• 0

Publicount / Checklist Ondernemen & Rendement, PAS OP!

Geachte ondernemers,

 

Graag wil ik jullie waarschuwen voor het krantje Checklist ondernemen,

 

het afsluiten van een proefabonnement gaat heel makkelijk, en kost een paar euro,

 

maar vervolgens wordt het zonder akkoord of welbevinden automatisch omgezet in een jaarabonnement, terwijl van deze automatische overzetting niks gemeld wordt op krantje of website.

 

De factuur bedraagt €186,54 en dat voor een A5-je met allemaal afgezaagde 'nieuwtjes'.

 

Opgepast dus..

 

Groet,

Laurens

 

(Edit door moderator: beschuldigingen weggehaald, ze vormen ook geen onderbouwing bij dit bericht. Een waarschuwing is voldoende)

 

 

Mod edit: titel ververst na samenvoegen met nieuw topic over zelfde onderwerp

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ja na lang wachten kreeg ik de meest afgetrainde kenau aan de lijn,

hetzelfde geldt voor hun incasseringsbureau Publicount,

 

per telefoon krijg je de wind van voren en per mail/post reageren ze niet, wel vrolijk herinneringen sturen,

dus ik maak me al klaar voor t incassobureau.

 

net een aangetekende brief gestuurd en screenshots van hun website, zie bijgesloten

 

heb me goed ingedekt, maar wat ik me afvraag, juridisch moet bedrijf toch duidelijk te vermelden dat een proefabonnement automatisch omgezet wordt in een jaarabonnement?

 

wat er in hun krantje staat:

 

abonnementen kunnen ieder moment ingaan doch slechts worden beeindigd indien uiterlijk twee maanden voor het einde van de abonnementsperiode schriftelijk is opgezegd. Zonder of bij niet tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch met een periode van een jaar verlengd

 

ik ging er logisch gedacht vanuit dat het hier gewone abonnementen betreft, niet een proefabonnement.

Ook ben ik gewend aan een regeltje dat het proefabonnement automatisch wordt omgezet in een jaarabonnement

 

 

Screen_shot_2010-06-24_at_14_29_40.thumb.png.4b8a991b41652c481b8c69626e7c66b2.png

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

ja ik heb ook mn lesje geleerd,

 

dat er daadwerkelijk mensen zijn die erin trappen en zo honderden euros overmaken

 

heb idd niks getekend

 

ben heel benieuwd wat de volgende stappen zijn die die oplichters..excuseer :) sjoemelaars :) excuseer niet nette zakenmensjes ondernemen

 

 

 

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb gisteren via de post een factuur + acceptgiro ontvangen van Publicount voor een abonnement op Checklist ondernemen. . Inderdaad ook een paar maanden terug een proefabonnement op dit periodiekje genomen om het eens uit te proberen.

Zal ze een briefje sturen dat ik geen abonnenent wens en het proefabonnement dus niet omzet in een vast abonnement. Zien of ze netjes reageren of dat ze een herinnering sturen.

Link naar reactie
  • 0

Is activiteit van Checklist Publishing BV in Dordrecht. Ze kennen zgn proefabonnementen, waarbij niet vermeld wordt dat die automatisch omgezet worden in normale abonnementen. De dns staan op naam van Publicount, dus das een pot nat.

 

Checklist Ondernemen verschijnt wekelijks, afwisselend in print en per e-mail.

Abonnementsprijs 2010: € 159,- excl. BTW.

Losse nummers: € 11 excl. BTW

 

Abonnementen kunnen ieder moment ingaan, doch slechts worden beëindigd indien uiterlijk twee maanden voor het einde van de abonnementsperiode schriftelijk is opgezegd. Zonder of bij niet tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch met een periode van een jaar verlengd.

 

Proefabonnement

Wilt u kennismaken met het nieuwe Checklist Ondernemen? Neem dan nu een heel voordelig proefabonnement: voor slechts € 5 wordt u 3 maanden lang op de hoogte gehouden van al het praktische nieuws dat voor u als ondernemer van belang is. U ontvangt dan Checklist Ondernemen de ene week per post en de andere week per e-mail. Vul daarom het onderstaande antwoordformulier in.

 

Checklist Media, Publicount en Rendement Uitgeverij zijn allemaal onderdeel van Springer Science + Business Media, dat waarschijnlijk als lid van het NUV helemaal niet geassocieerd wil worden met dubieuze wervings- en verlengingtactieken. Dus hier is mogelijk sprake van een misverstand of een uitgever die snel moet scoren.

 

- naschrift

 

Het is geen misverstand maar beleid bij de titels van Springer, lees ik net. Op IusMentis klaagt een abonnee op Rendement over exact hetzelfde probleem. Een proefabonnement wordt stilzwijgend omgezet in een abonnement waarvoor een opzegtermijn geldt.

 

Het is een valse uitgeverstruc. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe reageer je op deze uitgeverstruc? Wanneer je een proefabonnement afsluit, staat er doorgaans een linkje bij naar de algemene voorwaarden. Bij Rendement/Checklist Publishers gaat er dan een venster open waarin de opzegprocedure voor een normaal 'abonnement' beschreven wordt. Je moet dus meteen bezwaar maken en stellen dat je een proefabonnement bent overeengekomen, geen standaard abonnement. En dat toepassing van de algemene voorwaarden voor normale abonnementen op proefabonnementen onredelijk bezwarend is. Of zoiets. Gevolg is dat de vordering betwist wordt, waardoor incasso lastig is. Dan zullen ze naar de rechter moeten stappen.

 

Maar ik ben geen jurist, dus wellicht kunnen die het beter forumuleren. ::)

 

(even later zie ik de verschrijving: forumuleren)(die laten we dus staan)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vijf maanden geleden werd ik (ook) telefonisch door Rendement benadert, 3 maanduitgaven voor een bedrag van € 10,00.

Er was duidelijk afgesproken dat de toezending na 3 maanden automatisch zou stoppen en er verder geen verplichtingen waren. Onlangs werden er toch rekeningen gestuurd voor de nieuwe periode, 5 maanduitgaven voor "slechts" een bedrag van € 113,18.

 

Omdat ik destijds accoord was gegaan met 6 verschillende dossier-uitgaven ontving ik dus 6 rekeningen van € 113,18 elk.

Nadat ik 2 brieven had geschreven waarop door Rendement niet werd gereageerd heb ik zelf telefonisch contact gezocht. In eerste instantie werd verwezen naar hun algemene voorwaarden, na wat aandringen en verwijzing naar hetgeen 5 maanden geleden was afgesproken werd toegezegd de facturen te crediteren.

Het is jammer dat zo'n uitgeverij dit soort onfrisse zaken uithaalt, ze zijn nu wel een klant armer.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

ik denk wel meer dan 1, zie bijlage ;)

Vijf maanden geleden werd ik (ook) telefonisch door Rendement benadert, 3 maanduitgaven voor een bedrag van € 10,00.

Er was duidelijk afgesproken dat de toezending na 3 maanden automatisch zou stoppen en er verder geen verplichtingen waren. Onlangs werden er toch rekeningen gestuurd voor de nieuwe periode, 5 maanduitgaven voor "slechts" een bedrag van € 113,18.

 

Omdat ik destijds accoord was gegaan met 6 verschillende dossier-uitgaven ontving ik dus 6 rekeningen van € 113,18 elk.

Nadat ik 2 brieven had geschreven waarop door Rendement niet werd gereageerd heb ik zelf telefonisch contact gezocht. In eerste instantie werd verwezen naar hun algemene voorwaarden, na wat aandringen en verwijzing naar hetgeen 5 maanden geleden was afgesproken werd toegezegd de facturen te crediteren.

Het is jammer dat zo'n uitgeverij dit soort onfrisse zaken uithaalt, ze zijn nu wel een klant armer.

Screen_shot_2010-07-27_at_16_34_08.thumb.png.d7c9c8fd92894a42426f0de10b805505.png

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb vorige week via de post een factuur + acceptgiro ontvangen van Publicount voor een abonnement op Checklist ondernemen. Ik heb in april een proefabonnement afgesloten maar dat was voor 6 nummers voor een bedrag van € 3,00 (was een aanbieding). Nu krijg ik een factuur van € 159,00 voor 22 nummers. Hier ben ik niet van gediend. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ben niet van plan om te betalen.

 

Vindt het ook gek dat je 2 maanden van tevoren moet opzeggen bij een proefabonnement dat 3 maanden loopt.

 

Heeft de TS al een antwoord?

 

Ik ben van plan om eerst een e-mail te sturen kijken wat de reactie is.

 

Ik hou dit topic in de gaten.

 

Groet.

 

Captavia

Link naar reactie
  • 0

gewoon niet betalen,

heb van juristen gehoord dat t verplicht is te vermelden dat een proefabonnement automatisch wordt omgezet in een betaald abonnement

 

aangetekende brief kan alleen geen kwaad

 

ik hou jullie op de hoogte van verdere acties van de debiteurenadministratie van Publicount.

 

Om te huilen is t dat bedrijven zoals deze niet door bepaalde instanties wordt aangepakt

 

eigenlijk is t diefstal

:-\

Ook ik heb vorige week via de post een factuur + acceptgiro ontvangen van Publicount voor een abonnement op Checklist ondernemen. Ik heb in april een proefabonnement afgesloten maar dat was voor 6 nummers voor een bedrag van € 3,00 (was een aanbieding). Nu krijg ik een factuur van € 159,00 voor 22 nummers. Hier ben ik niet van gediend. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ben niet van plan om te betalen.

 

Vindt het ook gek dat je 2 maanden van tevoren moet opzeggen bij een proefabonnement dat 3 maanden loopt.

 

Heeft de TS al een antwoord?

 

Ik ben van plan om eerst een e-mail te sturen kijken wat de reactie is.

 

Ik hou dit topic in de gaten.

 

Groet.

 

Captavia

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Wie kun je bij Springer Media nou het beste aanschrijven om ze te herinneren aan hun business principles.

 

Business principles Springer Media

 

Onze business principles zijn:

 

Business Driven

Ondernemerschap

Eigen verantwoordelijkheid

Resultaatgerichtheid

Snelheid

Open & directe communicatie

Integriteit

Kwaliteit

 

Iemand in het management wellicht? Suggestie is om er een mailtje aan te wagen richting de baas in Nederland en hem te attenderen op dit topic.

 

Als het een klein probleempje is kan hij dat simpel en snel oplossen en als het een potentieel groot probleem is moet hij het simpel en snel oplossen. Gewoon de richtlijnen volgen die het NUV hanteert voor dag- en publieksbladen. Ook al zijn die niet van toepassing op business-uitgaven. Waarom eigenlijk niet?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Goed nieuws, zojuist krijg ik onderstaande e-mail van Publicount. Ik hoef niets te betalen en het abonnement komt te vervallen.

 

Geachte heer ,

 

Naar aanleiding van onderstaande e-mail kan ik u als volgt informeren.

 

Uiteraard betreuren wij het dat u uw abonnement wenst op te zeggen. In onze abonnementsvoorwaarden kunt u nalezen dat alle abonnementen op Checklist Ondernemen automatisch verlengd worden met een jaar tenzij deze schriftelijk worden opgezegd.

 

Echter, in uw geval heeft u gebruik gemaakt van een zeer kortlopende aanbieding en in dat geval wordt er een uitzondering gemaakt op onze voorwaarden.

 

Derhalve wordt uw abonnement dan ook per direct beëindigd. De factuur zullen wij intern crediteren.

 

Uiteraard hopen wij u in de toekomst opnieuw als abonnee van één van onze nieuwsmagazines te mogen verwelkomen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Naam

Klantenservice Checklist

Publicount

 

Ik had zelf onderstaande e-mail gestuurd

Geachte LS,

 

Vorige week ontving ik een factuur voor een abonnement op checklist ondernemen. Ik heb een proefabonnement aangevraagd voor 3 maanden en heb daarbij niet ingestemd met een stilzwijgende verlenging van 1 jaar á € 159,00. Ik zal de factuur dan ook niet voldoen en zeg hierbij mijn abonnement op.

 

De gegevens van de betreffende factuur zijn:

Factuurdatum: Datum

Factuurnummer: Nummer

Debiteurnummer: Nummer

Referentie: Nummer

 

Met vriendelijke groet,

 

Het lijkt erop dat ze zich van een goede kant laten zien.

 

Mvg,

Captavia

 

(Edit door moderator: persoonsgegevens weggehaald.)

Link naar reactie
  • 0

 

Wedden dat dit webcare is! En dan niet iemand van het webcare team op het forum laten meepraten, maar gewoon alert rageren en problemen oplossen.

 

Nou eens in de gaten houden of de stilzwijgende verlenging van proefabonnementen bij Springer Media gehandhaafd blijft. Dat kan een stuk transparanter (gewoon open aangeven) of klantvriendelijker (vragen om verlenging). Klantenbinding dient vrijwillig te zijn, niet verplicht!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Wedden dat dit webcare is! En dan niet iemand van het webcare team op het forum laten meepraten, maar gewoon alert rageren en problemen oplossen.

 

Nou eens in de gaten houden of de stilzwijgende verlenging van proefabonnementen bij Springer Media gehandhaafd blijft. Dat kan een stuk transparanter (gewoon open aangeven) of klantvriendelijker (vragen om verlenging). Klantenbinding dient vrijwillig te zijn, niet verplicht!

 

bij mij ook gecrediteerd, daar lijkt het inderdaad op.

ik heb ook sterk de indruk dat ze gewoon proberen te incasseren totdat blijkt dat de klant echt niet gaat betalen, omdat ze juridisch nergens staan.

 

Leuke case voor Radar..

 

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 2

 

Stel je voor dat de slager iets vergelijkbaars zou doen.

 

"Lus-jij wel een stukje leverworst?"

 

"Leverworst?"

 

"Hier pak-an."

 

"En wat zeggen we dan?" (ouder)

 

"Dankuwel meneer."

 

"Wilt u de rest van deze leverworst ingepakt of hier opeten, mevrouw/meneer?"

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Stel je voor dat de slager iets vergelijkbaars zou doen.

 

"Lus-jij wel een stukje leverworst?"

 

"Leverworst?"

 

"Hier pak-an."

 

"En wat zeggen we dan?" (ouder)

 

"Dankuwel meneer."

 

"Wilt u de rest van deze leverworst ingepakt of hier opeten, mevrouw/meneer?"

 

zeiden ze dat maar, t is meer van: en nu als de duvel 180 Euro betalen voor die stinkende worst die je een jaar lang je brievenbus doorgedouwd krijgt >;(

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • -1

L.s.,

 

Ik ben al een tijdje lid van de checklist en ben er vrij content over. Er staat beknopt in wat er nu weer verandert, waar je extra op moet letten en af en toe gaan ze wat dieper in op bepaalde zaken. Het is redelijk up to date. Ik heb niet zo veel tijd om allerlei andere bladen te lezen waar misschien ook het een en ander voorbij komt. Nu is het verzameld en beknopt en goed leesbaar. Kortom, voor mij is het wel handig.

Ze hebben mij ook wel eens geprobeerd een extra abonnement op dossiers aan te smeren. Ze stuurden eerst een paar proefnummers en toen gelijk een rekening. Ik heb toen gebeld en dat werd netjes gecrediteerd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.