• 0

werken met buitenlandse krachten in het buitenland (België)

Ik wil met mijn bedrijf gaan cateren in België. Nu heb ik van de organisatie van het festival begrepen dat ik niet met vrijwilligers mag werken in België, terwijl ik net 13 belgische vrijwilligers heb geworven. Heb voor het nederlandse personeel allemaal een Limosa aangevraagd (belgische werk vergunning). Maar moet ik ook dan eerst een BSN nr aanvragen voor dat belgisch personeel, dan op de loonlijst zetten en dan ook weer een Limosa aanvragen voor hun om in België te werken.

 

Of kan ik ze allemaal een soort van vrijwilligers contract aanbieden waarin staat dat ze als tegen prestatie een toegangsbandje tot het festival krijgen. want bovenstaand is nogal omslachtig, vooral omdat het om een evenent gaat wat binnenkort plaatsvind en omdat als ze een BSN nr moeten aanvragen dat ze daar persoonlijk voor naar Eindhoven moeten omdat te verwerven.

 

Heb hiervoor de overheid gebeld en konden me daar niets zinnigs oververtellen.

Hoop dat jullie me snel een antwoord of advies kunnen geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Dave,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Nu heb ik van de organisatie van het festival begrepen dat ik niet met vrijwilligers mag werken in België, terwijl ik net 13 belgische vrijwilligers heb geworven.

Welke reden geven zij daarvoor? Fiscaal? Verzekeringstechnisch? Anders? Zonder meer informatie is het lastig om een antwoord, advies of oplossing te verzinnen.

 

Of kan ik ze allemaal een soort van vrijwilligers contract aanbieden waarin staat dat ze als tegen prestatie een toegangsbandje tot het festival krijgen.

Van Belgische regels heb ik geen kaas gegeten. Maar even vergeleken met de Nederlandse regels: je hebt een commercieel bedrijf, vallen de "vrijwilligers" dan wel onder de definitie van vrijwilliger? Wat kost zo'n bandje, staat de waarde in verhouding tot de omvang en het tijdsbeslag van het werk?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.