• 0

Goedkeuring startersregeling UWV en nu?

Goedendag allemaal,

 

Ik heb per 1 aug goedkeuring gekregen van het UWV om een bedrijf (webwinkel) op te starten met de startersregeling. Wat zijn de volgende stappen? Eerst inschrijven bij het KvK en daarna de andere zaken (zakelijke bankrekening, webwinkel inrichten enz) of eerst de andere zaken en dan inschrijven bij het KvK? Omdat ik zo snel mogelijk wil starten, ivm het halen van de 1225 uren in het resterende jaar zodat ik de ondernemersaftrek krijg lijkt het mij dat ik me eerst inschrijf bij het KvK. Ik ben inmiddels al wel begonnen aan de urenregistratie bij te houden.

En ik heb hier elders gelezen dat men weer zonder inschrijving naar buiten is gewerkt omdat het bedrijf te weinig omzet zou maken. Ik ga ws ook nog geen wereldbedrag halen in de resterende maanden van dit jaar, aannemende dat dit kalenderjaar tot 31 december is. Zouden ze hier een probleem van kunnen maken denken jullie? Anders zal ik er een paar nulletjes achter moeten plakken....

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Anjab,

 

Bij de KvK geef je niet je omzet over 2016 op, maar je toekomst prognose (voor 2017 en 2018 bijvoorbeeld). Vrijwel ieder bedrijf heeft te maken met een aanloopperiode en het gaat de KvK niet om de omzet bij aanvang maar om de omzet op wat langere termijn.

 

Wat zijn de volgende stappen? Eerst inschrijven bij het KvK en daarna de andere zaken (zakelijke bankrekening, webwinkel inrichten enz) of eerst de andere zaken en dan inschrijven bij het KvK?

Al deze zaken (behoudens het live zetten van je webwinkel) had je zelfs al kunnen regelen vóórdat je toestemming van de UWV werkcoach kreeg. Het zijn namelijk voorbereidende werkzaamheden.

 

Hoe dan ook, inschrijving bij de KvK moet formeel binnen de termijn van 1 week voor of 1 week na start van je onderneming. Maak daarvoor dus direct een afspraak.

 

Omdat ik zo snel mogelijk wil starten, ivm het halen van de 1225 uren in het resterende jaar zodat ik de ondernemersaftrek krijg lijkt het mij dat ik me eerst inschrijf bij het KvK.

 

Voor het urencriterium is het moment van inschrijven KvK niet heilig: mits goed bijgehouden/aannemelijk gemaakt tellen alle uren voorbereiding vóór 1 augustus (en nu dus ook deze tijd op HL) mee als uren voor het urencriterium.

 

En dat zul je mogelijk ook nog hard nodig hebben: want 1 augustus starten en toch opteren voor urencriterium 2016 betekent 1225 uur in 21 weken = 58,33 uur per week aannemelijk moeten maken.

 

Best een hele opgave...zeker als je vervolgens in 2017 weer veel minder dan 1225 / 5 * 12 = 2940 uren per jaar gaat opgeven

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open door een webwinkel te beginnen maar ik ben heel wat wijzer, dankje voor je toelichtingen!

 

 

Aan de webwinkel was al gewerkt, kan er alleen nog geen artikelen in plaatsen daar ik KvK nodig heb om bij de groothandel te kunnen bestellen dus ik ga zeker direct de inschrijving regelen!

 

En wat het urencriterium betreft, er zijn al heel wat uurtjes besteed, ik ga ze er gelijk bij noteren, ook deze op Hl...

 

Nogmaals hartelijk bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb per 1 aug goedkeuring gekregen van het UWV om een bedrijf (webwinkel) op te starten met de startersregeling. Wat zijn de volgende stappen?

 

Norbert gaf het al aan: Alle voorbereidende werkzaamheden had je al kunnen doen en hopelijk heb je al heel veel gedaan. 6 maanden startersregeling is kort en vanaf 1 februari 2017 moet je zelf je broek op kunnen houden. En dat zal bij een webwinkel waarschijnlijk een grotere opgave zijn dan bij declarabele uren.

 

Ik ben met deze regeling in januari 2013 gestart en had me voorgenomen om vanaf 1 juli 2013 volledig zelf mijn broek op te kunnen houden. Dat is prima gelukt en misschien heb je wat aan onderstaande tips:

 

* Voor de start wist mijn netwerk al waar ik mee bezig was omdat ik die al in de onderzoeksfase er al nauw bij had betrokken, de stap naar eerste omzet kort na de start was dan ook een hele kleine.

 

* vanaf dag 1 actief op zoek naar omzet, gewoon de boer op met een leuk verhaal, visitekaartjes en een positieve instelling. ;) Voor een webwinkel zal dat een ander verhaal zijn maar op dit forum vind je genoeg info hoe je jouw webwinkel kan promoten. :) Gebruik de zoekfunctie maar eens.

 

* Hou in de start fase je kosten laag maar bezuinig niet op promotie en reclame. Als je een leuk verhaal en goed aanbod hebt is free publicity prima haalbaar.

 

* investeer niet al je winst weer in je bedrijf maar zorg ook voor een buffer. Die 6 maanden vliegen om.

 

* en hou de "bank" zoveel mogelijk buiten de deur wat betreft financiering, dat is duur geld met een hoge wurggreep. Gelukkig is dit het makkelijkst omdat banken startende ondernemers vaak geen eens zien staan. ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan de afspraak online inplannen bij de KvK, verder kan je dan alvast een concept inschrijving klaarzetten die de KvK medewerker eventueel nog met je gaat doornemen.

Komt een stuk serieuzer over bij de KvK als je goed beslagen ten ijs komt, verder scheelt het je tijd.

 

Je krijgt direct je KvK nummer en kan ook (tegen betaling) een uittreksel meekrijgen, verder melden ze je gelijk aan bij de Belastingdienst.

Ik zou dan direct door gaan naar de Bank om je zakelijke rekening aan te vragen, dit neemt soms ook wel een paar dagen in beslag (afhankelijk van je bank)

 

Succes met je onderneming!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.