• 0

Advies over financiering BV

Beste ondernemers,

 

Ik mijn vraag gesteld aan de Kvk en aan de organisatie AFM maar krijg helaas geen antwoord.

Ik heb ook op het internet gezocht naar een antwoord voor mijn vragen helaas niks gevonden.

 

 

Mijn vragen.

 

Ik ben sinds kort een eigen onderneming begonnen een BV (vastgoed onderneming ).

Maar ben al 3 jaar bezig geweest om mijn onderneming vorm te geven.

 

Ik heb nu investeringen nodig om te starten met mijn BV.

 

Mijn vraag is kan ik obligaties uitgeven via mijn BV. De BV is een lege BV zonder eigen vermogen en zonder schulden of wanbetaling in het verleden helemaal schoon.

 

Graag zou ik advies willen krijgen of het nut heeft om een kredietwaardigheid voor mijn BV aan te vragen omdat ik geen eigen vermogen heb in mijn BV.

 

En wat kunt u mij adviseren om geld binnen te krijgen voor mijn BV, aandelen verkopen , obligaties uitgeven of converteerbare obligatie uitgeven.

 

En wat is het maximale bedrag dat ik aan obligaties mag ontvangen.

En haken potentiele investeerders af als ze zien dat er geen eigen vermogen in de BV zit ?

 

De reden dat ik geen eigen vermogen in mijn BV heb omdat ik geen lening kan krijgen bij de bank en ik zelf ook niet beschik over een groot eigen vermogen.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Met vriendelijke groet,

Willem de Vries

 

 

[mod edit: typefout in titel hersteld ]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Willem; welkom op HL!

 

1. Een aandeel in een zaak zonder waarde lijkt mij waardeloos

2. Obligatie (=Geld lenen) aan een zaak zonder waarde lijkt mij risicovol

3. Een in aandelen om te zetten obligatie is 1+2: risico op aandelen zonder waarde

 

Misschien moet je eerst je plan uitwerken om te kunnen laten zien hoe je voor investeerders waarde gaat creëren en wat je te bieden hebt wanneer dat niet lukt.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste ,

 

Bedankt voor uw bericht.

 

Mijn onderneming is al helemaal klaar. Binnenkort komt de website online en is de presentatie van het vastgoed project daar word een 3D projectvideo getoond van het vastgoed project en worden er ook 2 maquettes getoond van het project.

 

Het project is zeer duidelijk en hoe er geld verdient gaat worden.

Ik hoop dat investeerders willen investeren als ze overtuigd zijn van het project.

 

 

Met vriendelijke groet,

Willem

Link naar reactie
  • 0

En wat kunt u mij adviseren om geld binnen te krijgen voor mijn BV

Ik adviseer te beginnen met ondernemen.

 

Het project is zeer duidelijk en hoe er geld verdient gaat worden.

Ik hoop dat investeerders willen investeren als ze overtuigd zijn van het project.

Ah, ondertussen plaatste je dit. Dat maakt het een stuk duidelijker. Zoek je informatie zoals dit?

 

Ik ben sinds kort een eigen onderneming begonnen een BV (vastgoed onderneming).

(...)

En haken potentiele investeerders af als ze zien dat er geen eigen vermogen in de BV zit?

Dat je voor een vastgoedproject een nieuwe BV opricht is niet zo vreemd. Dat je 100% van het risico bij investeerders legt wel. Ik vraag me eerder af hoe je potentiële investeerders overtuigt van de kansrijkheid van het project. Heb je een goed track record in dit soort projecten? Hebben dit soort projecten in het algemeen kans van slagen? Hoe is je afweging risico versus opbrengst? Dat soort dingen. Nu komt het over als een hobby van jou over de rug van investeerders.

 

Graag zou ik advies willen krijgen of het nut heeft om een kredietwaardigheid voor mijn BV aan te vragen omdat ik geen eigen vermogen heb in mijn BV.

Er is een lege beginnende onderneming met grootse plannen, een website en een maquette. Welke reden voor krediet zie jij dan?

 

En wat kunt u mij adviseren om geld binnen te krijgen voor mijn BV, aandelen verkopen , obligaties uitgeven of converteerbare obligatie uitgeven.

Om hoeveel geld gaat het? Hoe zie je dat zelf voor je? Wat heeft je huisbankier geadviseerd? Wat kun je investeerders bieden? Enzovoort. Met Google is er ook vrij veel over te vinden.

 

Ik denk dat de keuze van financiering onderdeel moet zijn van je totale ondernemersplan. Daar hebben wij geen inzicht in. Om als losse vraag te beantwoorden wat de beste vorm van financiering is, is als een schot in het duister.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Afgezien of jij obligaties mag/kan uitgeven.

 

Waarom obligaties?

Hoe wil jij obligaties aan de man brengen.

Waarom zou iemand deelnemen met obligaties in een lege B.V?

 

Normaliter financieren bedrijven zich met obligaties als er sprake is van spreiding financiering en (niet onbelangrijk!) een laag risicoprofiel. Daarnaast wordt voor uitgifte een kredietbemiddelaar ingeschakeld temeer omdat ook een prospectus noodzakelijk, die moet voldoen aan eisen AFM, zal zijn.

 

Je kunt beter proberen binnen fff (Family,Friends,Fools) financiering te vinden middels een recht toe recht aan lening. Welicht dat je dat ook bedoelt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.