• 0

PayPal naar Rabobank USD niet mogelijk?

Op dit moment heb ik een webshop waar ik goedereren dropship vanuit China naar de US.

Klanten betalen met PayPal in USD uiteraard en voorheen liet ik alle betalingen vanuit PayPal omzetten naar EUR naar mijn bankrekening. Zij nemen hier een fijne 2.5% fee voor wat aanzienlijk oploopt als je shop goed begint te draaien.

 

Nu heb ik vernomen dat ik bij de Rabobank een USD rekening kan openen. Op die manier kan ik mijn USD geld naar de Rabobank USD rekening overmaken en van daaruit bijvoorbeeld de betaling naar China regelen.

 

Zo gezegd zo gedaan, echter PayPal staat mij niet toe deze USD rekening toe te voegen.

Zij geven aan dat je een Amerikaanse USD rekening moet hebben.

 

Iemand dit eerder bij de hakken gehad?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteraard gedaan, anders wist ik ook niet dat PayPal dat niet toestaat hé :)

De enige manier om USD te ontvangen van PayPal is om een native USD rekening te hebben in de US.

Maar bij welke bank ik dit 't beste kan doen is mij nog niet duidelijk.

En de veiligheid ervan ook niet. Als ik ooit problemen krijg met die rekening moet 't niet zo zijn dat ik naar de US moet om mij te legitimeren...

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens die mevrouw van de Rabobank was 't echt een set-up fee. Helemaal begrijpen doe ik dat ook niet dus zal nog eens contact opnemen.

 

Wat betreft de fees. Ik word betaald op m'n PayPal rekening met USD en moet mijn producten ook betalen in China met USD. Op dit moment word het geld dus van PayPal omgezet naar EUR. En vervolgens moet ik van EUR weer naar USD. Met deze USD rekening probeer ik dat dus te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

in de categorie "niet de vraag maar misschien wel een (deel)oplossing"

is het niet mogelijk een aantal van jou leveranciers via PayPal te betalen? dan laat je het geld gewoon op de PayPal rekening staan.. en betaald vanuit PayPal, het verlaagt in elk geval de wisselkosten.

 

Maar goed een US bankrekening zal inderdaad ook het nodige kosten. NL banken rekenen relatief lage tarieven ten opzichte van de rest van de wereld. Het kan dus wel eens een rekensommetje waard zijn om te berekenen of het echt voordeliger is. (nog los van de startup kosten)

 

Al snap ik wel de wens om dubbele omwisseling te voorkomen, de beste methode om wisselkoersrisico en kosten te beperken is in- en verkoop in dezelfde valuta.

 

Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld, maar daar zijn de meningen als ik zo rond lees nog over verdeeld.

Bij de één moet je daadwerkelijk een bank binnenstappen, bij de ander kan het op afstand.

Maar als je pech hebt en ze blokkeren ooit je account om wat voor reden ook dan zal je er alsnog naar toe moeten... Al schat ik die kans niet zo groot in.

 

Wellicht dat iemand suggesties heeft voor een bank ?

Link naar reactie
  • 0

Maar als je pech hebt en ze blokkeren ooit je account om wat voor reden ook dan zal je er alsnog naar toe moeten... Al schat ik die kans niet zo groot in.

 

Heb ooit een Amerikaanse beleggingsrekening gehad.

Langs komen hoefde niet, maar ze wilde op een gegeven moment wel dat je een nieuw kopie legitimatiebewijs aanleverde dat was gewaarmerkt door een notaris, en meer van dat soort gedoe.

Toen de boel maar opgezegd.

 

 

Hoe gehecht zijn je Amerikaanse klanten aan specifiek Paypal als betaalmethode?

Voor de acceptatie van credit cards zijn andere aanbieders voordeliger.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar PayPal vraagt 3.5% als er geld van USD naar China moet. En dan is 't ook nog eens niet zo makkelijk om in China een PayPal account te krijgen (als ik die Chinezen moet geloven) ::)

 

Ergens zal dat toch niet heel moeilijk zijn, gezien de enorme hoeveelheid ebay-chinezen die allemaal paypal betalingen accepteren.

 

Wellicht een idee: Willen die chinezen dollars, of zetten ze die dollars ter plekke om in RMB (yuan)? In het laatste geval zou je wellicht een paypal betaling in RMB kunnen doen zodat je de stap via euro's overslaat.

Link naar reactie
  • 0

Het kost mij sowieso 3.5% om een PayPal betaling naar China te doen.

Als ik een bankoverschrijving van EUR naar USD doe zetten ze die in China gratis om naar hun eigen valuta (aldus die Chinees) , maar waarschijnlijk wel met koersverlies... Maar dat is dan weer niet mijn probleem als ik niet voor "our betaling" kies.

Link naar reactie
  • 0

Over hoeveel inkooporders x gemiddelde orderwaarde praten we?

 

En over hoeveel klantbestellingen x gemiddeld orderbedrag?

 

Deze vraag hoef je hier niet te beantwoorden, maar het antwoord bepaalt wel of je voordeliger of slimmer betaaldiensten kunt inkopen. Even los van hoe klanten en leveranciers dit willen regelen, want dat is nog belangrijker. Keuze of flexibiliteit inbouwen lijkt me de norm.

 

Geen idee wanneer en of je je ooit in China of de VS zou moeten vestigen of laten vertegenwoordigen.

 

Paypal-tarieven zijn overigens onderhandelbaar. Heb je veel Paypal-orders i.c.m. creditcardbetaling en hoeveel kost dit dan?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn weten zijn enkel de verwerkingskosten per transactie onderhandelbaar bij PayPal. En ik zit reeds op het laagste tarief. Ik heb nog nooit (ook via telefonisch contact niet) opgemerkt dat de USD->EUR conversie goedkoper kan dan de huidige 2.5% die ze vragen.

 

En die 2.5% wil ik er dus tussen heen halen voor de goederen die ik aan China moet betalen door een USD rekening aan te maken. En daarnaast kies ik ook liever zelf het moment van conversie, maar dan wel op m'n eigen USD rekening en niet bij PayPal.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je punt. Paypal is er alleen heel erg lastig in.

 

Zelfs als je een USD rekening bij een amerikaanse bank hebt, heb je kans dat ze je niet toelaten daar geld op te storten vanaf je paypal balance als je zelf niet in amerika woont.

 

Ik weet van iemand (nederlander, gevestigd in nederland) die datzelfde had maar dan met GBP transacties naar zijn rekening in de UK. Ondanks dat hij dus een GBP balance bij paypal had EN een GBP rekening had mocht het toch niet. Het excuus van paypal was iets over fraudepreventie zonder duidelijke toelichting waarom.

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment is mijn FB advertising account ook gekoppeld aan PayPal.

Ik probeer alle betalingen op die manier te verwerken omdat ik daarnaast dus ook credit card betalingen accepteer via Stripe. Die zijn goedkoper met het afhandelen maar hebben wel als nadeel dat ze je betalingen met 7 dagen uitstellen. Dus ontvangen betalingen op donderdag 11 augustus komen op mijn bank op 18 augustus. Dat kan voor de cashflow wel een probleem zijn wanneer ik goederen moet betalen... Maar op dit moment red zich dat prima.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benieuwd naar een oplossing of alternatieven. Ik wil gewoon USD kunnen ontvangen, betalen en zelf bepalen bij wie voor hoeveel ik dit omzet naar EUR. Paypal heeft niet zoiets als international bank transfers, dus dat is al totaal loos.

 

Zover ik het begrijp, wil je sinds na 9/11 een bankrekening openen in de US dan zal je:

 

a. Zelf langs gaan met 2 identificaties. Paspoort + rijbewijs. Plus een EIN die je kunt aanvragen als een buitenlands bedrijf bij de IRS. Dan zijn er nog wat identificatie middelen die kunnen helpen en verschillen bij de bank. Je kan dit ook doen bij een US bank branche in Nederland, durf even niet te zeggen wat we hebben.

 

b. Een brokerage account aanmaken dat net zoals een normale checking account functioneert. <- Geen ervaring mee, durf niet te zeggen whatsup.

 

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier lekker USD naar EUR convert met Paypal. Zij graaien een enorm grote marge per conversie in verhouding met reguliere bank conversies. Niet cool.

 

Ik doe ook veel zaken in USD, zowel ontvangst als betalingen. Alleen gaat het niet om geringe bedragen dus een conversie met 3% paypal spread cost me 300USD per 10,000USD conversie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.