• 0

Graag jullie feedback:kant-en-klare cadeaupakketten

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op de forum.

Sinds januari sta ik ingeschreven bij de KVK met Boxes and Ribbonsen ben ik sindsdien druk bezig geweest met het opbouwen van de website, groothandels zoeken en alles wat nog bij komt kijken.

De webwinkel zit nog in de kinderschoentjes (mist o.a. meer categorieën/producten) maar ik hoop hier veel meer te kunnen leren.

 

Omschrijving van je concept:

Het concept: cadeaupakketten

Online kun je kant-en-klare cadeaupakketten bestellen en direct bij de ontvanger laten bezorgen.

De items van de pakketten komen in een luxe doos met magneetsluiting die later gebruikt kan worden als bewaardoos. De doos wordt “afgemaakt” met een lint en een gouden veertje (boekenlegger) Ook kan er een persoonlijke boodschap worden toegevoegd. Deze wordt op een handgeschreven kaart bijgevoegd.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de website met behulp van Woocommerce /Wordpress gemaakt

Instagram pagina aangemaakt. Facebookpagina, SEO end volgen nog

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Iemand toch op een speciale manier kunnen feliciteren, geluk / beterschap wensen of je waardering tonen, vooral als je dit voor welke reden dan niet persoonlijk kan doen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb mij in de bestaande concepten verdiept. Waarin ik mij (probeer) onderscheid is de luxe uitstraling van de cadeaupakketten, eigen keuze van kleur lint en handgeschreven kaart. Ook bied ik voor regio Rotterdam en Drechtsteden de Deluxe pakketten aan.

Deze zijn houten kisten met items en als extra verse bloemen/plant. De deluxe pakketten worden de volgende dag door ons bezorgd. In de toekomst wil ik ook luxe bedankjes / goodiebags voor bruiloften/verjaardagen/jubileum/bedrijven te bezorgen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom, maar ik hoop met name feedback te ontvangen over het concept zelf.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal zeker wat met de foto doen, dankjewel voor jullie feedback.

Het idee van alles van boven heb ik van een ander soortgelijke concept (buitenland), maar ik zie wel in dat mijn foto's niet het chique uitstraling hebben zoals onderstaande foto.

 

 

Een goede compositie op een foto is ook ontzettend moeilijk.. Daar zie je al heel snel het verschil tussen een professional en iemand met minder ervaring.

 

Ik vind die foto die je als voorbeeld hebt gebruikt ook mooi, het is een rustig beeld en ziet er chique uit. dat komt door de strakke lijnen.. je kunt horizontaal en verticaal een paar lijnen door de foto trekken en alles lijkt daar langs gelegd. het bekertje linksonder ligt welliswaar op zijn kant maar doordat je er toch een beetje van boven in kijkt zie je wel direct dat het een bekertje is.

 

Ga dus ook gewoon heel veel experimenteren, wat werkt wel. wat werkt niet.

Wat ik met die paris box zou doen is(om te proberen en te ervaren) ook met die rechte lijnen te werken en wat decoratie.. zoals op je voorbeeld en het gaat echt om details die het verschil kunnen maken.

bijv bij die portemonnee, kijk wat beste werkt met dat hengsel eraan? of kan die eraf? of hoe leg je die neer zodat het de "compositie" niet verstoord

 

om je qua inspiratie even op weg te helpen (in plaats van alleen kritiek leveren ;D) heb ik een gestileerd voorbeeld gemaakt van die paris box.

(ok ok eigenlijk is het gewoon ordinair jatwerk van die foto die jij plaatste als voorbeeld in dit bericht:) )

simpel recept.. leg alles recht gebruik een ribbon als decoratie. op mijn sjabloon ligt ie recht voor je foto moet je kijken of wat losser draperen de foto beter maakt of dat recht leggen bete werkt.

 

 

O ja ik heb het sjabloon rechthoekig gemaakt misschien moet je met een vierkant werken als al jou foto's op de site vierkant zijn.. (ook weer zo'n detail om op te letten)

 

 

Aan het experimenteren geweest met jouw sjabloon. ;)

 

Ik heb ook ondertussen een lightbox besteld, het is onderweg.

 

En logo aangepast. Ik ben nu wel tevreden mee: www.boxesandribbons.nl

tmp_14843-IMG_20160828_155829-122888706.thumb.jpg.22a8537cda8ad25b2c3fbfc82032c38c.jpg

Link naar reactie
  • 0

Voorpagina, eerste tekstblok: tekst verbeteren naar het lint en het pakket.

 

Direct daaronder een dubbele paginering/pagination en vreemde positie van drop down boxes (in ieder geval in mijn weergave).

 

Opmaak van de belangrijke contactpagina kan duidelijker om te beginnen met een groter lettertype van de adres- en zakelijke gegevens.

 

Verzendkosten zijn wel scherp, geen idee of die dan niet beter in de pakketprijzen zouden moeten inclusief gratis verzending of gerust iets hoger mogen liggen voor meer vertrouwen of een gezonde kostendekking.

