuk, SEO, CTA's, etc)

- verwerk 'trust factors' in je shop (Veilig betalen, niet goed geld terug, SSL certificaat(!), enz)

- bouw een mailinglist op/uit van je klantenbestand

- stuur een gerichte emailing rondom dit ene product

- bouw een following base op via Facebook

- post je mooie nieuwe producten op Facebook met link naar de productpagina / geef deals / cadeau suggesties, enz

- probeer een Adwords campagne uit

- verbind offline met online (kortingskaartjes in de winkel om te converteren naar een online aankoop): als een klant eenmaal heeft gekocht, dan zal hij eerder tot herhalingsaankopen overgaan

- evalueer, leer, rinse and repeat voor je overige producten

- investeer je extra omzet in een betere uitgangspositie van je site op het gebied van structuur, usability en conversieoptimalisatie en trek je shops los van elkaar op het moment dat je het gevoel hebt dat dit rendabel is.

 

Check trouwens ook even of je webwinkel voldoet aan alle richtlijnen (kun je vinden op acm.nl)

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de commentaren hierboven (met name Middle) eerlijk gezegd wat overdreven. Er valt natuurlijk nog wel het een en ander te verbeteren maar ik heb veel slechtere websites gezien. Als het menu wat verbeterd wordt en er wat goede call to action buttons worden toegevoegd komt het al een heel eind goed ;)

 

Het is maar net hoe hoog je de lat wil leggen, die van jou ligt duidelijk een stuk lager.

Ook ik heb bergen slechte websites gezien, maar dat wil niet zeggen dat ik deze dan weer ga opwaarderen omdat het nog slechter kan. Ik beoordeel deze website niet in competitieverband. En die beoordeling is negatief.

Een website moet werken, en als een ondernemer zo slordig is om slecht of onvolledig te communiceren met zijn klanten betekend dat voor mij dat hij maling heeft aan zijn klanten. Of stuurt hij ook folders rond met halve blanco gedeeltes omdat het wel best is.

Verder ben ik negatief omdat er helemaal niet nagedacht is, het concept klopt niet, het is niet duidelijk. Ik begrijp dat TS dat ook wel door heeft, anders komt hij hier niet om advies, maar voorlopig stuurt hij wel een communicatieve miskleun de wereld in. En dat is niet verstandig, dat kan ook tegen je werken, dat laatste wordt vaak onderschat. Men ziet zoveel troep dat de lat steeds lager gaat liggen.

 

Daarnaast vind ik het altijd jammer als iemand geen link naar een eigen website in zijn profiel heeft staan omdat het zo erg lastig is de achtergrond en het (kennis)niveau van diegene te bepalen. Ik weet dus bijvoorbeeld niet of Middle een schuilnaam is van Jakob Nielsen, in dat geval hecht ik heel wat meer waarde aan zijn oordeel dan wanneer hij een timmerman blijkt te zijn ;)

 

Als je het wil weten; ik ben zelfstandig werkend webdesigner. En die link staat er niet (meer) omdat ik doodziek word van alle achterbakse zelfpromotie op dit forum, geen zin om daar aan deel te nemen.

Maar of het relevant is voor mijn kritiek? Ik denk het niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt kritiek en kritiek, je kan een website beoordelen of veroordelen.

Als je aan je klanten ook deze kritiek geeft, dan zal je mij nooit als klant krijgen.

Nee, daar zal je ook wel niet op zitten wachten vermoed ik.

 

Als ik als klant moet oordelen over die website, zou het zeker beter kunnen.

Maar ik zou zeker niet laten om daar een gitaar te kopen, daar gaat het toch om?

 

Hij vraagt hulp, hij vraagt niet om afgezeken te worden.

Ik zoek binnenkort iemand die mijn website wilt bouwen, maar door jouw naam staat al een dikke streep.

 

Ik betaal liever wat meer voor goede communicatie in plaats afgezeken worden omdat ik het niet goed doe.

Link naar reactie
  • 0

Als ik als klant moet oordelen over die website, zou het zeker beter kunnen.

Maar ik zou zeker niet laten om daar een gitaar te kopen, daar gaat het toch om?

 

Daar zit nu het verschil, ik zou daar dus nooit een gitaar kopen. Ik krijg geen prikkel van degelijkheid, eerder van amateurisme.

 

Hij vraagt hulp, hij vraagt niet om afgezeken te worden.

Ik zoek binnenkort iemand die mijn website wilt bouwen, maar door jouw naam staat al een dikke streep.

 

Ik zeik hem niet af, ik probeer hem iets duidelijk te maken, misschien wel met een iets te harde bewoording, maar mijn boodschap is duidelijk. Als je het niet kan besteed het dan uit, ga niet zitten klooien.

 

Ik was zonder dit topic nooit in beeld gekomen, dus die opmerking is compleet overbodig.

 

Ik betaal liever wat meer voor goede communicatie in plaats afgezeken worden omdat ik het niet goed doe.

 

Dan zal je mij niet horen, want dit is nu exact wat ik wil vertellen :)

 

Verder geeft Richard iets aan waar ik geheel achter sta.

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste zullen het ermee eens zijn dat het beter kan, ik ook.

 

Wat Richard aangeeft ben ik het deels mee eens.

Als iemand zijn arm moet worden geamputeerd moet je geen pleister plakken, maar dat wil niet zeggen dat je ook een been moet amputeren.

 

Alles in zijn redelijkheid, dat is tenminste mijn mening, en mijn ervaring.

 

Ik zou hem verder ook adviseren om dit uit handen te genen, omdat ik denk dat het niet alleen onkunde is maar ook tijdgebrek.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Reactie van Haef op bovenstaande berichten is denk ik gewenst, ik zal even een PM sturen.

 

Mijn advies is om de lifestyle artikelen van deze webshop af te gooien en deze direct te vervangen door gitaaraccessoires en om dit goed in te richten (grafisch en voor wat betreft internet marketing).

 

Voorraad kun je aan de straat en op marktplaats verkopen met vijf goed ingerichte advertenties. Ik zou dit vooral lekker gescheiden houden van de gitaarwinkel.

 

Geste voor het tweede deel is om een WVJVM...-topic te starten of om alle reageerders in dit draadje hun tien verbeteropties per PM te laten sturen...

 

...laat ons maar schieten en je webshop gaat na structureel doorvoeren van verbeteringen honderden procenten groeien na opvolgen van adviezen (dat is geen wishful thinking)...

 

...ik zie veel uitgaande links, vergeten SEF urls en bedroevende, grafische toevoegingen en dan heb je er inderdaad geen kaas van gegeten of ben je slordig en lui. Dat is eerlijke en kritische terugkoppeling voor wat betreft de website. Ik geloof verder dat dit een geweldig creatieve onderneming en dito zaakvoerder is. Of andersom, hehe...

 

De huidige locatie van deze gitaarwinkel is verder natuurlijk weinig praktisch voor veel muzikanten. En ja, in de internationale markt zijn er natuurlijk professionelere webshops die gitaren verkopen die je nooit zal kunnen ervaren. Internet is een medium voor koplopers, niet voor volgers. Ik denk dat TS zou moeten nadenken over een professionele invulling van dealerschappen. Anders raak je deze vroeg of laat kwijt, of word je bedrijfstechnisch niet serieus genomen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat Richard aangeeft ben ik het deels mee eens.

Als iemand zijn arm moet worden geamputeerd moet je geen pleister plakken, maar dat wil niet zeggen dat je ook een been moet amputeren.

 

Ik amputeer geen been, ik wijs een onervaren iemand er op dat als je als ondernemer zelf de reclame uitingen wil verzorgen je doordacht moet zijn in de communicatie naar je doelgroep, en tevens een inschatting moet kunnen doen hoe een en ander over zal komen, als je dat niet kunt schuilt het gevaar er in dat het een averechtse werking kan krijgen.

 

Alles in zijn redelijkheid, dat is tenminste mijn mening, en mijn ervaring.

 

Erg mooie uitspaak, maar wat zegt het? Redelijkheid gebaseerd op wat? Jouw mening over kritiek? Jouw ervaring met wat?

 

Ik zou hem verder ook adviseren om dit uit handen te genen, omdat ik denk dat het niet alleen onkunde is maar ook tijdgebrek.

 

Tijdgebrek? Ja, is een kwaal bij ondernemers, altijd wat anders aan de orde. Maar wel tijd om flink aan de gang te gaan met WordPress? Geef toe, dat doe je ook niet even tussen een hals fretten en het cup-a-soup momentje.

 

Een beter advies voor deze ondernemer is werken aan een degelijk ondernemingsplan. Voor zichzelf het inzicht creëeren wat zijn bedrijf is of zou kunnen zijn. Dan wordt het ook gemakkleijker om de openingsvraag in te vullen en degelijk advies te geven.

 

Link naar reactie
  • 0

Bob, geef hier online eens tien urgente verbeterpunten, dan volg ik later dit weekend.

 

En misschien voelt Middle (of Rean?) zich in de tussentijd dan ook wel verplicht...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Haha nou vooruit, bij deze dan een wat uitgebreidere reactie.

 

Zoals ik al zei denk ik dat het menu het allergrootste probleem is, dat moet worden aangepast aan de toptaken van de gebruiker. Waar komen mensen voor naar de website? Vast niet om te lezen waar de naam HAEF vandaan komt, wat nu het eerste menu item is.

 

Waarschijnlijk komen ze voor gitaren ;) Dus in het menu moet dat ook naar voren komen. Ik zou even moeten onderzoeken waar mensen het meest op zoeken maar het menu zou iets moeten zijn als "home" - "gitaarmerk 1" - "gitaarmerk 2" - "gitaarmerk 3" - "overige gitaren" - "reparaties" - "gitaaraccessoires" - "over ons" - "contact". Gitaarmerk 1 - 3 zou ook gitaarsoort kunnen zijn.

 

Onder "gitaarmerk #" zouden dan alle gitaren van dat merk moeten komen, in de webshop omgeving. Als ik nu in het menu op "gitaaratelier" --> "merk gitaar" klik krijg je "pagina niet gevonden", dat is natuurlijk een groot probleem dat direct aangepakt moet worden maar dat is gewoon een kwestie van een menu linkje aanpassen.

 

De homepage is niet eens zo slecht. De belangrijkste vraag "waar ben ik en wat kan ik hier doen" wordt direct beantwoord: er staat een logo en er wordt meteen in de eerste alinea vertelt wat het bedrijf doet. De rechter kolom vertelt welke merken worden aangeboden. Die rechter kolom mag iets korter maar is verder best ok. Onderaan de pagina zou ik in plaats van de aanbiedingen direct de (belangrijkste) productcategorieën weergeven. Het feit dat het telefoonnummer, e-mail adres en winkelwagen bovenin staan is uitstekend.

 

De combinatie lifestyle en gitaren is wat vreemd, maar het is wel uniek en onderscheidend. Weet je wel, die leuke gitaarwinkel waar je ook allerlei leuke woonspulletjes kan kopen ;) Anders kunnen ze net zo goed naar Bax shop gaan, die zit maar 30 kilometer verderop.

 

Dan de webwinkel op zich: daar kan ik wel op categorie selecteren, maar niet op merk. Er staat links wel een kopje "producten", maar wat dat nou precies is... geen idee. Weghalen dus, maakt het een beetje rommelig. Op de webshop homepage zou ik weer kiezen voor een categorie overzicht met plaatjes, daaronder kun je dan nog je USP's vermelden (waarom moeten mensen bij jou kopen en niet bij Bax).

