• 0

Publicount / Checklist Ondernemen & Rendement, PAS OP!

Geachte ondernemers,

 

Graag wil ik jullie waarschuwen voor het krantje Checklist ondernemen,

 

het afsluiten van een proefabonnement gaat heel makkelijk, en kost een paar euro,

 

maar vervolgens wordt het zonder akkoord of welbevinden automatisch omgezet in een jaarabonnement, terwijl van deze automatische overzetting niks gemeld wordt op krantje of website.

 

De factuur bedraagt €186,54 en dat voor een A5-je met allemaal afgezaagde 'nieuwtjes'.

 

Opgepast dus..

 

Groet,

Laurens

 

(Edit door moderator: beschuldigingen weggehaald, ze vormen ook geen onderbouwing bij dit bericht. Een waarschuwing is voldoende)

 

 

Mod edit: titel ververst na samenvoegen met nieuw topic over zelfde onderwerp

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wedden dat dit webcare is! En dan niet iemand van het webcare team op het forum laten meepraten, maar gewoon alert rageren en problemen oplossen.

Je hebt ze op een idee gebracht :) zie reactie van 'drukker' :)

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

@drukker

 

Waarom heb ik een onderbuikgevoel dat je iets met de organisatie te maken hebt?

 

tja ik zou zelf ook achter mn oren krabben als er bij google als 1e resultaat bij je bedrijf PAS OP! staat ;D

moet je haast wel in de pen klimmen

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hier net zo genaaid - ga even nazoeken, maar volgens mij heb ik ook nooit iets getekend, of akkoord gegaan met het absurde bedrag van 180 euro voor deze flutkrantjes idd! Kunnen we ons niet verenigen en dit aankaarten? Ik zet iig per direct mijn jurist erop!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

hier ook de dupe - nooit getekend! Bel je: wordt de vegelijking getrokken dat als je iets in een winkel koopt, je ook automatisch akkoord gaat met voorwaarden en verwijzen ze naar de colofon op de site! het proefabb aanvragen rept met geen woord dat je akkoord gaat met colofon / voorwaarden - niet netjes!!!!!! Daar gaat mijn winst van deze maand - ik ben maar startende ondernemer!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

heb info gevraagd bij jurist - dit is wat je kunt doen. Direct een aangetekende brief versturen (geen mailtjes oid afwachten) waarin je je beroept op "dwaling" Je bent tijdens het inschrijven op het proefabonnement van belangrijke info verstoken, omdat er nergens aangevinkt hoeft te worden dat je akkoord gaat met algemene voorwaarden (alg vwden zijn trouwens ook niet op de site te vinden.) De colofon op de site waarin de info van het jaarabonnement wél staat, daar word ook niet op gewezen tijdens het invullen van je gegevens. Kortom: anders dan wat ze zelf beweren aan de telefoon, is dit geen legale manier van doen.

 

Had je deze belangrijke info wel gehad, dan had je (waarschijnlijk) nooit voor dit proefabonenment gekozen nl.

 

ook duidelijk in de brief zetten dat je geenszins van plan bent te betalen en dat ze daarom de stap naar de jurist kunnen overslaan en er direct een rechtszaak van kunnen maken als ze dat willen. Een rechter zal evt gemaakte kosten door een incasso bureau daarom bij hun neerleggen als je de zaak wint (grote kans) omdat je dit duidelijk hebt aangegeven en de stap naar incasso daarom voor hun een onnodige is.

 

Hier is een voorbeeldbrief met als onderwerp "dwaling" te vinden die je kunt aanpassen. http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=16912

Succes en vooral niet betalen lijkt mij!

Link naar reactie
  • 0

Beste,

Als groot bedrijf, zal de naam even niet noemen, worstel ik met de zelfde probleem

6 x gebeld...nooit iemand aanwezig.....via smoesje dat ik haar ken word ik doorverbonden. : i"k zal hetzoeken" bel zo spoedig mogelijk terug" Oja.... heb net een nieuw e-mailadres...oeps..tja moet nog actief gemaakt worden....kortom een grote shit bende.

Welke kim wilt u spreken? de Jong..die ken ik niet .."de Kim van afdeling betalen" zeg ik...oja ogenblik

 

Concreet wie heeft voor mij een adres / email van Publicount.. Trouwens het incasso bureau collative ligt onder een deken met hun. Word er niet vrolijker van deze "welgetrainde bloedzuigers"

Ramaekers

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er toch gemengde gevoelens bij: ondernemers die voor een dubbeltje op de eerste rang denken te kunnen zitten, maar vervolgens ontdekken dat alleen de zon voor niets opgaat. Ik vond het ook een erg interessant aanbod, maar bijna te mooi om waar te kunnen zijn. Dus heb ik destijds eerst maar even telefonisch nagevraagd of het abonnement automatisch stopte. De betreffende medewerker gaf toen al direct aan dat je op tijd moest opzeggen, omdat je er in de ogen van de aanbieder anders nog tenminste 1 jaar aan vast zat. Dat was een kort telefoontje dat mij veel ergernis e.d. heeft bespaard.

