Ga naar inhoud

Ruimte huren/ kosten delen collega-ondernemer

Geplaatst:

wvrooy

Hallo,

Ik ben van plan een kleine eenmanszak te starten met een divers aanbod op het gebied van begeleiding en hulpverlening. Voor een aantal activiteiten zal ik freelancers aantrekken, maar in het begin zal het centrum voornamelijk op mijzelf draaien.

Nu zit ik met het huren van een ruimte in mijn maag. Ik wil graag op korte termijn kunnen uitbreiden (w.s. al na enkele maanden) maar kan niet direct hoge huur betalen. Opties zijn dan een ruimte huren in bv. een buurthuis, of ruimte huren en delen met andere ondernemer. Wie heeft er nog andere ideeen? En hoe vind ik collega-ondernemers om samen huurruimte te delen?

Groeten Wil

Featured Replies

Geplaatst:

Nico Schouten

Kun je uitleggen wat je precies bedoeld met begeleiding en hulpverlening ?

Nu is het voor velerlei uitleg vatbaar.

Je activiteiten bepalen ook voor een groot deel welke ruimte op welke locatie geschikt is.

En bij welke ondernemer je misschien onderdak zou kunnen zoeken.

Zijn er synergie mogelijkheden ?

En waarom denk je al zo snel uit te kunnen breiden ?

Nu ga je misschien een locatie op de groei huren, als de verwachte groei dan langer op zich laat wachten heb je misschien weer finaciele problemen.

Geplaatst:

wvrooy

• Auteur

Hoi,

Het wordt een huiswerkbegeleidingscentrum uitgebreid met orthopedagische behandeling, Remedial Teaching en mogelijk Logopedie. De huiswerkbegeleiding en orthopedagogische behandeling zal ik zelf verzorgen, voor bijles, remedial teaching e.d. zal ik freelancers aannemen, afhankelijk van de vraag.

In deze branche is een redelijke groei te verwachten. Ikzelf kan maximaal 6 leerlingen tegelijk begeleiden waarvoor 1 ruimte zou volstaan. In de ochtenduren kunnen evt. de andere activiteiten plaatsvinden, maar daar is veel minder groei in te verwachten. Op basis van de ervaringen van collega's kan ik na enkele maanden tot een jr uitbreiding verwachten naar twee groepen, en dus een extra ruimte.

Kan evt. ook starten door ruimte te huren binnen wijkcentrum, jongerencentrum etc. maar beperkte mogleijkheden zover ik nu kan overzien. Hoe zou ik evt. andere startende ondernemers kunnen vinden voor delen van kantoorruimte?

Geplaatst:

Merkava

Eigenlijk heb je dus ruimte nodig in of om een schoolgebouw.

Je zit dan dicht bij je doelgroep.

Heb je al eens geprobeert om schoolruimte te huren ?

Een buurtcentrum lijkt me ook een geschikte plek.

Sommige feestzalen hebben ook kleine ruimtes die op naschoolse tijden vaak niet in gebruik zijn.

Rij anders eens de route door jouw vestigingsplaats die jouw klantenkring rijd.

Wie weet zie je wel een pand waarvan je denkt , hé dat is het.

Hou er wel rekening mee dat deze locatie door ouders ook geschikt gevonden word.

Achterin een snackbar lijkt me niet zo geschikt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.