Ga naar inhoud
  • 0

Webdienst inkopen en wederverkopen

Beste leden,

Er is ons gevraagd of wij een website van een stichting willen hosten. Dit is niet onze core-business maar wij willen de stichting hierin graag voorzien.

Wij willen webruimte gaan huren, voor bijv. €3 per maand en dit willen doorverkopen voor €4,50 per maand.

Kunnen wij de webruimte simpelweg inboeken als overige bedrijfskosten (w/v) en vervolgens gewoon een factuur naar de stichting sturen? Of valt dit onder inkoop(-kosten)?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank.

Groet,

Bas

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat is dan volgens jou het verschil tussen "overige bedrijfskosten" en "inkoop (-kosten)"?

Je mag dingen 'inboeken' zoals je wil, als je maar de benodigde verantwoording aflegt over wat je allemaal 'uitspookt' als ondernemer.

Met andere woorden: Waar gaat dit over?

- Hoe je het in je administratie opneemt? (dat moet je eigenlijk zelf wel weten)

- Hoe je dit in de IB/VPB aangifte aangeeft? (ook dat is afhankelijk van je keuze/inrichting van je systematiek/informatiesysteem)

- Of je het moet gaan factureren aan de afnemer? (als het een ondernemer is zeer zeker, anders is het ook waarschijnlijk wel handig om het zo te doen)

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me van wel...

...en vergeet voor alles niet om er voldoende marge op te zetten.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een stichting dit niet direct in zou kopen. Of voeren jullie ook nog zoiets als content management?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Of voeren jullie ook nog zoiets als content management?

Ja, dat klopt.

Voor het boekhoudsysteem boek ik dit dan op inkoop. Voor de BTW-aangifte komt dit terug als voorbelasting?

Komt dit later nog terug in de IB, als zijnde inkoop/verkoop?

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie
  • 0

Vraag achter de vraag geeft m.i. duidelijk aan dat je (jullie) dringend een boekhouder nodig hebt (hebben). Dit heeft niks meer met de oorspronkelijke vraagstelling van doen en lijkt me urgent.

Weekendgroet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vraag achter de vraag? Dit was inderdaad een vraag. Omdat wij niet eerder een dienst hebben ingekocht om vervolgens weer door te verkopen heb ik dit topic aangemaakt. Wij hebben op dit moment alleen maar te maken met geleverde arbeid (core-business).

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals:

Je mag je informatiesysteem inrichten zoals je wil.

Maar natuurlijk moet je de benodigde rapportages (juist) doen.

In de IB sfeer praat je (als het gaat over kosten - min of meer rechtstreek - gerelateerd aan de omzet) over 'kosten van grond- en hulpstoffen, inkoopprijs van de verkopen' of 'kosten uitbesteed werk en andere externe kosten'.

Als het meer onkosten betreft, dan zijn er (verschillende) categorieën onder de 'overige bedrijfskosten'.

Aan jou de keuze.

(En als het gaat om je boekhoudsysteem dan mag/kan je dit noemen zoals je dat zelf wil.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.