• 0

export nieuw zeeland [met reisbagage of per post verzenden?]

hallo, allen.

Ik mag onderdelen leveren naar nieuw zeeland, de eindgebruiker heeft bedacht om het dan met een gemeenschappelijke kennis in de reisbagage mee te doen. Echter roept dit nu bij mij wat vragen op: als ik factureer met het 0% tarief, moet ik kunnen aantonen dat het geëxporteerd is. De uiteindelijke klant is niet diegene die het meeneemt. Kan het dan nog steeds op de manier zoals in onderstaande link omschreven?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_export_van_goederen_naar_niet_eu_landen/export_door_particulier_die_buiten_de_eu_woont

Of is de kortste klap gewoon via Post nl versturen (€65,-) en bespaar ik daar een hoop rompslomp mee...

[verandering: titel]

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

de eindgebruiker heeft bedacht om het dan met een gemeenschappelijke kennis in de reisbagage mee te doen.

Even voor de vergelijking van de opties: is het de bedoeling dat deze kennis bij aankomst de onderdelen aangeeft bij de douane en de daaruit voortvloeiende kosten door jou of de eindgebruiker worden betaald?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Onderdelen (van een machine, apparaat?) met een gemeenschappelijke kennis (particulier?) meegeven.

Al nagedacht over de verzekering en verantwoordelijkheid, mocht het ergens met het transport en de overdracht in de fout gaan?

Met een professionele pakketvervoerder ben je volgens mij beter ingedekt.

Of Post.NL dan in beeld moet komen, is een ander punt van aandacht.

Er zijn wel betere internationale pakketvervoerders.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat er meegenomen moet worden en hoeveel die niet nader benoemde onderdelen waard zijn.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

Kan het dan nog steeds op de manier zoals in onderstaande link omschreven?

Deze link is eigenlijk bedoeld voor particulieren die (tax-free) inkopen doen en zelf de goederen meenemen. Nog even los van de strenge eisen die aan luchtvrachtvervoer van goederen gesteld worden. Stel dat je hiervoor, zoals het eigenlijk hoort, een uitvoeraangifte laat doen door een douane-expediteur dan zal die daar ook kosten voor in rekening brengen. Weliswaar geen 65 Euro maar waarschijnlijk genoeg om de beoogde kostenbesparing een stuk minder interessant te maken. De kortste klap geeft het minste rompslomp.

• 0

Enige tijd geleden via postnl verzekerd verstuurd. Koste bijna 120, maar inmiddels is het veilig afgeleverd. Een ander pakket welke recent naar de UK is gestuurd, is zoek geraakt. Gelukkig was die ook goed verzekerd en krijg ik de schade daarvan over 2 wk uitgekeerd. Opzich best goed geregeld, echter keren ze de netto inkoopwaarde uit, ex btw. Wat ook wel logisch is, aangezien dat de feitelijke schade is. Maar dat betekend dan wel dat al het werk wat er ingestoken is (incl diverse correspondentie / uploaden bewijsstukken) allemaal 'pro deo' is gedaan.

• 0

Hetzelfde geldt voor pakket- of transportondernemingen die geconfronteerd worden met klanten die goederen onvoldoende verpakken met alle gevolgen...

...wat denk je dat afhandeling van claims kost?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar