• 0

Wat vinden jullie van ons design & idee? [Lingerie Webshop]

Omschrijving van je concept:

Hi all,

 

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Klaas-Hendrik Romkes, woonachtig in Flevoland en ik werk als IT-specialist in Groningen. 22 jaar jong en net een jaartje getrouwd.

 

Nu heeft mijn vrouw zon half-jaartje terug de keuze gemaakt om "iets met lingerie te doen". Het liefst wil ze haar eigen lijn introduceren maar met haar vooropleiding als verkoop specialiste leek het ons een beter idee om eerst een basisplatform op te zetten waarmee we lingerie verkopen.

Dus al snel kwam het idee om een lingerie webshop te beginnen.

Uiteraard sta ik 100% achter haar idee (hé, welke man zou klagen?) en heb ik besloten om met haar samen te werken, waarin ik meer met de busines kant en de website (technish) bezig ben en zij met het assortiment, leveranciers, klanten, imago en doorslaggevend is op beslissingen.

 

Nu heb ik jullie mening nodig over 2 zaken. Wees a.u.b. kritish! En onderbouw je kritiek, alleen op die manier kunnen wij er ook iets mee :)

 

1. Dit is een imago / look&feel idee.

Dit idee kregen we bij het bezoeken van de website van TigerMist (AU)

Om de webshop als netjes, hip, fashionable (hoe je het ook wil/kan noemen), uniek over te laten komen en een eigen uitstraling mee te geven hebben we besloten om eigen foto's van producten te gaan gebruiken. Hier voor willen we zelf modellen voor gaan inhuren / recruiten een kennis van ons die overigens fotograve is gaat de foto's maken op een lichte locatie.

Hier mee proberen we foto's met dezelfde uitstraling te krijgen als op deze site.

 

2. Het design van de webshop.

Dit is altijd moeilijk (Persoonlijke mening). Hoe maak je een overzichtelijke webshop die voldoet aan de wensen/ die prettig is voor de doelgroep?

Dit is wat we op dit moment hebben bedacht als concept en graag hoor ik jullie mening hier over.

catagorie.png

home.png

product.png

Voor ieder die reageert, alvast super bedankt!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Onderzoek in kleuren (psychologie)

Heeeeel veeeel webshops bekeken en voornamelijk gezocht naar webshops die er toch wel uit sprongen omdat ze uniek of anders waren.

Nagedacht over menu's navigatie en de look&feel.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Geen specifieke uitdagingen.

Ik wil alleen geen tunnel visie krijgen op mijn/onze mening.

Daarnaast kan ik er geen deskundig oordeel over stellen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Eerlijk gezegt komt in dit concept enige vertouwde elelementen zoals menu opbouw en de navigatie menu's terug. Dit is op veel sites het zelfde en heeft aan ons ook bewezen dat dit de juiste manier is.

Onze site laat wel veel afbeeldingen zien van producten en prijst producten ook aan.

Daarom proberen we me eigen foto's uniformiteit te creëren en een eigen look&feel mee te geven die bij ons imago past.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback waar ik iets mee kan!

Complimentjes zijn ook leuk natuurlijk.

Maar ik hoop met jullie feedback samen te voegen met de feedback van mensen in onze omgeving en daaruit een conclusie te stellen wat we met het design & idee moeten doen en/of kunnen.

 

 

 

____

afbeeldingen in tabel gezet tbv leesbaarheid hele artikel

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De screenshots zien er wel erg standaard uit, ik neem aan dat ze gewoon het standaard template zijn met je eigen logo en kleuren daarin? Het kan wat meer 'punch' hebben denk ik, zodat het een herkenbaar merk wordt.

 

Werken met eigen foto's ipv wat de fabrikant je levert is wel een goed idee - als je zo'n fotoshoot doet kun je daar wellicht ook wat mee op social media, geeft wat actualiteit. Misschien is het wel een idee om filmpjes te maken van modellen die de producten dragen, daar zie je vaak meer in dan in een foto.

Link naar reactie
  • 0

We maken gebruik van een template inderdaad (flatsome), doe je er niet gek veel word het zo als het nu is. Maar het voordeel aan dit template is dat het heel flexibel is, gelukkig er is nog aardig wat te tweaken :)

 

Op dit moment zitten onze kleuren er in en een tijdelijk logo. De officiele huisstijl is nog onderweg.

 

Thx voor de tips(s), we kunnen daarmee gaan promoten/teasen op social media ookal zijn we nog niet live. (kom maar op met die presales:P)

Nu je het zegt.. Filmpjes heb ik ook wel eens op een andere site gezien, heeft zeker toegevoegde waarde!

Link naar reactie
  • 0

Wat is een 'webdesignconsultant'? :)

 

Haha, ik google vanavond wel wat de juiste titel is van zo'n persoon :)

Laat ik het dan zo zeggen, ik vraag om consultancy / advies aan een webdesigner tegenover ons huidige ontwerp.

