• 0

Het v(r)agevuur [deel 3]

Beste Hans,

 

Ik heb wat lang gedaan over mijn reactie. Dat had zo zijn redenen.

 

Zo was ik per ongeluk in een milde en genuanceerde bui terechtgekomen. Daar heb ik zo nu en dan last van, maar niets ernstigs gelukkig, hooguit af en toe sociaal onhandig. Want het is erg leuk voor bij het kampvuur van de scouting van je zoon als we met z'n allen "kum ba yah" of "reach out and touch" gaan zingen, maar minder plezant als je als ongeleid projectiel probeert een column te schrijven over de in en in trieste wijze waarop sommige would be ondernemers vragen stellen op would be ondernemersfora.

 

Al snel vond ik - uitgerekend op HL zelf (wáár anders?) het perfecte tegengif: volg gewoon een week lang de tenenkrommende uitslag op intieme plekken veroorzakende berichten van een newbee die werkelijk alle schijven, boxen en termen door elkaar gooit in een wanhopige poging geen inkomstenbelasting te hoeven betalen, alsmede de reacties daarop, en je bereikt zo weer dat gevoel van bitterzoete teleurstelling over het ondernemersklimaat in Nederland in het algemeen en de kwaliteit van de gemiddelde vraag op Higherlevel in het bijzonder.

 

Over ondernemersklimaat gesproken, Hans: dat missen die Drentenaren met hun hunebedden helaas volkomen. Dat centrum "rockt" niet.

 

Stonehenge "rockt" dus wel. Dat begint al bij de naam: "Stonehenge, English Heritage"; wat een schitterende term is dát om in Cambridge Engels uit te spreken...alsof je er een engel over je tong streelt.

Vergelijk dat nu eens met "Het Hunebedcentrum te Borger": dat klinkt als een versneld afgespeeld schietbevel van een Teutoons executiepeloton.

 

En dan die bussen bij het bezoekerscentrum van Stonehenge, Hans. Wat staat er op de voorzijde? "To the stones"!

3185.png

 

Geniaal, en hoewel Mick Jagger natuurlijk wel flink wat ouder is en meer plamuur bevat dan dat bouwwerk van Stonehenge, voel je je als een bezoeker aan een popconcert. "And yes, this time you CAN get satisfaction!"

 

Dit alles staat in schril contrast met het gevoel dat ik afgelopen week weer kreeg op HL. "No Satisfaction", eerder "sympathy for the devil" and "I want to paint it black". Ik voelde me een beetje zoals Jan van Galen zich gevoeld moet hebben toen hij na de zoveelste ruzie met Witte de With (*) een tijdelijke ban kreeg en door zijn eigen krijgsraad werd uitgeleverd aan de Deense vijand... die van schrik niet wisten wat ze met 'm aan moesten. Maar dat is wel een hele verre dwarstraat van de Jan van Galenstraat... we dwalen af.

 

Een grote filosoof - wiens naam me even ontschoten is - heeft ooit geschreven "je kunt niet altijd krijgen wat je wilt, maar als je het af en toe probeert zul je zien dat je krijgt wat je nodig hebt".

 

Die insteek zou ik graag willen zien op HL, en dan met name van vraagstellers: een beetje meer moeite doen en laten zien dat je moeite gedaan hebt. Een beetje meer vriendelijk verzoeken om reactie dan hard te eisen "want ik mag toch ook gewoon een vraag hier stellen?"".

 

De vraagsteller moet z'n vraag wat mij betreft "verkopen" of pitchen aan dit forum. Waarom is het een interessante vraag? Waarom zouden leden hun tijd en kennis er aan besteden, wie stelt hem? Met welke redenen? en ga je daarna ook nog moeite doen om te reageren op de vervolgvragen?.. en kan er daarna misschien nog een kleine terugkoppeling of zelfs bedankje van af?

 

Back to you, Hans

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ter info: dit is deel 3 van de zomercolumnserie "het v®agevuur"

 

Deel 1 vind je hier, en deel 2 hier

 

Wellicht ten overvloede nog even de bedoeling:

 

dit is een try-out voor een zomerreeks van columns waarin 2 bekende HL-leden via columns over en weer op luchtige en soms cynische wijze met elkaar de degens kruisen over een voor HL actueel onderwerp.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Een beetje meer vriendelijk verzoeken om reactie dan hard te eisen...

Ja, heerlijk - als vers lid op een forum direct mensen gaan afzeiken omdat ze de gore lef hebben om dingen die je misschien over het hoofd hebt gezien aanstippen in plaats van met oogkleppen op enkel antwoord te geven op de gestelde vraag. Meedenken - dat moeten we niet willen met zijn allen! :)

Link naar reactie
  • 0

Yeah Stonehenge!

Rockt zeker :)

 

 

 

Zelfs Skik heeft niet over hunebedden gezongen. (Toch?)

Wel over betonpaaltjes...

 

Of ook mooi: "Het is mijn vraag bepaal zelf wel of ik reageer."

Gelukkig draaide deze vragensteller snel bij en heeft hij inmiddels ontdekt dat ook HL net als de wereld als een soort spiegel werkt. Als je er boos in kijkt, kijkt ze boos terug.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Ter info: dit is deel 3 van de zomercolumnserie "het v®agevuur"

 

Deel 1 vind je hier, en deel 2 hier

 

Wellicht ten overvloede nog even de bedoeling:

 

dit is een try-out voor een zomerreeks van columns waarin 2 bekende HL-leden via columns over en weer op luchtige en soms cynische wijze met elkaar de degens kruisen over een voor HL actueel onderwerp.

 

 

 

Durf het haast niet te vragen maar zal ik het dan wagen;

 

 

Zie ze toch een staan die conducteurtjes op het perron. Hoe aandoenlijk.

Ze houden zo van hun treintje en hun mooie pakje poetsen elkaars petje en knijpen elkaar in de neus.

Genieten van hun mooie trein. Hij is nog zo schoon en fris in de ochtendzonneschijn.

Straks komen weer de passagiers. Naar en dom volk wil alleen maar klagen en jachten.

Willen enkel van A naar B op tijd. Weet niet hoeveel moeite het kost dat zo een trein überhaupt rijdt!

Willen niet luisteren als je zegt dat ze zo en zo moeten gaan zitten.

Gewoon een voet op de grond en in de nek, klagen ze “dat is lastig” en geven een grote bek.

Of dat ze daar niet mogen staan voordat fluitje 3 is gegaan.

Wat 2, nee 3, tocht 2? Hebben ze het weer veranderd en mij niet verwittigd!?

Wat email, regel 2 ik ben een druk en gewichtig man die niet alles lezen kan!

Verder dan met die passagiers je hebt er niets aan!

Nou toegegeven het is hun geld waardoor ieder conducteurtje met zijn treintje spelen kan,

Maar dat is dan ook werkelijk alles!

 

Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

als je - druk druk druk - niet alles lezen kan

waarom dan toch willen reageren dan?

keer op keer weer die zelfde spijt

opnieuw lauwe mosterd na de maaltijd

telkens weer plaatsen met angst en beven

blijkt die reactie al weer al lang gegeven

Doe jezelf en een ander een groot plezier

reageer alleen als je het hele topic gelezen hebt hier.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?

Vriendelijke groet,

 

Ik kan zo goed dichten, maar je hebt me toch bijna laten zwichten.

 

Je hebt een onderliggende aanname dat de conducteurs en de passagiers verschillend zijn. Dat is niet zo. Het is een gemeenschap. De ene keer knipt de een de kaartjes, de andere keer de ander.

 

Maar de vaste gebruikers van de trein willen hem wel graag mooi houden. Ze accepteren dat er soms passagiers zijn die niet willen kaartjesknippen, maar wel willen meerijden. Misschien willen die over een jaat wel een keer kaartjes knippen,

 

Maar ze vinden het wel heel vervelend als die passagiers zich gedragen alsof ze voor de rit betaald hebben en alsof de vaste gebruikers hun dienaren zijn.