 

Eenzelfde opmerking zou ik willen maken voor de verzend- en bezorginformatie. Die kan veel beter en overtuigender. Net even uitbreiden dus.

 

Wat gebeurt er als ik zes pakketten naar één adres of 10 pakketten naar meerdere adressen wil laten versturen?

 

Je zou het HL-profiel eens goed kunnen vullen met een verzorgde zakelijke presentatie en dat geldt mogelijk voor meer online kanalen.

 

Je hebt overduidelijk aandacht en tijd besteed aan het samenstellen van pakketten en aan fotografie, dan zijn er nog aandachtsgebieden zoals bovengenoemde die je tegen lage kosten en met relatief weinig moeite op een gelijk niveau kunt brengen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op je website onder : hoe te bestellen klopt de zin bij stap 2 niet.

 

En ook:

Stap 4: Uw bestelling

 

Om af te rekenen drukt u op de knop “doorgaan naar afrekenen”

Overigens vind ik 'op de knop drukken' nogal zwaar aangezet voor een muisklik. Zie ook bij punt 5.

Suggestie: 'klik op doorgaan naar afrekenen' en 'klik op bestelling plaatsen'.

 

Als u op werkdagen of Zzaterdag vóór 16:00uur besteld, dan wordt uw bestelling dezelfde dag aan PostNL overgedragen. Uw bestelling wordt dan binnen 2 werkdagen bezorgd.

 

Er mist een spatie tussen het '€'-teken en het bedrag. Niet alleen taalkundig niet correct (soit), maar het ziet er ook een beetje op elkaar gepropt uit.

 

In je algemene voorwaarden staat:

E-mailadres: info@boxesandriibons.nl

 

 

Nog een persoonlijke mening: de letters in je logo doen mij een beetje aan als 90's Word-art. Maar dat is uiteraard kwestie van smaak. Wellicht logo waarbij de letter B en R als sierlijke ribbons in elkaar overvloeien?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine update:

 

Ik heb, ook met dank aan vele goeie tips hier, veel aan de website gedaan/aangepast.

Foto's zijn aangepakt en logo is nu ook anders (ben er tevreden mee).

Ik ben nog bezig met het opstellen van aantal pakketten en dan mag de webwinkel officieel van start (excited!)

 

Nog bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af wat ik nu met een moederdag of valentijn pakket moet.

Ook de samenstelling. I'am a chef bijvoorbeeld. 1 ovenwand? Ik gebruik meestal 2. Een vijzel is origineel gevonden, maar de relatie van een panonderzetter in het geheel snap ik niet. Een Beterschap pakket met een theekopje is ook origineel, maar dan wax erbij? Kan ik daar thee van trekken? Waarom geen zakje blaadjes thee en een thee-ei?

Wat moet ik op kantoor met een waterpas?

 

Het concept is goed bedacht, het speelt in op een behoefte. Wel zou ik je willen adviseren iets op de prijs te spelen. Ik mis pakketten van 25 euro bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Je site ziet er goed uit, leuk concept, maar ik zou wel meer Social media kanalen inzetten, en als je dat al doet, deze ook weergeven onder aan de site. Ook zou ik PayPal als functie aanbieden. Dat geeft de koper met 180 dagen kopersbescherming dat extra stukje zekerheid én gemak.

 

Groetjes,

Linda

Afstudeerder

Blogger op BUX, ForexFox

Eigenaar van www.trademetlinda.nl

 

Volg mij op Twitter: @_Lindatran

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af wat ik nu met een moederdag of valentijn pakket moet.

Ook de samenstelling. I'am a chef bijvoorbeeld. 1 ovenwand? Ik gebruik meestal 2. Een vijzel is origineel gevonden, maar de relatie van een panonderzetter in het geheel snap ik niet. Een Beterschap pakket met een theekopje is ook origineel, maar dan wax erbij? Kan ik daar thee van trekken? Waarom geen zakje blaadjes thee en een thee-ei?

Wat moet ik op kantoor met een waterpas?

 

Het concept is goed bedacht, het speelt in op een behoefte. Wel zou ik je willen adviseren iets op de prijs te spelen. Ik mis pakketten van 25 euro bijvoorbeeld.

 

2 overwant zou misschien wel beter zijn geweest.

 

Bij beterschap is het geen wax maar een kaars en geur diffuser. Het idee achter is dat je van een kopje thee kan genieten en een geurkaarsje aansteken voor ontspanning. Een pmdoosje thee erbij is geen slecht idee.

 

Een waterpas op kantoor? Je schilderij recht hangen :P Ik zal die tip in overweging nemen.

 

Er komen nog meer pakketten met verschillende prijzencategorie.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog bezig met het opstellen van aantal pakketten en dan mag de webwinkel officieel van start (excited!)

Pas dan eerst nog wel je btw-berekening aan, want je vergeet nu btw te berekenen over de verzendkosten.

 

Zal ik doen! Thx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.