 

De productpagina vind ik ook niet slecht. De "in winkelwagen" button mag er wat meer uitspringen, dingen als de levertijd, verzendkosten en de USP's moeten er nog worden op gezet (vermeld ook zeker dat de gitaar ook in de winkel kan worden uitgetest).

 

De productfoto's zijn misschien niet de meest professionele foto's maar dat zorgt wel voor een persoonlijke touch. Een aantal producten heeft wel wat meer foto's nodig zodat ik een goede indruk van het product krijg (ook detailfoto's van de hals en stelknoppen bijvoorbeeld).

 

Verder mis ik reviews, zowel van de producten zelf als van de winkel als geheel. Dat zorgt voor wat extra vertrouwen, wat zeker bij deze prijsklasse wel noodzakelijk is. Aan de rechterkant staat dat kopje "producten" weer, weg ermee.

 

De gerelateerde producten onderaan zijn natuurlijk wel prima, mits die ook echt aansluiten op het betreffende product. Bij een gitaar van 2000 euro bijvoorbeeld kun je daar beter accessoires tonen of andere gitaren in die prijsklasse, geen gitaren van 200 - 300 euro. Andere doelgroep.

 

Op de winkelmand en checkout pagina moet je geen sidebar meer tonen. Dat zijn immers de pagina waar je mensen wilt hebben, dan moeten ze niet afgeleid worden met andere keuzes. Verder nog even de vaste verzendkosten verbergen als gratis verzending beschikbaar is.

 

Nou tot zover een aantal punten die me op het eerste gezicht opvallen, zonder mijn website review checklist erbij te pakken natuurlijk want dan gaat het wel heel veel tijd kosten ;). Het lijkt een hele lijst, maar het zijn veel kleine dingen die vrij eenvoudig aan te passen zijn. Ik denk dat ik met 1 a 2 uurtjes werk een heel eind zou komen dus om nou te zeggen "het is troep, gooi maar weg" vind ik nog steeds sterk overdreven.

 

Ben benieuwd wat jullie verder nog aan te merken hebben en ik hoop natuurlijk dat Middle de uitdaging ook aan wil gaan :)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

De verbetertips van Bob de Webbouwer kan ik eenvoudig aanvullen:

 

1. Wie is de eigenaar van Haef?

 

2. Verbind social media accounts met de website.

 

3. Vul een HL-account en handtekening zoveel mogelijk in met juiste ankerteksten.

 

4. Geef afbeeldingen een beschrijvende naam en tags.

 

5. Maak voor alle merken een merkpagina of productcategerie.

 

6. Repareer je css of zorg op een andere manier voor een goede grafische weergave van je content.

 

7. Breng een prioriteit aan in activiteiten.

 

8. LinkedIn?

 

9. Vast telefoonnummer?

 

10. Engelstalige content?

 

Geef afbeeldingen witruimte of gitaren een liggende oriëntatie, ik zie nu geen volledige afbeeldingen op mobiel en laptop. En doe ajb iets aan al die uitgaande links (verwijs naar interne pagina's of open een nieuw venster of tab).

 

En in navolging op Bob (hij is top), waar zijn de Aosen en Mayson gitaren of categorieën? Maandag en dinsdag de winkel als idee eens gesloten houden en dit soort urgente online zaken verhelpen, want je krijgt later dit weekend in verwachting nog meer input!?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Kijk, nog meer goede punten! Meteen mijn checklist even gecheckt of alle door jou genoemde punten die daarin zouden moeten staan er ook daadwerkelijk in staan, dat was gelukkig het geval ;)

 

Wat is er naar jouw mening mis met de CSS? Dit is namelijk het Divi theme, een veel gebruikt premium WordPress theme dus ik vermoed dat Haef zelf niets aan de CSS heeft gedaan.

 

Een merkpagina of productpagina is er al (die maakt WooCommerce zelf aan namelijk), daar moet alleen nog even ergens naar gelinkt worden.

