• 0

BTW nummer en gegevens niet zichtbaar voor verificatie via het VIES platform...

Hallo iedereen,

 

Na een maand reeds een vennootschap te hebben opgericht (in België) is haar info nog steeds niet beschikbaar ter verificatie via het Europese VIES platform.

 

Via het Belgische KBO register is alle informatie netjes beschikbaar, maar eenmaal Europees wordt de onderneming niet herkent. Ik heb dus een vermoeden dat er iets is fout gelopen bij de Belgische overheid om de bedrijfsgegevens beschikbaar te maken voor de internationale databanken.

 

Een Duits ondernemersnummer is echter na enkele dagen al online via VIES zichtbaar. Dus ik begin me eigenlijk zorgen te maken. Temeer omdat enkele van onze activiteiten hierdoor lam zijn komen te liggen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Bart.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

VIES (faq)

 

Heb je Q4, Q7 (BE: vat.validation@minfin.fed.be phone (+32) 2 5774030 http://finances.belgium.be/fr/entreprises/tva/intracommunautaire/numeros_de_tva_intracommunautaires/), Q11 (BE-Belgium BE0999999999 1 block of 10 digits) en Q12 al gezien?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie, Highio.

 

Ik heb inderdaad alle FAQ's reeds doorgenomen en neem maandag meteen contact op met de Belgische administratie.

 

Ik ben anderzijds nieuwsgierig of anderen dit ook al hebben meegemaakt? Ook om in te schatten wat dit kan zijn om snel en assertief te kunnen inspelen bij de tocht van loket naar loket...

En om na te gaan of dit gangbaar is? Of ik dit moet beschouwen als een fout, een groot probleem of dat dit zomaar een klein issue / foutje is, bvb. kwestie van vinkje plaatsen in ons dossier...

 

Een maand lijkt me in ieder geval veel te lang. En voor ons is het een groot probleem omdat er daardoor reeds omzet schade is...

 

En daar nationaal alles in orde is, zie ik alvast geen probleem op het niveau van de vennootschap zelf. Dit moet iets zijn op het niveau van de overheidsadministratie.

 

Gegroet,

Bart.

 

Link naar reactie
  • 0

Super, dank je wel!

 

Ik heb ondertussen het probleem opgespoord. Het BTW nummer zou door een fout dus uiteindelijk toch niet geactiveerd zijn blijkbaar. Zeer verwarrend daar het ondernemersnummer en BTW nummer in België identiek zijn. Na een telefoon is het dossier van onder het stof gehaald en het zou spoedig in orde moeten zijn.

 

Nogmaals dank voor de reacties.

Vriendelijke groet,

Bart.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.