• 0

Facebook audience network: uit welke websites / apps bestaat het?

Ik adverteer al een tijd op Facebook en zie dat vooral via het audience network er erg veel geklikt wordt op de advertenties. Nu wil ik graag weten waar dit netwerk nou precies uit bestaat. Dus uit welke websites / apps, zodat ik een beter beeld heb van de waarde van dit netwerk.

 

Ik heb gezocht op Facebook zelf, via Google en via sites als likeonomics maar daar staat alleen in algemene termen beschreven dat advertenties worden getoond in apps van derden.

 

Wie weet in wat voor apps / sites het wordt getoond en ook waarom het daarin zo goed presteert? Zeker in vergelijking met Facebook zelf.

 

In de bijlage een voorbeeld van het verschil in kliks / bereik tussen het Audience network en Facebook zelf.

 

FB_voorbeeld.thumb.jpg.11bbcc2d09fdde952aca9532050d3586.jpg

Yes, I believe in the power of ZZP!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Facebook laat niet echt weten wat het Audience Network inhoudt. Je kunt het enigszins vergelijken met de zoekpartners van Google.

 

Wat ik zelf vaak heb meegemaakt, en waarom ik het nu standaard uitzet, is dat het vooral veel kwalitatief laag verkeer is. Ik weet niet of je conversies meet, maar bij een aantal van onze campagnes vielen de conversieratio's erg tegen van het verkeer dat uit het Audience Network afkomstig was.

 

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info. Wat je schrijft was al enigszins wat ik vermoede.

 

We hebben geen conversie gemeten bij deze campagne, voor een volgende willen we dat wel gaan doen.

 

Merk je trouwens een verschil met de resultaten op Facebook als je het audience netwerk uitzet? Word je daar dan meer getoond / krijg je daar dan betere resultaten uit omdat je volledige budget dan daar naartoe gaat , of maakt dat geen enkel verschil?

 

Yes, I believe in the power of ZZP!

Link naar reactie
  • 0

Als je doelgroep groot genoeg is zonder Audience Network dan zul je in 9/10 gevallen zeker betere resultaten behalen als je al je budget overhevelt. Als je doelgroep te klein is dan is het nog maar de vraag of je er veel winst mee behaalt als je het Audience Network uit zet.

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.