Er is in mijn huidige situatie een beetje verwarring ontstaan over het feit of het slim/handig of uberhaupt noodzakelijk is om nog BTW aangifte te doen voor onze eenmanszaken.
Korte uitleg: 2 ZZP'ers (ikzelf en mijn vader) hebben sinds vorig jaar een VOF. Eigenlijk hebben we allebei sinds de oprichting van de VOF geen BTW of andere zaken die via beide eenmanszaken verlopen en we gebruiken ze nu enkel om het geld te verdelen aan het eind van het jaar. Zijn we uberhaupt nog BTW plichtig in deze constructie in de eenmanszaken? Ik heb namelijk voor afgelopen jaar in alle kwartalen voor beide aangiften niks aan te geven. Kunnen we een ontheffing aanvragen? Zijn we uberhaupt nog wel ondernemer in onze eenmanszaak als we nu eigenlijk alleen maar samen werken? Incidenteel werk ik nog een aantal keer per jaar (3-4) aan een ander project, maar dat kan ik eventueel toch ook via de VOF factureren? Om daarvoor nou mijn eenmanszaak voor actief te houden is denk ik een beetje onnodig. Wat zijn hierdoor de consequenties ook voor de administratie?
Omegaboomer
Omegaboomer
Beste Allen!
Er is in mijn huidige situatie een beetje verwarring ontstaan over het feit of het slim/handig of uberhaupt noodzakelijk is om nog BTW aangifte te doen voor onze eenmanszaken.
Korte uitleg: 2 ZZP'ers (ikzelf en mijn vader) hebben sinds vorig jaar een VOF. Eigenlijk hebben we allebei sinds de oprichting van de VOF geen BTW of andere zaken die via beide eenmanszaken verlopen en we gebruiken ze nu enkel om het geld te verdelen aan het eind van het jaar. Zijn we uberhaupt nog BTW plichtig in deze constructie in de eenmanszaken? Ik heb namelijk voor afgelopen jaar in alle kwartalen voor beide aangiften niks aan te geven. Kunnen we een ontheffing aanvragen? Zijn we uberhaupt nog wel ondernemer in onze eenmanszaak als we nu eigenlijk alleen maar samen werken? Incidenteel werk ik nog een aantal keer per jaar (3-4) aan een ander project, maar dat kan ik eventueel toch ook via de VOF factureren? Om daarvoor nou mijn eenmanszaak voor actief te houden is denk ik een beetje onnodig. Wat zijn hierdoor de consequenties ook voor de administratie?
Ik hoor graag alle tips en ideeën!
Alvast dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag