• 0

Vergelijk website beginnen!

Hallo allemaal,

 

Ik loop al een tijd met een idee in mijn hoofd om een vergelijking site op te richten voor een bepaalde dienst. Ik heb over internet al gezocht of er een vergelijking site is van deze dienst en die is er niet.

 

Nou was ik benieuwd of er mensen hier zijn die ervaring hebben met het maken van vergelijking site, waar je op moet letten bij het maken van een vergelijking site en of je zo'n site beter zelf kunt maken of kopen.

 

Groet, K

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt er aan wat je wilt vergelijken. Bij het vergelijk van hardware kan je bijvoorbeeld gebruikmaken van Icecat, een gigantische database met veel nuttige informatie. Bij diensten wordt het denk ik al moeilijker om een dergelijke database te vinden. Als de site die je wilt maken nog niet bestaat dan is er waarschijnlijk ook geen database waar informatie in staat die je kan gaan gebruiken voor je website. Je moet dan rekening houden met flink wat werk om een eigen database op te gaan zetten met alle relevante informatie van de dienst die je wilt laten vergelijken. Dat is je basis en dan moet je de website nog ontwikkelen.

 

Wat bedoel je met de vraag of je zo'n site beter zelf kunt maken of kopen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo VoIP

 

Dankjewel voor je reactie! Ik wil aan consumenten de prijzen laten zien van een dienst die in elke stad wordt geleverd. Hiervoor moet je helaas nog naar elke bedrijf gaan googlen en dan nog is zoeken naar de prijzen voor de dienst.

 

Ik wil dus een website beginnen met alle prijzen van alle aanbieders van de dienst. Ik heb al een lijst gemaakt van alle aanbieders van Utrecht, heb sub groepen kunnen maken waarop gefilter kan worden (een sunweb/mobiel.nl filter idee).

 

Ik vroeg me dan ook af of iemand die geen ervaring heeft met het bouwen van websites of dit dan wel slim is om zelf te doen of eigenlijk gewoon te kopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het zal dan een informatieve website zijn voor de zoekende consument. Hierop kan de consument doorgelinkt worden naar de aanbieder. Naarmate ik kan meten hoeveel bezoekers ik krijg en hoeveel er worden doorgelinkt wil ik de aanbieders benaderen om te vragen of de dienst meteen via mijn wesbite kan worden afgesloten. Tevens hoop ik geld te verdienen door middel van advertenties.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een goede webbouwer in de arm nemen die je idee goed begrijpt en het om kan zetten naar een functionele website. Vraag referenties aan hem of haar zodat je weet dat je iemand inhuurt die er verstand van heeft en echt ervaring heeft in hetgeen jij wilt laten maken. Op freelance.nl kan je vaak goede programmeurs scoren voor een redelijke prijs. oDesk.com is ook zo'n website, die is internationaal.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me inderdaad verstandig hiervoor een webbouwer in de arm te nemen die ook verstand van programmeren heeft.

 

Het klinkt niet heel complex, maar als je er geen ervaring mee hebt is het, denk ik, heel lastig zelf zoiets goed werkend te bouwen.

 

Belangrijkste is dat je de goede data hebt, programmeurs kunnen er verder voor zorgen dat bezoekers die kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Zijn de diensten generiek en uniform genoeg om te kunnen vergelijken?

TV type XYZ is via elke winkel precies hetzelfde apparaat (en dan nog kunnen dingen als levertijden, etc verschillen). Bij diensten hoeft dienst A van bedrijf K niet hetzelfde te zijn als dienst A van bedrijf L: service, kwaliteit, nazorg en communicatie kunnen enorm verschillen.

Ben benieuwd of je dat mee kunt nemen in de vergelijking of dat het echt om diensten gaat waar dat niet 'kan' verschillen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ook zou je even uit kunnen zoeken of de dienst die je wilt vergelijken mogelijk onder ACM toezicht valt.

Sommige vergelijkingssites die bepaalde diensten/producten aanbieden/vergelijken hebben volgens mij een bepaalde licentie nodig.

 

Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken

Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je een vergelijkwebsite wilt beginnen, maar bedenk jezelf goed wat je toevoegt, wie je doelgroep is en hoe je deze wilt gaan bereiken. Grote vergelijkingswebsites hebben een enorm budget om zichzelf goed vind-en zichtbaar te maken, dus hou hier rekening mee. Daarnaast kan het lastig zijn om een dergelijke website technisch goed op te (laten) bouwen.

 

Ik denk dat wanneer je een goede niche hebt gevonden en je plan goed uitwerkt, je zeker een kans moet kunnen maken. Wanneer je wilt sparren, stuur gerust een mail!

Eerlijk marketingadvies nodig?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.