Jump to content
Yannick_
Verberg

Objective Reality vs. Perceived Reality: is dit voor mkb toepasbaar?

vraag

Kwam gisteren dit artikel tegen over een (opnieuw) uitgegeven boek van John Perkins. Johnny boy heeft al heel wat meegemaakt in zn leven.

 

Wilde dit artikel graag met jullie delen. Ik vind het een heel interessant concept. Objective vs Perceived reality. Hier een voorbeeld uit het artikel:

 

In 1914 Henry Ford’s Objective Reality was: A) His company sold Model T cars that were produced through the assembly line process by workers who were paid a standard minimum wage; and B) Because the assembly line was monotonous and workers were under a lot of pressure to reduce the amount of time to build a car from 12.5 hours to less than 100 minutes, there was an extremely high turn-over rate in Ford’s work force.

 

So Ford perceived a new reality. He raised wages from the standard $2.34 for a nine-hour day to $5 for an eight-hour day – at a time when every other car manufacturer was trying to reduce wages. In addition to keeping workers on his assembly line, Ford was motivated by a second perception. He understood that the company, its workers and the buying public all came from the same population and he reasoned that “unless an industry can so manage itself as to keep wages high and prices low it destroys itself, for otherwise it limits the number of its customers. One’s own employees ought to be one’s own best customers.” Ford perceived that increasing the buying power of his workers would have a multiplier effect; it would also increase the buying power of many others.

 

Objective Reality 2: Ford sold 308,000 Model Ts in 1914—more than all other carmakers combined. In 1915, sales soared to 501,000. In 1920, Ford sold a million cars.[1] In the process, Ford’s actions helped stimulate unprecedented growth in the US middle class.

Lijkt me lastig om als kleine ondernemer toe te passen. Maar ook dan kun je hier toch wat mee denk ik. Als ik naar mezelf kijk dan zijn we als Objective reality bezig een platform uit de grond te stampen waar je snel een goede vakman kan vinden. Maar daar hoort nog steeds bij dat er klanten zijn die denken: dat regel ik zelf wel, dat kan ik zelf beter/goedkoper en met veel vraagtekens zitten.

 

We willen naar een Perceived reality toe dat we worden gezien als gemaksinstrument. "Zij regelen het wel." of "Het komt altijd goed." Met als gevolg dat we als nieuwe Objective reality geen platform meer zijn, maar een "Getting your Job done", bedrijf. Denk aan: op de hoogte gehouden worden van je aanvraag, weten wie er komt, wanneer, of ie al vertrokken is of te laat komt, dat wanneer de vakman binnenkomt je eigenlijk al weet dat het goed gaat komen. Kortom, dat je in het hele proces van: ik heb een vakman nodig tot de klus is geklaard... Geen moment ergens een vraagteken hoeft te zetten. Dat we je bij alle facetten die komen kijken bij "het hebben van een klus" faciliteren. Wantrouwen wegnemen en rust en zekerheid toevoegen.

 

Werk aan de winkel dus!

 

Wie past deze theorie op zijn (toekomstige) toko toe en komt met leuke nieuwe realiteiten aanzetten? Ben benieuwd!

 

[verandering: titel]

 


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
We willen naar een Perceived reality toe dat we worden gezien als gemaksinstrument. "Zij regelen het wel." of "Het komt altijd goed." Met als gevolg dat we als nieuwe Objective reality geen platform meer zijn, maar een "Getting your Job done", bedrijf. Denk aan: op de hoogte gehouden worden van je aanvraag, weten wie er komt, wanneer, of ie al vertrokken is of te laat komt, dat wanneer de vakman binnenkomt je eigenlijk al weet dat het goed gaat komen. Kortom, dat je in het hele proces van: ik heb een vakman nodig tot de klus is geklaard... Geen moment ergens een vraagteken hoeft te zetten. Dat we je bij alle facetten die komen kijken bij "het hebben van een klus" faciliteren. Wantrouwen wegnemen en rust en zekerheid toevoegen.
Wij noemen dat een projectleider. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 198 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept