Hansjob Geplaatst: 16 augustus 2016 Hansjob 2 0 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ik ben nu actief met een VOF, maar wil ditzelfde bedrijf voortzetten onder een BV, samen met een nieuwe partner. Deze partner moet zich dus inkopen in deze BV, maar wat voor rekenmethode moet je gebruiken om tot een correct bedrag te komen ? Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 16 augustus 2016 Norbert Bakker Moderator 17,9k 34 1963 Geplaatst: 16 augustus 2016 @Hansjob, allereerst welkom op Higherlevel! welke rekenmethode gebruik je voor het uitkopen van / afrekenen met de oude partner? Edit: en waarom overigens een BV? Je zit dan wel direct vast aan 2 x gebruikelijk loon DGA. Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes? → Contact Link naar reactie
0 Hansjob Geplaatst: 16 augustus 2016 Auteur Hansjob 2 0 Geplaatst: 16 augustus 2016 BV is nodig vanwege het type dienstverlening wat gaat wijzigen. Vanwege deze wijziging gaan we dit bedrijf nu met twee personen aansturen en komt er dus een eigenaar bij. Op dit moment heb ik geen partner. Link naar reactie
0 De Ketchupmaker Geplaatst: 16 augustus 2016 De Ketchupmaker 662 2 121 Geplaatst: 16 augustus 2016 Je hebt een Vennootschap Onder Firma, maar geen partner? Dat snap ik niet. Winnaar MVO-prijs Zeeuws-Vlaanderen 2018. Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 16 augustus 2016 Norbert Bakker Moderator 17,9k 34 1963 Geplaatst: 16 augustus 2016 maar wat voor rekenmethode moet je gebruiken om tot een correct bedrag te komen ? Tja, er zijn tientallen methodes; hier een goed artikel over de 5 hoofdgroepen Persoonlijk vind ik de DCF-methode de meest objectief zinnige, maar waarde zegt nog niet direct alles over de prijs: hoe graag wil jij die partner bijvoorbeeld aan boord hebben? wat is zijn/haar kennis en netwerk waard ? en valt het voor de partner wel te financieren? Allemaal dingen die meespelen en een (groot) verschil kunnen veroorzaken tussen waarde en prijs. Laat de waarde hoe dan ook bepalen door een professional Je hebt een Vennootschap Onder Firma, maar geen partner? Dat snap ik niet. Moi non plus, maar daar is vast een plausibele verklaring voor :) Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes? → Contact Link naar reactie
0 4711 Geplaatst: 16 augustus 2016 4711 4,7k 1 165 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ik neem aan, gezien er een VOF is en TS 'een nieuwe partner' op het oog heeft, dat er ook een bestaande partner is. Een medevennoot dus. Met deze medevennoot moet natuurlijk afgerekend worden, gezien de VOF ophoudt te bestaan (want er wordt een BV opgericht). Dus ik zou denken dat de nieuwe partner (= straks medeaandeelhouder) hetzelfde zou moeten betalen als datgene de uittredende (mede)vennoot meekrijgt. Want de onderneming blijft gewoon bestaan, zoals ik het begrijp. (maar misschien begrijp ik het niet helemaal, dat kan ook) vakantiereizen Link naar reactie
Hansjob
Hansjob
Ik ben nu actief met een VOF, maar wil ditzelfde bedrijf voortzetten onder een BV, samen met een nieuwe partner. Deze partner moet zich dus inkopen in deze BV, maar wat voor rekenmethode moet je gebruiken om tot een correct bedrag te komen ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag