• 0

Waar kan ik controleren of een klant zijn bedrijf verkocht heeft?

In andere topics had ik het over een klant die niet wil betalen en hij heeft nog niets betaald. Hij zei dat het bedrijf verkocht is en ik moest daarom weg.

 

Mijn incassobureau heeft de gegevens van de klant op de website van KVK uitgezocht en het blijkt dat het bedrijf 7 maanden geleden uit de KVK is uitgeschreven. Ondanks dat het bedrijf opgeheven is, heb ik een paar maanden daar gewerkt en ik werd betaald door het bedrijf dat opgeheven is.

 

Op hetzelfde adres is 1 bedrijf gevestigd en de oude eigenaar is nog steeds de eigenaar van het nieuwe bedrijf. Maar via email en internet lieten ze hun leden weten dat het bedrijf verkocht is en de naam van de nieuwe eigenaar hebben ze ook vermeld. Mij hebben ze geen bericht of brief gestuurd.

 

Als de oude eigenaar nog steeds de eigenaar is van het nieuwe bedrijf, dan moet ik daar blijven werken. Waar kan ik controleren of het bedrijf inderdaad verkocht is?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je posthistorie zo lezende ben je al vanaf mei aan het aan- en doormodderen en/of wordt je door de klant aan het lijntje gehouden en/of probeer je tegen beter weten in de kool en de geit te sparen omdat het contract nog een aantal maanden doorloopt

 

Mijn advies: stoppen met aanmodderen. En dat houdt in: stoppen met incassobureau's en vragen stellen op dit forum, maar naar een goede advocaat toe stappen.

Die kan niet alleen de achterstallige betaling vorderen (en desgewenst beslag leggen), maar ook een goede afkoopsom bedingen voor contractbreuk.

(en blijkt het een kale kip te zijn die je niet kunt plukken; dan weet je ook waar je aan toe bent)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je posthistorie zo lezende ben je al vanaf mei aan het aan- en doormodderen en/of wordt je door de klant aan het lijntje gehouden en/of probeer je tegen beter weten in de kool en de geit te sparen omdat het contract nog een aantal maanden doorloopt

 

Mijn advies: stoppen met aanmodderen. En dat houdt in: stoppen met incassobureau's en vragen stellen op dit forum, maar naar een goede advocaat toe stappen.

Die kan niet alleen de achterstallige betaling vorderen (en desgewenst beslag leggen), maar ook een goede afkoopsom bedingen voor contractbreuk.

(en blijkt het een kale kip te zijn die je niet kunt plukken; dan weet je ook waar je aan toe bent)

 

 

 

Ik vraag een advies van jullie om te voorkomen dat ik verder ga met "aanmodderen". Als ik wist wat er precies aan de hand is en wat ik moet doen, dan was ik hier niet.

 

Zal ik de oude en de nieuwe eigenaars vragen om mij een brief te sturen waarin staat dat ik niet hoef te komen? Als ik de brief niet ontvang, dan ga ik daar terug. Dit is natuurlijk ook aanmodderen.

 

Link naar reactie
  • 0

er spreekt vooral angst om iets fout te doen uit je berichten.. waarom zou je uberhaubt nog gaan? waar ben je bang voor als je niet gaat.

je wordt niet eens fatsoenlijk betaald en voortdurend leugens. nu blijkt het bedrijf weer uitgeschreven te zijn..

 

als iemand mij 2 maanden niet betaald heeft dan krijgt ie een mail dat ik niet meer kom, dat recht heb je gewoon als jou tegenpartij zijn afspraken niet nakomt.

bij jou zit je al op een 5 maanden achterstand en continue leugens aanhoren en je laat je aan het lijntje houden door die leugenaar. ehh eigenaar..

 

 

maar verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers. ga naar een advocaat. voor 100 of 200 euro weet je exact hoe je situatie ervoor staat, dan kun je altijd nog besluiten wel of niet te gaan procederen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn incassobureau zegt dat ze ook juristen hebben en dat ze de BV gaan dagvaarden.

 

NEEEEE!!!!!!!

 

Laat me raden: no cure no pay incassobureau? Trap er dan aub niet in: grote kans dat het je enorm veel geld kost. Lees ook even deze draad

 

Er moeten geen juristen een BV gaan dagvaarden: er moet een advocaat naar de hele zaak (alle documenten, oa overeenkomst & correspondentie) kijken en pas op basis daarvan bepalen wat de beste stap is

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn incassobureau zegt dat ze ook juristen hebben en dat ze de BV gaan dagvaarden.

 

NEEEEE!!!!!!!

 

Laat me raden: no cure no pay incassobureau? Trap er dan aub niet in: grote kans dat het je enorm veel geld kost. Lees ook even deze draad

 

Er moeten geen juristen een BV gaan dagvaarden: er moet een advocaat naar de hele zaak (alle documenten, oa overeenkomst & correspondentie) kijken en pas op basis daarvan bepalen wat de beste stap is

Klopt. no cure no pay incassobureau.

 

 

Ze hebben 2 weken lang contact gehad met de klant. Moet ik dit incassobureau betalen, als ik tegen dit bureau zegt dat ik ermee stop en dat ik een advocaat ga inschakelen ?

 

 

Ik heb ze ook bijna 1000 euro betaald voor het dagvaarden van de bv. Ze gaan de brief vandaag of morgen sturen. Als ik nu stop, moet ik ze veel geld betalen.

Link naar reactie
  • 0

Hangt er van af wat je afgesproken hebt. Ik snap niet dat je door jouw financiële situatie niet gedwongen wordt om anders te handelen. Het zou toch zonde zijn als je door dit soort figuren je jonge (ondernemers)leven laat bepalen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je nu al die tijd die je hier aan hetzelfde verhaal besteed, investeert om je geld te krijgen was je misschien al klaar geweest. Sorry maar ik had me centen allang gehad, desnoods moet ik het gaan halen ;D

 

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het goed maar dit is wel een lang lopende issue aan het worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je nu al die tijd die je hier aan hetzelfde verhaal besteed, investeert om je geld te krijgen was je misschien al klaar geweest. Sorry maar ik had me centen allang gehad, desnoods moet ik het gaan halen ;D

 

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het goed maar dit is wel een lang lopende issue aan het worden.

 

 

 

Is het zo makkelijk? Het probleem wordt alleen maar groter.

Als het bedrijf niet verkocht is, dan moeten ze mij ook betalen voor het beëindigen van mijn contract.

Het incassobureau heeft van mij 1000 euro gekregen en vindt dat hij de zaak moet afronden. Hij wil mijn geld niet terugbetalen.

Een advocaat inschakelen voor het oplossen van mijn problemen met de oude eigenaar, Nieuwe eigenaar en met incassobureau kost mij veel geld en energie die ik niet heb. Ik vind het een hel, sorry maar dit is niet makkelijk.

Opgeven wil ik niet doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je eerst eens wat duidelijkheid scheppen, want met je vorige topic erbij kan ik er geen worst van maken. Je hebt het aan de ene kant over "de nieuwe eigenaar" en aan de andere kant dat deze een nieuwe BV is begonnen. En in dit topic begin je weer met de melding dat de BV is verkocht.

 

Dus: is A) de BV overgenomen, of B) failliet gegaan waarna bepaalde zaken door een nieuwe BV zijn gekocht?

 

Verder is je ruim een maand geleden door zo'n beetje iedereen op het hart gedrukt dat je een contract met de BV hebt, niet met de oude eigenaar. Vergeet die man - die speelt geen rol in dit verhaal. Aangenomen dat de BV is overgenomen rijst dan de vraag achter wie je dat incassobedrijf aan gestuurd hebt - de BV of de oude eigenaar? In dat laatste geval geval ben je die 1000 euro sowieso kwijt namelijk.

 

Ook is je vorige maand al aangeraden een advocaat in te schakelen, met als bijschrift Dus géén incassobureau en al helemaal geen no cure no pay incassobureau nota bene. ::)

 

Het is inderdaad moeilijk allemaal, maar je komt een beetje over alsof je als een ongeleid projectiel van alles aan het proberen bent - als je hier hulp vraagt en dan vervolgens het tegenovergestelde doet van wat je aangeraden is, dan heeft ook niet veel zin hier mee door te gaan...

Link naar reactie
  • 0

Het incassobureau heeft van mij 1000 euro gekregen

 

Een No Cure No Pay incassobureau waar je eerst 1.000 Euro moet aanbetalen????

 

Ook is je vorige maand al aangeraden een advocaat in te schakelen, met als bijschrift Dus géén incassobureau en al helemaal geen no cure no pay incassobureau nota bene.

Een gewaarschuwd mens.... ::)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.