• 0

Productenlijst grootste supermarkten

Ik zit met het idee om een nieuwe boodschappen bezorg platform op te zetten. Een met een concept wat nog niet eerder is toegepast. Ik heb mijn idee al deels op papier uitgewerkt, het programmeer werk wil ik zelf gaan doen en ik heb al een opzetje. Nu rest mijn vraag waarvoor ik dit topic heb geopend.

 

Hoe kom ik aan een productenlijst van Nederlands grootste supermarkten? Ik heb al naar een API gezocht op Google, buiten Syndy.com kom ik niet echt veel tegen, bovendien bevat de API van Syndy niet de grote supermarkten waarnaar ik opzoek ben.

 

Moet ik hiervoor misschien contact opnemen met de supermarkt zelf? Ik ben wel sites tegen gekomen van mogelijke concurrenten in dezelfde niche(wel een totaal ander idee/aanpak) maar ik ga ze natuurlijk niet mailen om te vragen hoe zij daaraan zijn gekomen.

 

Productprijzen zijn niet essentieel bij mijn idee, een productlijst met een iets verouderde beprijzing, bijvoorbeeld een zak chips wat eerst 1,09 kost maar tegenwoordig 1,25 kost kan ik ook prima verwerken in mijn idee.

 

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij in de juiste richting willen sturen.

 

Alvast hartelijk dank.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me af welke rechtspersoonstatus de bezorgers moeten hebben.

Het meest eenvoudig: de koper betaalt de boodschappen en bezorgkosten aan de bezorger en de bezorger en/of de koper betalen een fee aan het internetplatform voor de geleverde bemiddelingsdienst. Het internetplatform staat buiten de dienst van het inkopen en bezorgen, net als bijvoorbeeld Marktplaats en Freelance.nl. Er kan dan ook geen sprake zijn van verkapte loondienst met het internetplatform.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan uiteraard niet dezelfde service bieden als een verkeerd item wordt bezorgt.

Daarom ligt de focus op het puntensysteem waarbij er onderscheid gemaakt wordt tussen ervaren bezorgers die bijna foutloos te werk gaan en beginners waarvan je nog maar moet afwachten. Daarom is het ook de bedoeling dat beginners in het begin alleen tot een bepaald bedrag mogen bezorgen waardoor je als consument minder risico loopt.

Dat is dan een keuze die je moet maken, voor meer zekerheid kiezen bij grotere bestelling ...

Ik probeer te begrijpen wat je hier zegt. Bedoel je écht dat het het risico van de besteller is als de bezorger met een verkeerd product aan de deur staat? Dan heb ik bijvoorbeeld diepvriespatat voor in de oven besteld en komt de bezorger met diepvriespatat die alleen in de friteuse kan (die ik niet heb). Pech gehad, had ik maar voor de meer ervaren bezorger moeten kiezen? En als die een foutje maakt, is het ook mijn risico?

 

Link naar reactie
  • 0

Eens met John en Brood: als je zowel arbeid als risico's volledig afwentelt, heeft je platform geen bestaansrecht als intermediair tussen koper en bezorger. Hooguit als online banenkrant die lokale bezorgers koppelt aan kopers, maar meer niet.

 

Waaruit bestaat de toegevoegde waarde die je kopers én bezorgers biedt?

 

(Ik zou zelf bijvoorbeeld bestelgemak bovenaan de verlanglijst zetten, op de voet gevolgd door zekerheid als nummer twee, maar het is mijn business model niet.)

Link naar reactie
  • 0

Aardig aspect zou kunnen zijn om te visualiseren/internationaliseren i.p.v. hanepoten op een briefje te plaatsen. Misschien willen (huis)merkeigenaren daar zelfs wel voor betalen als je voldoende gebruikers hebt, maar da's ongetwijfeld een kip en ei-verhaal.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Ron van der Kolk,

 

Het meest eenvoudig: de koper betaalt de boodschappen en bezorgkosten aan de bezorger en de bezorger en/of de koper betalen een fee aan het internetplatform voor de geleverde bemiddelingsdienst. Het internetplatform staat buiten de dienst van het inkopen en bezorgen, net als bijvoorbeeld Marktplaats en Freelance.nl. Er kan dan ook geen sprake zijn van verkapte loondienst met het internetplatform.

 

Precies! volgens mij begrijp jij wel welke kant ik op wil.

 

@John B

Ik probeer te begrijpen wat je hier zegt. Bedoel je écht dat het het risico van de besteller is als de bezorger met een verkeerd product aan de deur staat? Dan heb ik bijvoorbeeld diepvriespatat voor in de oven besteld en komt de bezorger met diepvriespatat die alleen in de friteuse kan (die ik niet heb). Pech gehad, had ik maar voor de meer ervaren bezorger moeten kiezen? En als die een foutje maakt, is het ook mijn risico?

 

Ik begrijp wat je bedoelt, we zijn allemaal mensen en maken wel eens fouten, dus ook een ervaren bezorger kan een fout maken. Om deze risico nog verder te beperken naast het kiezen voor een ervaren bezorger was ik al voor aan het kijken. Ik kan je nu nog geen duidelijk antwoord geven, maar ik heb wel wat ideeën om dit op te lossen, ik moet alleen nog onderzoeken of het haalbaar is.

 

@Ward & Brood,

Eens met John en Brood: als je zowel arbeid als risico's volledig afwentelt, heeft je platform geen bestaansrecht als intermediair tussen koper en bezorger. Hooguit als online banenkrant die lokale bezorgers koppelt aan kopers, maar meer niet.

 

Er is wel degelijk bestaansrecht voor dit soort platforms, andere platforms hebben dit al aangetoond. Heb jij wel eens eten besteld bij justeat? Wat als je eten niet bezorgd wordt? Krijg je dan een nieuwe maaltijd van justeat? (in mijn platform betaal je weliswaar pas als je alles ontvangen hebt, maar dit is maar om een voorbeeld te geven.)

 

Als de bezorger eenmaal een klant erbij heeft, kan de tussenpersoon fluiten naar vervolgleveringen via het internet.

 

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld, maar als je bedoelt dat een bezorger meerdere bestellingen tegelijkertijd gaat oppakken dan heb ik daarvoor al een oplossing dat bezorgers niet meer dan één bestelling kunnen opnemen binnen 1 uur.

 

Ja je kan natuurlijk een nieuwe account aanmaken, maar je betaalt dan weer een fee om bezorger te worden.

 

@Highio

Aardig aspect zou kunnen zijn om te visualiseren/internationaliseren i.p.v. hanepoten op een briefje te plaatsen. Misschien willen (huis)merkeigenaren daar zelfs wel voor betalen als je voldoende gebruikers hebt, maar da's ongetwijfeld een kip en ei-verhaal.

 

Ik begin het liefst onafhankelijk gaande weg kan er geëvalueerd worden om de handen in een te slaan met eventuele merkeigenaren.

 

Bedankt voor de reactie allen.

 

Link naar reactie
  • 0

[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, we zijn allemaal mensen en maken wel eens fouten, dus ook een ervaren bezorger kan een fout maken. Om deze risico nog verder te beperken naast het kiezen voor een ervaren bezorger was ik al voor aan het kijken. Ik kan je nu nog geen duidelijk antwoord geven, maar ik heb wel wat ideeën om dit op te lossen, ik moet alleen nog onderzoeken of het haalbaar is.

Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat de klant het risico draagt van een fout van de bezorger.. Hoe ervaren die dan ook wel of niet is.

 

Er is wel degelijk bestaansrecht voor dit soort platforms, andere platforms hebben dit al aangetoond. Heb jij wel eens eten besteld bij justeat? Wat als je eten niet bezorgd wordt? Krijg je dan een nieuwe maaltijd van justeat? (in mijn platform betaal je weliswaar pas als je alles ontvangen hebt, maar dit is maar om een voorbeeld te geven.)

Dit is niet te vergelijken. Bij justeat betaal je het "restaurant" en die is volledig verantwoordelijk voor de afhandeling. Bij jou is de winkel zelf helemaal geen partij en de bezorger een particulier. Het restaurant betaalt justeat en bij jou doet de particuliere bezorger (of de klant?) dat.

Justeat biedt meerwaarde door restaurants zichtbaar en vindbaar te maken, betalen via iDeal mogelijk te maken etc.

Als de bezorger eenmaal een klant erbij heeft, kan de tussenpersoon fluiten naar vervolgleveringen via het internet.

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld,

Hij bedoelt (denk ik) dat als ik als klant eenmaal een bezorger heb ontmoet, ik hem ook direct kan vragen om boodschappen te doen zonder jouw tussenkomst.

 

maar als je bedoelt dat een bezorger meerdere bestellingen tegelijkertijd gaat oppakken dan heb ik daarvoor al een oplossing dat bezorgers niet meer dan één bestelling kunnen opnemen binnen 1 uur.

 

Ja je kan natuurlijk een nieuwe account aanmaken, maar je betaalt dan weer een fee om bezorger te worden.

Hoe is dit nou (economisch) interessant voor de bezorger? Hij moet een fee betalen om bezorger te worden en vervolgens mag hij maar 1 bestelling per uur afhandelen.

 

Hoeveel moet die klant wel niet gaan betalen voor het bezorgen? Bij AH betaal je volgens mij €7,50. Stel dat je dat aanhoudt dan moet van die €7,50, de bezorger alle boodschappen verzamelen en bezorgen? En een bemiddelingsfee afdragen aan jou. En dat maximaal 1x per uur.

 

 

Ik doe echt mijn best (ik probeer je niet af te kraken) maar ik zie niet wat nou jouw meerwaarde is en hoe dit ooit rendabel zal zijn of op kan tegen de professionele partijen.

 

Bij de Jumbo kun je voor €1,50 al je boodschappen klaar laten zetten en volgens mij gaan zij ook binnenkort bezorgen.

 

Link naar reactie
  • 0

@The Toolman,

 

Bedankt voor de reactie.

 

Ik snap dat de klant niet de volledige risico mag dragen een ervaren bezorger dient er slechts voor zoals je bij een hotel kunt kiezen voor een 5 sterren hotel of een 2 sterren hotel. Ik ben echter ook nog bezig met verschillende opties om de risico's zo klein mogelijk te houden.

 

Bij justeat betaal de klant het restaurant die dan volledig zorg draagt maar als er iets verkeerds geleverd wordt verwijst justeat naar het restaurant, in mijn geval kan ik hier ook naar de bezorger verwijzen maar zoals ik hierboven al eerder zei ben ik hiervoor een oplossing voor aan het maken.

 

Ik vind het juist wel een goede vergelijking de enige bijdrage van justeat is zoals je zegt met IDEAL betalen en dat de restaurants vindbaar zijn. de meerwaarde van mijn platform is zonder alle kaarten op tafel te leggen dat de bezorgers een zakcentje kunnen bijverdienen terwijl ze zelf boodschappen doen. Mijn platform koppelt als het ware bezorger en besteller aan elkaar. Daarnaast zorgt mijn platform ervoor dat betalingen tussen bezorger en besteller gemakkelijk verloopt. Voor de bestellers is de meerwaarde dat de boodschappen op dezelfde dag bezorgd worden het streven is om hierin het snelste te zijn.

 

Hij bedoelt (denk ik) dat als ik als klant eenmaal een bezorger heb ontmoet, ik hem ook direct kan vragen om boodschappen te doen zonder jouw tussenkomst.

 

Dat kan als je de bezorger vertrouwd met jouw geld. Mijn platform beschermt de besteller hier tegen. het enige contact tussen bezorger en de besteller is het afgeven van de boodschappen.

 

Hoe is dit nou (economisch) interessant voor de bezorger? Hij moet een fee betalen om bezorger te worden en vervolgens mag hij maar 1 bestelling per uur afhandelen.

 

Hoeveel moet die klant wel niet gaan betalen voor het bezorgen? Bij AH betaal je volgens mij €7,50. Stel dat je dat aanhoudt dan moet van die €7,50, de bezorger alle boodschappen verzamelen en bezorgen? En een bemiddelingsfee afdragen aan jou. En dat maximaal 1x per uur.

 

 

Ik doe echt mijn best (ik probeer je niet af te kraken) maar ik zie niet wat nou jouw meerwaarde is en hoe dit ooit rendabel zal zijn of op kan tegen de professionele partijen.

 

Bij de Jumbo kun je voor €1,50 al je boodschappen klaar laten zetten en volgens mij gaan zij ook binnenkort bezorgen.

 

Als ik zou vertellen hoe ik dit rendabel ga maken blijft er niet veel van mijn idee over, ik wil dit graag nog even geheim houden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe is dit nou (economisch) interessant voor de bezorger? Hij moet een fee betalen om bezorger te worden en vervolgens mag hij maar 1 bestelling per uur afhandelen.

 

Hoeveel moet die klant wel niet gaan betalen voor het bezorgen? Bij AH betaal je volgens mij €7,50. Stel dat je dat aanhoudt dan moet van die €7,50, de bezorger alle boodschappen verzamelen en bezorgen? En een bemiddelingsfee afdragen aan jou. En dat maximaal 1x per uur.

 

 

Ik doe echt mijn best (ik probeer je niet af te kraken) maar ik zie niet wat nou jouw meerwaarde is en hoe dit ooit rendabel zal zijn of op kan tegen de professionele partijen.

 

Bij de Jumbo kun je voor €1,50 al je boodschappen klaar laten zetten en volgens mij gaan zij ook binnenkort bezorgen.

 

 

Dit vroeg ik mij ook af.

Ooit een mooie column gelezen over de gebrekkige toegevoegde waarde van baantjes waar je niet van kunt bestaan. Ik geloof dat daar de term pruleconomie aan werd gegeven: je moet er anderhalf keer voltijd aan werken om aan het minimumloon te komen. De oprichters van Wal-Mart en Sandt hebben niets te klagen, maar het personeel of de schijnzelfstandige bezorgers verdienen slechts een zakcentje.

 

De bestelling wordt of heel duur of de bezorger moet onderweg toevallig een pakketje bezorgen, een Uberritje hebben en de wijk van folders voorzien in dat ene uur.

 

Thuisbezorgd.nl tapte wat dat betreft in op een bestaande infrastructuur.

 

En hoe zorg je dat het goed gaat met vers producten?

Hoe weet je dat een bezorger de juiste meloen, ananas of avocado meeneemt ipv een nog niet rijpe of overrijpe?

(Weet jij zelf hoe je dat kunt beoordelen? :p )

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.