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

als je - druk druk druk - niet alles lezen kan

waarom dan toch willen reageren dan?

keer op keer weer die zelfde spijt

opnieuw lauwe mosterd na de maaltijd

telkens weer plaatsen met angst en beven

blijkt die reactie al weer al lang gegeven

Doe jezelf en een ander een groot plezier

reageer alleen als je het hele topic gelezen hebt hier.

 

 

 

 

Daar staat het weer elke keer.

Waarvandaan dat misverstand?

Wat is hier aan de hand?

Iedere mening is geen argument,

Een argument wordt gestaafd door een wet of een algemeen beginsel wat iedereen kent.

Daarom is fiscaal advies zo duur.

Een mening geven duurt 10 seconden iets onderbouwen al gauw een uur.

Laten we die het sneller kunnen daarom ook een betere uur prijs gunnen.

De Belastinginspecteur wordt echt niet wit om de neus.

Omdat Gekke Henkie kreeg een reus.

Verder houd ik mijn zaken graag bij elkaar,

ook vinden sommigen dat raar.

Een goed argument blijf staan

en ik pak de draad op daarvandaan.

De herhaling is ook tevens de bevestiging.

Voeg mijn argument dan toe,

en kijk dan of beiden leiden naar de conclusie toe.

Die voor hetzelfde geld,

ook weer wordt vermeld.

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?

Vriendelijke groet,

 

Ik kan zo goed dichten, maar je hebt me toch bijna laten zwichten.

 

Je hebt een onderliggende aanname dat de conducteurs en de passagiers verschillend zijn. Dat is niet zo. Het is een gemeenschap. De ene keer knipt de een de kaartjes, de andere keer de ander.

 

Maar de vaste gebruikers van de trein willen hem wel graag mooi houden. Ze accepteren dat er soms passagiers zijn die niet willen kaartjesknippen, maar wel willen meerijden. Misschien willen die over een jaat wel een keer kaartjes knippen,

 

Maar ze vinden het wel heel vervelend als die passagiers zich gedragen alsof ze voor de rit betaald hebben en alsof de vaste gebruikers hun dienaren zijn.

 

 

 

 

Vriend,

 

Je hebt gelijk alles aanname wat er staat.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Idd

Als iets nietszeggend is, kan je het oppimpen door het in Sinterklaasrijmvorm te gieten om daardoor nog enig indruk proberen te maken.

 

 

Maar eenmaal aanbeland op Ameland

klopt het verhaal voor geen kant...

 

En de flow is te slow

daarmee steel je geen show

Yo!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Wie was er ook al weer begonnen met een berichtje op rijm?

 

Gisteren was er ook weer een voorbeeld van een post zonder interpunctie die ik gemakshalve voor de TS heb "vertaald". Bleken er zomaar twee vragen in te zitten. Het is toch niet teveel gevraagd om een beetje moeite te doen om, binnen je taalvaardigheid, een begrijpelijke tekst op te schrijven als je hulp zoekt op een ondernemersforum?

Link naar reactie
  • 1
Me dunkt dat nieuwe vragenstellers danig onder de indruk zijn van deze gedachtenwisseling. ::)

Oude waarschijnlijk ook niet ...

 

Je zou bijna naar de herfst gaan verlangen. 8)

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2

Hallo,

 

Ach ik zag het als een geintje in komkommertijd.

Maar even een (nieuw) draadje?

 

Ja vragen zijn soms groen en rijp,

Antwoorden zijn soms groen en rijp.

Iemand mis interpreteert of maakt een fout(je).

Daarom hoeven we elkaar toch niet verbaal naar het leven te staan ?

Op felle toon beleren of blameren doet enkel escaleren (rijm onbedoeld.).

De charme van de site is juist gebrek aan kennis en geestdrift.

Moderators doen veel en goed werk.

Maar je doet iemand niet een dwangbuis om en zegt "leer nou maar zwemmen!".

Als iedereen alles al zou weten kunnen we dit forum wel vergeten (^&*@ rijm weer onbedoeld!).

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.