• 0

Graag jullie feedback:kant-en-klare cadeaupakketten

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op de forum.

Sinds januari sta ik ingeschreven bij de KVK met Boxes and Ribbonsen ben ik sindsdien druk bezig geweest met het opbouwen van de website, groothandels zoeken en alles wat nog bij komt kijken.

De webwinkel zit nog in de kinderschoentjes (mist o.a. meer categorieën/producten) maar ik hoop hier veel meer te kunnen leren.

 

Omschrijving van je concept:

Het concept: cadeaupakketten

Online kun je kant-en-klare cadeaupakketten bestellen en direct bij de ontvanger laten bezorgen.

De items van de pakketten komen in een luxe doos met magneetsluiting die later gebruikt kan worden als bewaardoos. De doos wordt “afgemaakt” met een lint en een gouden veertje (boekenlegger) Ook kan er een persoonlijke boodschap worden toegevoegd. Deze wordt op een handgeschreven kaart bijgevoegd.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de website met behulp van Woocommerce /Wordpress gemaakt

Instagram pagina aangemaakt. Facebookpagina, SEO end volgen nog

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Iemand toch op een speciale manier kunnen feliciteren, geluk / beterschap wensen of je waardering tonen, vooral als je dit voor welke reden dan niet persoonlijk kan doen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb mij in de bestaande concepten verdiept. Waarin ik mij (probeer) onderscheid is de luxe uitstraling van de cadeaupakketten, eigen keuze van kleur lint en handgeschreven kaart. Ook bied ik voor regio Rotterdam en Drechtsteden de Deluxe pakketten aan.

Deze zijn houten kisten met items en als extra verse bloemen/plant. De deluxe pakketten worden de volgende dag door ons bezorgd. In de toekomst wil ik ook luxe bedankjes / goodiebags voor bruiloften/verjaardagen/jubileum/bedrijven te bezorgen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom, maar ik hoop met name feedback te ontvangen over het concept zelf.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een aantal opmerkingen:

 

- persoonlijk heb ik niets met dit soort kant-en-klare pakketten, bijna zonder uitzondering is het een combinatie van - voor de beoogde ontvanger - leuke, minder leuke en nutteloze producten, waarbij ik ook sterk het idee krijg dat de som van de waarde van de producten maar een fractie is van wat ik ervoor betaal; ik zou dan eerder kiezen voor een aanbieder van een pakket-op-maat, waarbij ik zelf kan kiezen uit een reeks artikelen

 

- de inhoud van je "opa en oma" pakket vind ik niet helemaal logisch, daar zitten voornamelijk dingen voor de baby in, terwijl ik daar baby-gerelateerde producten voor gebruik door opa en oma in zou verwachten; als je als ouders dit pakket aan opa en oma geeft, krijg je het meeste direct terug ...

 

- als je duurste pakket 44,95 kost, komt het wat vreemd over dat ik geen verzendkosten hoef te betalen bij een bestelling boven de 50 euro; daar kom ik dus alleen voor in aanmerking bij bestelling van meerdere pakketten en dat zal in de meeste gevallen niet van toepassing zijn

 

- de ruimte voor de persoonlijke boodschap is wel erg klein; je kunt wel blijven tikken, maar hoe komt de tekst dan op de kaart te staan? En moet ik mijn naam ook in die tekst opnemen, of neem je bepaalde zaken over van de gegevens van mijn betaling?

 

- in je voorwaarden kom ik wat bijzondere zaken tegen, zoals een artikel over jouw beroepsaansprakelijkheidsverzekering tegen "eventueel onterechte aansprakelijkheid"; heb je die ook niet nodig voor terechte aansprakelijkheid? En "Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden" en dan "Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken ..."?

 

- waarom kan ik bij het ene pakket kiezen uit 5 lintkleuren en bij het andere maar uit 4? En op de foto's zie ik soms een effen lint en soms een lint met een visgraatpatroon. Hoe kan ik kiezen welk lint om mijn pakket komt?

 

- je hebt een vast tarief voor verzending, waarom laat je dat dan niet meteen zien bij het afrekenen? Nu zie ik alleen een totaalbedrag zonder verzendkosten. En als ik 2 pakketten bestel, kan ik maar 1 ander leveringsadres opgeven

 

- kijk nog even naar je taalgebruik; het is bijvoorbeeld "het lint" en "het pakket" en het accent op "a €2,95" moet andersom; verder zijn de namen van de plaatjes en de linkjes niet consequent aangepast naar een mooie omschrijving

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo BnR,

Sorry als het wat chaotisch is getypt, ik heb even een korte brainstorm gedaan in mijn eentje en dit kwam eruit.

Als ik er betaald voor had gekregen was het beter geweest ::)

 

 

Je vraagt feedback over het concept, ik voeg daar nog wat tips aan toe over look&feel:

 

Je concept doet me denken aan de marketing en het idee achter Outfittery. Ik vind je site qua visuals en tekst erg sterk en compleet. Ook je aanbod is duidelijk en overzichtelijk en daarmee is een bezoek aan de site geen dramatische ervaring maar een plezierige. Ik gok dan ook dat je zelf ervaring/kennis hebt van zaken of goed weet wanneer je hulp moet

 

In de toekomst wil ik ook luxe bedankjes / goodiebags voor bruiloften/verjaardagen/jubileum/bedrijven te bezorgen.

Dat ligt inderdaad voor de hand, wellicht is het slim om voor jezelf een model te maken om tot nieuwe producten te komen. Ik zal hieronder een aanzet geven (zo kun je ook je groepen maken voor nog meer overzicht)

 

I’m A Chef, Bake it richt zich dus op hobbiekoks want pro-koks koken over het algemeen alleen op het werk en daar is alles al aanwezig dus dan heb je dus boxen voor hobbies...

 

Oma en Opa, Happy Baby boy, Sweet Girl, Habby Baby Girl, Best Mum

Boxen gerelateerd aan gebeurtenissen in een gezin of familie of uiten van waardering in het gezin/familie

 

Relaxationz, Iron Man, Purplpe rain, Black and Yellow

boxes gerelateerd aan ontspanning, rust, genieten en persoonlijke verzorging.

 

Love in paris , Steengoed, Apple sensation, Delfst Blauw

Aanvulling op iemands interieur of persoonlijke (kleding)stijl. (als je dus eigenlijk niet weet wat je moet geven of iemand niet echt een uitgesproken identiteit heeft :P)

 

Meer boxes:

Ik kan nergens zien of je een man of vrouw bent maar je aanbod vind ik (als man) erg vrouw gericht en dat vind ik jammer.

 

Boxes voor mensen die into urban farming zijn (krijgen zaadjes, instructieboekje, een schepje, bakjes en wat zand...).

Boxes voor mensen die into health zijn (lichaamstraining) en food (foodies).

Boxes voor hipsters/internet culture:

weeaboo box (voor liefhebbers van japanse pop cultuur)

Welcome to the netherlands box (voor de nieuwe nederlands met al onze nederlandse sterotyperende dingen erin zoals klompen en windmodels en een orange + rood-wit-blauw vlag..)

80s/90s retro box: casio horloge, rubikscube en andere leuke dingetjes van 'vroegah'

 

B2B mogelijkheden:

boxes voor de kerst, X-jaar in dienst, X-jarig bestaan van het bedrijf...

 

Look&Feel:

 

Ik mis teksten bij elke box. Zoals bijv. 'I'm a Chef' zou ik graag een tekst willen lezen over op wie het zich richt zodat ik meer erop kan vertrouwen dat ik (voor een ander) het juiste cadeau kies. Ik geloof namelijk dat de meesten mensen niet een box voor zichzelf kopen en dat is een interessant gegeven waar je met je marketing op moet letten. Maar iets zegt me ook dat je dat al heel goed weet.

 

De kwaliteit van foto's kan beter en dan met name de consistentie in de belichting, het lijkt er al op dat je een statief gebruikt of anders vaste camera standpunten wat zorgt voor visuele rust, dat is goed. Google wat naar DIY belichting (bijv wat youtubers gebruiken) en je komt al een heel eind. (Meestal is het een relatief goedkope led-lamp met wit diffuus licht).

 

Het logo vind ik niets, de balans tussen visual en tekst is er niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0
- persoonlijk heb ik niets met dit soort kant-en-klare pakketten, bijna zonder uitzondering is het een combinatie van - voor de beoogde ontvanger - leuke, minder leuke en nutteloze producten, waarbij ik ook sterk het idee krijg dat de som van de waarde van de producten maar een fractie is van wat ik ervoor betaal; ik zou dan eerder kiezen voor een aanbieder van een pakket-op-maat, waarbij ik zelf kan kiezen uit een reeks artikelen

 

Ieder zijn ding, ik heb liever iets wat van te voren al goed uitgewerkt is dan dat ik zelf nog allemaal dingen moet gaan doen. Volgens mij is het custom samenstelling geen onderdeel van dit concept en dat lijkt mij juist goed, zeker in het begin. Het valt of staat wel hoe relevant de artikelen in de box zijn en daarvoor moet BnR zeker wat user testing voor doen...

 

- de inhoud van je "opa en oma" pakket vind ik niet helemaal logisch, daar zitten voornamelijk dingen voor de baby in, terwijl ik daar baby-gerelateerde producten voor gebruik door opa en oma in zou verwachten; als je als ouders dit pakket aan opa en oma geeft, krijg je het meeste direct terug ...

 

Zie hierboven en mijn opmerking over het plaatsen van teksten bij de doos op de productpagina. Je moet dus duidelijk kunnen communiceren wat jij (BnR) voor ogen hebt met de doos zodat de klant ook weet dat ie er niet naast zit. Daarnaast moet de naamgeving van de box grotendeels overeenkomen met de verwachting.

 

De rest van de opmerkingen van John B gaan over UX en niet zozeer over het concept dus dat laat ik voor wat het is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het concept juist wel leuk.

 

Maar het is natuurlijk wel van belang dat een box gevuld wordt met spullen die passen (in waarde) bij de prijs van de box.

 

Verder zou ik zeker de mogelijkheid voor het zelf samenstellen van een box verder uitbreiden. Misschien kan je een soort lijst maken obv een categorie/ doelgroep, waarbij mensen zelf kunnen aanvinken welke 3,4,5, etc. items ze in de box willen hebben.

 

Klein detail nog voor de website:

Je hanteert overal de aanspreekvorm "u", maar in je bestelproces ga je over op "je".

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Een aantal opmerkingen:

 

- persoonlijk heb ik niets met dit soort kant-en-klare pakketten, bijna zonder uitzondering is het een combinatie van - voor de beoogde ontvanger - leuke, minder leuke en nutteloze producten, waarbij ik ook sterk het idee krijg dat de som van de waarde van de producten maar een fractie is van wat ik ervoor betaal; ik zou dan eerder kiezen voor een aanbieder van een pakket-op-maat, waarbij ik zelf kan kiezen uit een reeks artikelen

 

- de inhoud van je "opa en oma" pakket vind ik niet helemaal logisch, daar zitten voornamelijk dingen voor de baby in, terwijl ik daar baby-gerelateerde producten voor gebruik door opa en oma in zou verwachten; als je als ouders dit pakket aan opa en oma geeft, krijg je het meeste direct terug ...

 

- als je duurste pakket 44,95 kost, komt het wat vreemd over dat ik geen verzendkosten hoef te betalen bij een bestelling boven de 50 euro; daar kom ik dus alleen voor in aanmerking bij bestelling van meerdere pakketten en dat zal in de meeste gevallen niet van toepassing zijn

 

- de ruimte voor de persoonlijke boodschap is wel erg klein; je kunt wel blijven tikken, maar hoe komt de tekst dan op de kaart te staan? En moet ik mijn naam ook in die tekst opnemen, of neem je bepaalde zaken over van de gegevens van mijn betaling?