 

Tip 3 vind ik ook een goede, vooral omdat je dat zelf ook niet gedaan hebt ;D

 

Nu maar hopen dat we Haef hier nog ooit terugzien want tot nu toe was zijn eerste bericht tevens zijn laatste bericht en dat is al bijna 2 weken geleden...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Tien punten toevoegen aan mijn voorgangers:

 

1. Al door meerderen gezegd maar met stip op 1: je hebt een webwinkel in gitaren óf een webwinkel in woonaccessoires. Focus.

 

2. Maak van het telefoonnummer een interactieve tel:-hyperlink.

 

3. Voeg op de contactpagina een Google Maps-plattegrond toe, want dat is handig voor wie snel de winkel wil vinden.

 

4. In plaats van haef.nu kun je voor een webwinkel in de regel beter haef.nl of haef.com gebruiken.

 

5. Geef afbeeldingen hetzelfde formaat, zodat de onderschriften minder staan te dansen.

 

6. Gebruik Nederlandse productspecificaties, bijvoorbeeld hier. Dat is beter voor Nederlandse Google-gebruiker — en als je 4.000 euro wilt verdienen, mag je best wat harder je best doen voor je klant.

 

7. Je verkoopt gitaren van bijna 4.000 euro en gitaren van nog geen 300 euro. Bij zo'n breed assortiment is het voor mensen met een beperkter budget handig om met een filter te kunnen zoeken op prijs: welke gitaren heb je te koop als ik bijvoorbeeld niet meer dan 1.000 euro wil uitgeven?

 

8. Heb je niet héél véél kortingsbonnen in omloop? Verwijder dan onmiddelijk de kortingsbon-widget uit de winkelwagen. Dit is een conversiekiller: mensen verlaten de winkelwagen om elders naar kortingscodes te gaan zoeken.

 

9. Voeg (minimaal) SSL voor HTTP/S toe aan het onderdeel van de winkelwagen waar klanten persoonsgegevens moeten invullen.

 

10. Er ontbreekt een (wettelijk verplichte) mogelijkheid om minimaal de helft achteraf te betalen. Dat hoeft niet per se met partijen zoals Klarna of AfterPay; je kunt het ook zelf regelen met de drie betaalmethoden die je al hebt (bankoverschrijving, iDEAL en creditcard).

 

11. (Bonus, omdat 1 al vaker is gezegd.) Ik vermoed dat het recht van retour onvoldoende is uitgelegd in met name je algemene voorwaarden. De consequentie daarvan is dan dat het recht van retour voor de consument automatisch wordt opgerekt tot 1 jaar zonder opgave van reden retourneren, op kosten van de verkoper. Laat een jurist hiernaar kijken of gebruik de modelvoorwaarden van Thuiswinkel.org, het Webshop Keurmerk of WebwinkelKeur.

 

Ik mag het zeggen, niet alleen omdat ik Jakob Nielsen* ken, maar ik vind de schade nogal meevallen. Het is niet all bad, maar meer een goed begin dat pas het halve werk is.

 

* En daarbij: Jakob rekent $ 20.000 voor één dag verbeterpunten zoeken en $ 35.000 voor een complete sitereview, dus perfectionisme kent budgettaire grenzen.

 

Link naar reactie
  • 0

Pfoe, dat is even wat aan reacties. In ieder geval wil ik iedereen tot dusver bedanken voor de input. Zeker de opbouwende kritiek kan ik gebruiken en ga daar mee aan de slag.

 

Voor de mensen die denken dat er bij ons geen besef dat een webshop veel tijd kost en je er niet zomaar even bij kunt doen, troost je dat beseffen we heel goed. Het is ook niet voor niets dat we deze post gestart zijn.

 

Nogmaals dank en de komende weken zullen veel van jullie op- en aanmerkingen worden opgepakt!

 

Fijn weekend allemaal!

 

ps mijn reactie duurde wat langer doordat ik vergeten was om aan te vinken zodra er reacties waren, ik zal er nu zeker scherper op zijn!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.