 

In webdesign heb je natuurlijk 2 elementen:

- usability

- design

 

En dat design hangt mede samen met de huisstijl.

Een goede grafisch vormgever kan het merk qua huisstijl en logo naar een hoger niveau tillen.

 

Zelf de fotografie laten doen is inderdaad een goede manier om ook een eigen gezicht te creëren. We zien nu natuurlijk alleen nog de intentie en niet de daadwerkelijke fotografie. (Dus kan nu alleen zeggen dat het een goed idee is.)

Allicht een idee om ook wat meer sfeervolle editorialachtige foto's te maken naast de productfoto's, zodat je die in de header kunt gebruiken, maar ook om de webshop te promoten op oa social media en drukwerk. Vergeet ook de close ups van bijzondere details niet te fotograferen. (Ik kan mij er echt aan ergeren als sommige details niet of niet duidelijk te zien zijn. Niet dat ik nu zo veel lingerie shopbij mij is het eerder de categorie: waar zit de usb/hdmi aansluiting precies. :p )

 

Als je video gaat inzetten:

- doe dat goed, zodat het ook de juiste sfeer en uitstraling heeft

- jat geen muziek, want dan krijg je reclamebanners op YouTube: regel stockmuziek waar je ook de video's kunt whitelisten, zodat YouTube weet dat je voor de licentie betaald hebt

- gebruik de interactieve opties van YouTube, zodat kijkers in de video naar de juiste productpagina kunnen klikken. (Hiervoor moet je wel enkele stappen doorlopen.)

- denk na over het doel van de video. Je kunt het echt per product* doen, maar ook algemener. Zorg dat de afzender altijd herkenbaar is door de huisstijl te gebruiken.

(Door met video een duidelijker beeld te scheppen, schijnt het aantal retouren te dalen, omdat men toch beter geïnformeerde keuzes maakt.)

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening ziet de website er zeer strak uit! Het enige wat ik wel zou doen, is alle tekst in het Nederlands vertalen. Nu zie ik nog wat Engelse teksten staan (Search for products, Show only products on sale, etc.) en dat wekt toch sneller het idee dat je met een louche zaak te maken hebt (scam-sites zijn vaak deels en/of gebrekkig vertaald).

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening zijn de concepten ook een beetje chaotisch.

Vooral de 2e en 3e screenshot.

 

Ik denk dat dat komt omdat er veel foto's staan en ze niet met elkaar zijn uitgelijnd en willekeurig ergens staan. Kijk je bijvoorbeeld op deze shop: http://www.christineleduc-fashion.nl/lingerie

Daar staan er ook wat grotere foto's maar die structuur oogt een stuk overzichtelijker.

De grote "witte gaten" maken het ook wat chaotischer naar mijn idee.

Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken

Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)

Link naar reactie
  • 0

WalterBrokx: super bedankt voor je feedback! hier ga ik zeker iets mee doen.

 

barcodewinkel.nl:Mijn vrouw heeft een lingerie styliste opleiding gedaan. Ze wil haar expertise over kleur, lingerie-vorm, lichaams-vorm, gelegenheden, stoffen, wat de dragen onder bepaalde kledingstukken etc.. graag gratis en overzichtelijk aanbieden op de website onder een "advies" gedeelte op de sites. We zullen bij de adviesen ook gelijk producten vanuit de webshop aanbieden die bij het advies passen.

Daarnaast willen we de site niet associëren met het erotische thema's zoals wel gebeurd op veel lingerie sites in de prijsrange 10-60 euro. (christine le duc, pabo, wildsecrets). Er zijn wel nette sites in dit assortiment, maar deze zijn meestal een hel om door te navigeren of verouderd. Daarnaast een moderne en ietsjes hippere uitstraling vergelijkbaar met sites zoals modemusthaves, forever21, only.

In de tweede fase willen we het opmaat maken voor een kleine vergoeding aanbieden, waarmee we de markt "moeilijke maten" willen tackelen. Hiervoor word op dit moment nog een opleiding voor gevolgd en druk geoefenend :)

Derde fase is o.a. BH's voor mensen die bijvoorbeeld borstkankerhebben gehad aanbieden/op maat maken.

Op deze manier proberen we de doelgroep jongeren, 30-40 jaar, speciale maten en bijzondere gevallen te bereiken.

 

Leon18: Thx, altijd leuk om te horen! Daar ben ik nu inderdaad mee bezig, het is helaas meer werk dan ik dacht aangezien meeste plugins in het engels zijn. Laatst heb ik de website verhuist naar een VPS en ben nu de productie site stapsgewijs vanaf de basis opnieuw aan het bouwen (in NL uiteraard)

 

Cloudformz: Ik snap het punt waar je vandaan komt. Dit is een onderdeel waar ik zelf ook nog mee zit te stoeien. Ik zal eens kleinere "witte gaten" proberen! thx

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.