 

- in je voorwaarden kom ik wat bijzondere zaken tegen, zoals een artikel over jouw beroepsaansprakelijkheidsverzekering tegen "eventueel onterechte aansprakelijkheid"; heb je die ook niet nodig voor terechte aansprakelijkheid? En "Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden" en dan "Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken ..."?

 

- waarom kan ik bij het ene pakket kiezen uit 5 lintkleuren en bij het andere maar uit 4? En op de foto's zie ik soms een effen lint en soms een lint met een visgraatpatroon. Hoe kan ik kiezen welk lint om mijn pakket komt?

 

- je hebt een vast tarief voor verzending, waarom laat je dat dan niet meteen zien bij het afrekenen? Nu zie ik alleen een totaalbedrag zonder verzendkosten. En als ik 2 pakketten bestel, kan ik maar 1 ander leveringsadres opgeven

 

- kijk nog even naar je taalgebruik; het is bijvoorbeeld "het lint" en "het pakket" en het accent op "a €2,95" moet andersom; verder zijn de namen van de plaatjes en de linkjes niet consequent aangepast naar een mooie omschrijving

 

 

John B bedankt voor jouw feedback, ik zal deze punten doornemen. Misschien moet ik het pakket oma en opa anders noemen. Gratis verzenkosten kan ik beter houden bij de deluxe boxen want anders kom je toch niet in aanmerking voor. Daar heb je wel een punt.

 

Voorwaarden zal ik aanpassen.

In het boodschap neem ik niets over van de gegevens. De bedoeling is dat je gewoon de tekst, zoals je op een normale kaart zou schrijven noteert, dus inclusief je naam. Ik kan wel een limiet aan tekst invoeren.

Link naar reactie
  • 0

Hallo BnR,

Sorry als het wat chaotisch is getypt, ik heb even een korte brainstorm gedaan in mijn eentje en dit kwam eruit.

Als ik er betaald voor had gekregen was het beter geweest ::)

 

 

Je vraagt feedback over het concept, ik voeg daar nog wat tips aan toe over look&feel:

 

Je concept doet me denken aan de marketing en het idee achter Outfittery. Ik vind je site qua visuals en tekst erg sterk en compleet. Ook je aanbod is duidelijk en overzichtelijk en daarmee is een bezoek aan de site geen dramatische ervaring maar een plezierige. Ik gok dan ook dat je zelf ervaring/kennis hebt van zaken of goed weet wanneer je hulp moet

 

In de toekomst wil ik ook luxe bedankjes / goodiebags voor bruiloften/verjaardagen/jubileum/bedrijven te bezorgen.

Dat ligt inderdaad voor de hand, wellicht is het slim om voor jezelf een model te maken om tot nieuwe producten te komen. Ik zal hieronder een aanzet geven (zo kun je ook je groepen maken voor nog meer overzicht)

 

I’m A Chef, Bake it richt zich dus op hobbiekoks want pro-koks koken over het algemeen alleen op het werk en daar is alles al aanwezig dus dan heb je dus boxen voor hobbies...

 

Oma en Opa, Happy Baby boy, Sweet Girl, Habby Baby Girl, Best Mum

Boxen gerelateerd aan gebeurtenissen in een gezin of familie of uiten van waardering in het gezin/familie

 

Relaxationz, Iron Man, Purplpe rain, Black and Yellow

boxes gerelateerd aan ontspanning, rust, genieten en persoonlijke verzorging.

 

Love in paris , Steengoed, Apple sensation, Delfst Blauw

Aanvulling op iemands interieur of persoonlijke (kleding)stijl. (als je dus eigenlijk niet weet wat je moet geven of iemand niet echt een uitgesproken identiteit heeft :P)

 

Meer boxes:

Ik kan nergens zien of je een man of vrouw bent maar je aanbod vind ik (als man) erg vrouw gericht en dat vind ik jammer.

 

Boxes voor mensen die into urban farming zijn (krijgen zaadjes, instructieboekje, een schepje, bakjes en wat zand...).

Boxes voor mensen die into health zijn (lichaamstraining) en food (foodies).

Boxes voor hipsters/internet culture:

weeaboo box (voor liefhebbers van japanse pop cultuur)

Welcome to the netherlands box (voor de nieuwe nederlands met al onze nederlandse sterotyperende dingen erin zoals klompen en windmodels en een orange + rood-wit-blauw vlag..)

80s/90s retro box: casio horloge, rubikscube en andere leuke dingetjes van 'vroegah'

 

B2B mogelijkheden:

boxes voor de kerst, X-jaar in dienst, X-jarig bestaan van het bedrijf...

 

Look&Feel:

 

Ik mis teksten bij elke box. Zoals bijv. 'I'm a Chef' zou ik graag een tekst willen lezen over op wie het zich richt zodat ik meer erop kan vertrouwen dat ik (voor een ander) het juiste cadeau kies. Ik geloof namelijk dat de meesten mensen niet een box voor zichzelf kopen en dat is een interessant gegeven waar je met je marketing op moet letten. Maar iets zegt me ook dat je dat al heel goed weet.

 

De kwaliteit van foto's kan beter en dan met name de consistentie in de belichting, het lijkt er al op dat je een statief gebruikt of anders vaste camera standpunten wat zorgt voor visuele rust, dat is goed. Google wat naar DIY belichting (bijv wat youtubers gebruiken) en je komt al een heel eind. (Meestal is het een relatief goedkope led-lamp met wit diffuus licht).

 

Het logo vind ik niets, de balans tussen visual en tekst is er niet.

 

 

Wat heb jij leuke ideeën zeg!!! Harstikke bedankt hiervoor. I love the 80/90's box :-)

Ik wilde je nog een prive bericht verzenden maar daar ben ik nog te "newbie" voor.

Ik ga zeker wat met je tips doen!

 

Belichting vindt ik inderdaad moeilijk...ik gebruik enkel mijn telefoon en mijn mooie keukenlamp: wordt aan gewerkt.

 

Wat zou naar jouw mening een betere logo zijn? Ik heb heel veel geprobeerd, maar wilde het juist simpel houden, misschien nu te simpel?

 

P.s. ik ben een vrouw.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het concept juist wel leuk.

 

Maar het is natuurlijk wel van belang dat een box gevuld wordt met spullen die passen (in waarde) bij de prijs van de box.

 

Verder zou ik zeker de mogelijkheid voor het zelf samenstellen van een box verder uitbreiden. Misschien kan je een soort lijst maken obv een categorie/ doelgroep, waarbij mensen zelf kunnen aanvinken welke 3,4,5, etc. items ze in de box willen hebben.

 

Klein detail nog voor de website:

Je hanteert overal de aanspreekvorm "u", maar in je bestelproces ga je over op "je".

 

 

Zelf samenstellen van boxen is zeker iets dat ik heb overwogen, maar als starter durf ik dit nog niet aan.

 

Ik zal de aanspreekvorm aanpassen. Thx!

Link naar reactie
  • 0

Belichting vindt ik inderdaad moeilijk...ik gebruik enkel mijn telefoon en mijn mooie keukenlamp: wordt aan gewerkt.

 

even de kritische modus aan..

 

De schoonheid van de keukenlamp gaat weinig bijdragen aan de kwaliteit van de foto's toch?

 

Maar ook je productpresentatie zie ik de nodige probleempjes.., de hoofdfoto's vind ik nog wel aardig, maar de foto's die pogen om de hele inhoud te presenteren vind ik niks eerlijk gezegd. alles recht van boven, en producten die op hun zijkant liggen zodat het van boven gefotografeerd nog wat lijkt. Ik keek naar de Paris box, maar ik vind het raar als een waxine lichthouder en een kaars in glas op hun zijkant liggen. (en ik krijg ook het idee dat er een misschien een rare vlek aan de linkerkant van het notitieboekje zit want daar ligt die rode portomonee steeds op, nee sorry die is een beetje flauw )

 

Verder kreeg ik een beetje een marktplaats gevoel bij zo'n foto recht van boven, alsof ze op de grond liggen, ik heb nog zitten kijken of ik misschien de punt van je schoenen ook op de foto staan of weggeshopt zijn..

 

Wat is je doel met de foto van de ingepakte box? kan ik dan zien dat je netjes in kan pakken?

Ik probeer je niet af te zeiken hoor.. ik zeg even ongezouten hoe ik het zie.

 

Wat zou ik dan anders doen?

- Keukenlamp lekker in de keuken mooi laten wezen en als de sodemieter op zoek naar een lichtbox of lichttafel

- een fotografiecursus zal vast veel helpen en anders toch eens kijken of je een webshopfotograaf kun inhuren voor een goede set basisfoto's

- je verkoopt boxen met relatief weinig inhoud 4 a 6 producten als ik het zo zie. Dus fotografeer je producten gewoon individueel en gewoon die productfoto's individueel onder de hoofdfoto van de box, dan kan de klant gewoon apart de onderdelen zien. of maak een fotocollage van de individuele foto's, maar zorg dat de producten goed op de foto staan en niet de producten op de zijkant leggen omdat jij het dan makkelijk recht van boven kan fotograferen.

-je wilt luxe cadeaupakketten dus zorg dat de website én de foto's die luxe uitstralen.. een "omgevallen glas met kaars" past daar niet bij..

 

Ik geloof meteen dat jou producten in het echt er luxe uitzien.. je foto's laten mij wel dat potentieel zien, maar het gaat nu om dat je ook klanten ermee verleidt tot bestellen

 

Jij moet meer met een commerciële en kritische blik kijken naar de foto's , staan de foto's erop die tot de beste conversie leiden.. En ik denk dat je daar nog iets meer je zakelijke bril moet bijstellen, dat jij je best doet op de foto's is misschien niet goed genoeg, dus ga bij jezelf te rade of jij in staat ben (al dan niet met extra trainingen) om foto's te maken die goed genoeg zijn om op een luxe cadeau site te kunnen staan..

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal zeker wat met de foto doen, dankjewel voor jullie feedback.

Het idee van alles van boven heb ik van een ander soortgelijke concept (buitenland), maar ik zie wel in dat mijn foto's niet het chique uitstraling hebben zoals onderstaande foto.

producten.thumb.jpg.76902d1df5cd91eda793687d60be52cb.jpg

Link naar reactie
  • 0

@BnR

 

Wat heb jij leuke ideeën zeg!!! Harstikke bedankt hiervoor. I love the 80/90's box :-)

Ik wilde je nog een prive bericht verzenden maar daar ben ik nog te "newbie" voor.

Ik ga zeker wat met je tips doen!

Mooi dat ik in de goede richting zat. Laat mij maar weten als die 80/90s box er is 8)

 

Belichting vindt ik inderdaad moeilijk...ik gebruik enkel mijn telefoon en mijn mooie keukenlamp: wordt aan gewerkt.

Puntje van aandacht inderdaad.

 

Hoe Outfittery het doet;

cms_573b12052e6f49ef88a111f26a6dd4da.jpg

 

[2e foto verplaatst naar bijlage]

 

 

Wat zou naar jouw mening een betere logo zijn? Ik heb heel veel geprobeerd, maar wilde het juist simpel houden, misschien nu te simpel?

 

105ae8f8-08be-4d5b-aeaa-f3f0642d510d.jpg

Het heeft niets met simpel of complex te maken maar met hoe je een logo maakt en als jij zegt dat dit het resultaat is naar veel proberen dan is het wellicht iets dat je niet zelf moet proberen. Je aanpak is misschien goed, maar de uitwerking niet en het heeft ook allemaal te maken met software skills en visueel inzicht.. Mijn grootste probleem ermee, als ik dan toch iets noem, is de leesbaarheid: die R in B&R kan net zo goed een O zijn of een Q, het &-teken lijkt ook wel een muzieknoot en de B is als ik schuin kijk net twee billen of borsten maar iig geen B. De tagline 'kant-en-klare cadeaupakketten' zou ik uit het logo halen op de site en als tekst neer zetten. Het logo combineert tekst en visual en dat vind ik ouderwets en niet echt passen bij wat je verder uitstraalt, het is niet fris in mijn ogen. Tot zover, ik kan doorgaan maar dit moet al genoeg zijn om zelf eens kritisch te kijken naar je eigen werk of een professional in te schakelen.

 

 

 

__________

Foto naar bijlage verplaatst vanwege formaat dat layout van het forum beinvloed

Outfittery_foto.thumb.png.9f38cafc0bbe7f78ab4c5d81f6cbba02.png

Link naar reactie
  • 0

@BnR

 

Het heeft niets met simpel of complex te maken maar met hoe je een logo maakt en als jij zegt dat dit het resultaat is naar veel proberen dan is het wellicht iets dat je niet zelf moet proberen. Je aanpak is misschien goed, maar de uitwerking niet en het heeft ook allemaal te maken met software skills en visueel inzicht.. Mijn grootste probleem ermee, als ik dan toch iets noem, is de leesbaarheid: die R in B&R kan net zo goed een O zijn of een Q, het &-teken lijkt ook wel een muzieknoot en de B is als ik schuin kijk net twee billen of borsten maar iig geen B. De tagline 'kant-en-klare cadeaupakketten' zou ik uit het logo halen op de site en als tekst neer zetten. Het logo combineert tekst en visual en dat vind ik ouderwets en niet echt passen bij wat je verder uitstraalt, het is niet fris in mijn ogen. Tot zover, ik kan doorgaan maar dit moet al genoeg zijn om zelf eens kritisch te kijken naar je eigen werk of een professional in te schakelen.

 

 

 

Dit is een voorbeeld van andere gemaakte logo

tmp_28860-logo_4-1513371010.thumb.jpg.855c21175a57fde983f6b69a994ff859.jpg

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening is die handelsnaam en grafische uitwerking als logo veel te ingewikkeld en zou het max. zoiets als Kekpakketshop (kant-en-klaar) moeten worden als je dit concept winstgevend meent te kunnen lanceren en exploiteren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zal zeker wat met de foto doen, dankjewel voor jullie feedback.

Het idee van alles van boven heb ik van een ander soortgelijke concept (buitenland), maar ik zie wel in dat mijn foto's niet het chique uitstraling hebben zoals onderstaande foto.

 

 

Een goede compositie op een foto is ook ontzettend moeilijk.. Daar zie je al heel snel het verschil tussen een professional en iemand met minder ervaring.

 

Ik vind die foto die je als voorbeeld hebt gebruikt ook mooi, het is een rustig beeld en ziet er chique uit. dat komt door de strakke lijnen.. je kunt horizontaal en verticaal een paar lijnen door de foto trekken en alles lijkt daar langs gelegd. het bekertje linksonder ligt welliswaar op zijn kant maar doordat je er toch een beetje van boven in kijkt zie je wel direct dat het een bekertje is.

 

Ga dus ook gewoon heel veel experimenteren, wat werkt wel. wat werkt niet.

Wat ik met die paris box zou doen is(om te proberen en te ervaren) ook met die rechte lijnen te werken en wat decoratie.. zoals op je voorbeeld en het gaat echt om details die het verschil kunnen maken.

bijv bij die portemonnee, kijk wat beste werkt met dat hengsel eraan? of kan die eraf? of hoe leg je die neer zodat het de "compositie" niet verstoord

 

om je qua inspiratie even op weg te helpen (in plaats van alleen kritiek leveren ;D) heb ik een gestileerd voorbeeld gemaakt van die paris box.

(ok ok eigenlijk is het gewoon ordinair jatwerk van die foto die jij plaatste als voorbeeld in dit bericht:) )

simpel recept.. leg alles recht gebruik een ribbon als decoratie. op mijn sjabloon ligt ie recht voor je foto moet je kijken of wat losser draperen de foto beter maakt of dat recht leggen bete werkt.

 

 

O ja ik heb het sjabloon rechthoekig gemaakt misschien moet je met een vierkant werken als al jou foto's op de site vierkant zijn.. (ook weer zo'n detail om op te letten)

parisbox_sjabloon.thumb.png.f4491c08142f12d556f2521632f03a5f.png

Link naar reactie
  • 0

En met onderkant

 

wat suggesties op je 2e variant om het wat strakker te maken,

- ik vind het lint te groot, kun je het verkleinen zodat het nauwelijks oversteekt?

- Ook de lijnen van de grootste lus zijn te dik met dat harde zwart, kun je of de zwarte lijn/boog slanker maken of grijsschaduw aanbrengen zodat die zachter wordt. `Vermoedelijk moet de kleine lus dan ook wat slanker..

 

- De bovenbalk(deksel) zou ik net zo smal maken als de onderrand, de bovenrand is te dik.

- maak die balken ook net iets breder zodat je tekst binnen de balken valt, nu bungelen de begin en eindletters buiten de box.

- Het woord "and" in het midden is veel te groot en eist nu de aandacht op terwijl het alleen een koppelwoord is. maak die gewoon de helft kleiner dat geeft ook wat witruimte in je toch wel volle logo.

- zorg dat de startletters van beide woorden gelijk lopen evenals de eindletters. dat kun je doen door te spelen met de witruimte tussen de letters. bij ribbons wat minder witruimte bij Boxes wat meer..

 

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Roel J

 

 

om je qua inspiratie even op weg te helpen (in plaats van alleen kritiek leveren ;D) heb ik een gestileerd voorbeeld gemaakt van die paris box.

(ok ok eigenlijk is het gewoon ordinair jatwerk van die foto die jij plaatste als voorbeeld in dit bericht:) )

simpel recept.. leg alles recht gebruik een ribbon als decoratie. op mijn sjabloon ligt ie recht voor je foto moet je kijken of wat losser draperen de foto beter maakt of dat recht leggen bete werkt.

 

 

O ja ik heb het sjabloon rechthoekig gemaakt misschien moet je met een vierkant werken als al jou foto's op de site vierkant zijn.. (ook weer zo'n detail om op te letten)

 

 

Nou Roel daar kan ik zeker wat mee! (ook met je opbouwende kritiek :)

 

Ik heb de logo's wat aangepast naar aanleiding van je tips.

Hieronder 3 voorbeelden.

Alleen als ik het op de website zet...lijkt het wat "leeg". Het logo wat er nu staat lijkt in vergelijking tot de concepten groot en vol.

tmp_21435-PicsArt_08-23-10_32.26-1781383126.thumb.jpg.5aa19460a0fe03af56827c875f879923.jpg

Link naar reactie
  • 0

Als je nog geen grote investeringen in deze naam gedaan hebt, en daar ga ik vanuit zo lang je geen uitbesteed logo of drukwerk hebt, dan zou ik deze om volgende redenen toch nog eens tegen het licht houden.

 

In veel van dit soort namen wordt gekozen voor een alliteratie. Bags and boxes, boxes and bowes (strikken). En dat is niet voor niks, want dat heeft met kracht en (spontane) herinnering te maken.

 

Wat je vervolgens bij al deze namen zou kunnen constateren, is dat het om verpakkingsgroothandels of leveranciers gaat. Je adresseert in de naam namelijk niet de samengestelde cadeaupakketten (of gift of present) wat je zou moeten onderscheiden van heel veel andere partijen. Bij gebrek aan een enorm marketingbudget zou ik toch zeker op enige manier voor deze aanvulling kiezen.

 

Kleurverloopjes in logo's maken deze in het algemeen duur en weinig flexibel als je bijvoorbeeld ook naar zwartwit-varianten wil uitwijken of voor verschillende materialen verpakkingsmateriaal gaat.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik kan inderdaad andere domeinnamen kopen en doorverwijzen naar mijn website.

Het is wel waar dat de meeste "boxes" namen naar groothandels verwijzen.

Ik heb bijvoorbeeld naar zoiets als "makkelijkcadeau" "cadeautjegeven" "origineelcadeaubox" (domeinen zijn nog vrij) gekeken. "Origineelgeschenk" is te koop. Ik zal verder brainstormen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.