 

Dus niet direct goed uit je doppen kijken, maar achteraf op fora mekkeren dat de boze buitenwereld je op een simpele wijze weer eens een oor heeft weten aan te naaien? Prima dat je zo dubieuze praktijken aan de kaak stelt, maar tevens bepaald geen goede reclame voor jezelf als ondernemer.

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

ik ben het wel een beetje eens met jantax, ik heb ook ooit zo'n abonnement gehad en uiteraard werd proefabonnement opgevolgd door een duur abonnement. Ik vond het toen gewoon stom van mezelf dat ik niet beter had opgelet. Na 1 telefoontje is het abonnement toen gewoon stopgezet. Is alweer een tijdje geleden dus misschien dat ze daar nu wat moeilijker over doen maar ik had toen niet het idee van oplichterij.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het totaal niet eens met Jan & Astrid,

 

Publicount onderneemt op een geraffineerde wijze. Een proef abonnement is een proefabonnement. Het zou chique zijn om na deze periode een brief of mailtje te sturen of je het abonnement wil verlengen. Wanneer je dit niet durft te vragen als bedrijf ben sta je ook niet achter je product.

 

Wat een onzin om te zeggen dat ondernemers voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Wie neemt nooit een sample aan! Als bedrijf probeer je reclame te maken voor je product.

 

Waarom moeten deze ondernemers zich schamen? Omdat ze andere ondernemers waarschuwen? De mensen achter Publicount moeten zich diep schamen. Ik kan niet geloven dat zij met trots de telefoon op nemen en 's avonds aan hun kinderen vertellen wat voor mooie dingen ze hebben gedaan.

 

Het e-mail adres van publicount is info@rendement.nl

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het lijkt wel alsof de laatste jaren steeds geraffineerder zaken wordt gedaan met abonnementen op bladen, gidsen en websites.

Nou moet ik zeggen dat je ten alle tijde goed moet lezen en nadenken of alles wel klopt. De tijden van netjes en transparant communiceren geldt niet voor iedereen meer. Als ik ergens lid van wil worden, is het eerste wat ik check : Hoe kom ik er vanaf als ik het niet meer wil hebben/onvangen?

 

Consumentenbond heeft er op zich ook wel een beetje een handje van om een proefabonnement aan te bieden, waarbij je voor een bepaalde datum moet reageren om het niet over te laten gaan tot een jaarabonnement. Ik vraag mij dan af, vooral als het gaat om een consumentenbond : Wat is er gebeurd met de eigen vrije keus om zelf het initiatief te nemen?

Mensen vergeten het heel makkelijk en zitten er dan toch aan vast (aan de ene kant stom van de ontvanger, maar vooral ouderen zijn hiervan de klos merk ik in mijn omgeving). Ik heb de consumentenbond direct een brief verzonden met het verzoek geen jaarabonnement te willen - enkel het proefabonnement.

Link naar reactie
  • 0

In voorbeeld staat nergens dat het over een proefabonnement gaat dat is het erger eraan.

 

In de brief staat:

Uniek aanbod; voor slechts €8 ontvangt u 8 nummers van Checklist Personeel. ......

Aan het einde staat staat dan ook nog eens... En als u in de tussentijds niet tevreden bent, krijgt u gewoon uw geld terug!

 

Je denkt dat er 8 nummers voor €8 besteld, maar wanneer je niet oppast zit je vast aan een abonnement.

 

Ik heb persoonlijk geen moeite met abonnementen, maar wel op de mannier waarop er zaken wordt gedaan met goed willende ondernemers.

 

 

Link naar reactie
  • 0

twabla die wijziging geldt toch alleen voor consumentenrecht en niet voor zakelijk? De wijzigingen zijn volgens mij voor contracten ingegaan op of na 1 december 2011. Stilzwijgende verlenging mag dan wel maar dan voor onbepaalde tijd waarbij de opzegtermijn een maand of 3 maanden mag zijn (afhankelijk van soort abonnement).

 

op de site van checklist wordt daarom denk ik ook duidelijk gemaakt dat het om een zakelijk abonnement gaat, quote website:

De (proef)abonnementen zijn zakelijk en kunnen ieder moment ingaan, doch slechts worden beëindigd indien uiterlijk twee maanden voor het einde van de abonnementsperiode schriftelijk is opgezegd. Zonder of bij niet-tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch met een periode van een jaar verlengd.

 

De abonnementsprijs op één van de Checklist edities bedraagt € 179 exclusief BTW per jaar voor 22 nummers. Losse nummers kosten € 13 exclusief BTW. Voor vragen, klachten of het afmelden voor e-mailings verwijzen wij u graag door naar Service en contact.

 

neemt niet weg dat ze wel wat duidelijker zouden mogen communiceren in hun aanbiedingen en op zijn minst aangeven wat de kosten zijn van een 'normaal' jaarabonnement

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

In het voorbeeld van de mailing van Checklist Personeel staat nergens dat er een abonnement wordt aangegaan.

 

"Uniek aanbod; voor slechts €8 ontvangt u 8 nummers van Checklist Personeel."

 

Juridisch staan ze nergens. Het gaat in dit forum niet over het abonnement, maar op de manier waarop er zaken wordt gedaan door Publicount. In dit voorbeeld denk men dat men 8 nummers voor €8 krijgt. Niet meer, niet minder.

Link naar reactie
  • 0

twabla die wijziging geldt toch alleen voor consumentenrecht en niet voor zakelijk?

 

Da's goed mogelijk. Ik ben geen jurist. Maar ik weet wel dat kleine ondernemers, eenmanszaken en starters steeds vaker door de rechter gezien worden in het licht van consumentenrecht. Misschien dat een jurist dat wat nader kan toelichten. Maar er is inmiddels redelijk veel jurisprudentie van vergelijkbare zaken waarbij kleine ondernemers succesvol een beroep doen op het consumentenrecht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zou me niks verbazen wanneer HL binnenkort een blafbrief krijgt van een advocaat namens Springer. Die krijgen we inmiddels elke drie maanden wel van een jurist die alle negatieve berichten over zijn dubieuze uitgever/opdrachtgever van het openbare internet verwijderd wil zien. HL houdt de poot doorgaans redelijk stijf en het blijft na de correspondentie altijd stil, maar ik zou zo'n rechtszaak wel eens mee willen maken.

 

Andere fora verwijderen namelijk veel kritiek. Hoewel HALLO nu ook meldingen krijgt.

 

En Springer is aangesloten bij de NUV die actief meewerkt aan initiatieven van MKB Nederland en Steunpunt Acquisitiefraude. Me dunkt dat ze intern ook nog wel wat kunnen verbeteren. Misschien dat het Openbaar Ministerie daarom moeite heeft om oplichting of misleiding te bewijzen. Reguliere uitgevers rommelen ook met overeenkomsten.

 

Overigens scoort dit topic redelijk goed in Google... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers van dit topic,

 

Na de reacties in dit topic gelezen te hebben wil ik hierbij graag kort ingaan op de werkwijze van Publicount. (Voor alle duidelijkheid: Publicount verzorgt de abonnementenadministratie van Checklist Publishing). Uiteraard betreur ik het dat er klachten zijn en het is zeker niet onze intentie om klachten niet op te lossen of niet op de juiste manier in behandeling te nemen.

 

Vanzelfsprekend houdt Publicount zich aan de wettelijke regels met betrekking tot het aanvragen en verlengen van abonnementen. Ook na de aanname van de wet van Van Dam, is de werkwijze geheel conform de wettelijke regels. De voorwaarden staan vermeld in het colofon van onze magazines. Verder staan de voorwaarden op de website van Checklist (www.checklist.nl) en wordt hiernaar verwezen bij aanbiedingen.

 

De standaard opzegtermijn die wij aanhouden, is twee maanden voor vervaldatum. Bij actieabonnementen met een korte kennismakingsperiode, houden wij zelfs een kortere opzegtermijn aan. Hiermee proberen wij klanten beter in de gelegenheid te stellen de kwaliteit van het vakblad te beoordelen en meer tijd te bieden om een eventuele opzegging aan ons door te geven.

 

Bij onduidelijkheden hierover is onze klantenservice altijd bereikbaar, telefonisch (010-4661895) of per e-mail (info@publicount.nl onder vermelding van: Klacht Higherlevel).

 

Omdat dit een oud topic is, wil ik verzoeken aan een ieder die nog een openstaande vraag of klacht heeft met betrekking tot een abonnement, contact met ons op te nemen zodat we een oplossing kunnen bieden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Derya

Klantenservice Publicount

 

Link naar reactie
  • 0

het zal voor een hoop van jullie een dejavu moment zijn maar ook ik ben voor de bijl gegaan. Sinds ik in december vorig jaar mijn onderneming ben gestart ben ik overladen door acquisitie fraude, van Nederlands bedrijven register tot complete vals opgezette offertes. Nu was ik dus al sceptisch toen checklist ondernemen op de mat viel, maar niet sceptisch genoeg. Simpele aankondiging van een 'starters abonnement' 3 maanden voor 3 euro! en idd gisteren kwam de factuur binnen voor 85,18 van Publicount. gelukkig minder dan een hoop andere vermeldde bedragen maar dat doet niet af aan het feit dat het onjuist is!

 

de suggestie van een dubbeltje op de eerste rij, die eerder gemaakt is, slaat de plank dan ook volledig mis. In de aankondiging die ik ontvangen heb staan GEEN algemene voorwaarden, een verwijzing, helemaal niets! dat noen ik dan misleiding/oplichting.

 

ik heb het advies van vele gevolgd om direct een brief eruit te sturen, dat heb ik dan ook gedaan naar de vriendelijke mevrouw van Publicount. ben benieuwd, en ik hou jullie op de hoogte

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.