Jump to content
Sjors9051
Verberg

Problemen bij oversluiten zakelijk energiecontract (Eon via inhoofdzaak)

vraag

Beste,

 

Een jaar geleden zou mijn energie contract voor mijn werkplaats verlopen, het bedrijf "Inhoofdzaak" is toen in beeld gekomen en zou mij helpen om een nieuw en goedkoper contract aan te bieden. Omdat het al vrijdag was en ik zonder energie zou komen te zitten is er ontzettend veel druk achter gezet van de persoon die mij dit contract heeft aangeboden. Het enige probleem was dat ik op mijn werk zat en dus niet het contract kon ondertekenen, de persoon die het mij het contract aanbood zei dat het geen probleem was. Echter heb ik nooit een contract ontvangen, niet via de mail of per post. Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat het allemaal erg snel moest en omdat de rekeningen (12euro p.m) automatisch werden afgeschreven, totdat ik opeens een rekening kreeg van 90 euro, 500 euro en nog meer bedragen die niet kunnen kloppen.

 

Ik heb contact opgezocht met de energieleverancier, zij sturen mij een specifiactie op waar je eigenlijk niets uit kan opmaken.

Ook ben ik er toen achter gekomen dat "Inhoofdzaak" de desbetreffende energie leverancier op het adres van mijn woning heeft gezet terwijl dit absoluut niet de bedoeling was omdat ik al goed zat met mijn huidige leverancier. Ik had dus 2 maatschappijen op 1 adres. Ik heb het contract opgevraagd bij de energiemaatschappij, zij zeggen dit niet te hebben (apart) en hebben mij dus weer doorverwezen naar "inhoofdzaak" die het contract heeft afgesloten.

 

Na weken lang contact te hebben opgezocht met "inhoofdzaak" krijg ik alleen maar response met: Wij hebben de zaak in behandeling genomen, sorry meneer de zaak is perongeluk blijven liggen, als wij meer weten hoort u van mij. etc. etc.

 

Nu een deurwaarde en bijna faillisement voorbij weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik krijg het contract van bijde partijen niet in handen, ook kunnen zij mij niet precies vertellen wat er gaande is.

 

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sjors

 

[Mod edit: titel verduidelijkt ]

Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Beste Sjors,

 

Naar welke energieleverancier heeft Inhoofdzaak je overgezet. Innova toevallig?

 


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zij hebben mij op beiden adressen bij de Eon ingeschreven.

Ah, verkeerd gegokt dan. Reden dat ik het vroeg is dat Innova webcare redelijk actief lijkt op fora als gaslicht.com en tros radar om problemen met via inhoofdzaak overgesloten contracten op te lossen. Je bent in ieder geval duidelijk niet de enige waarbij oversluiten via inhoofdzaak mis is gegaan.

 

Wellicht dat Eon daar ook gevoelig voor is en je een klacht op gaslicht.com kunt plaatsen om wat druk te zetten?

 

Nu een deurwaarde en bijna faillissement voorbij weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik krijg het contract van bijde partijen niet in handen, ook kunnen zij mij niet precies vertellen wat er gaande is.

Deurwaarder en bijna faillissement? Dat klinkt wel erg heftig. Als het echt zo ernstig is - en je de middelen hebt - zou een advocaat inschakelen nog een overweging zijn.

 


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Kijk ook eens wat andere klagers doen.

 

Yep, die bedoel ik; maar dan Eon ipv Innova dus

Edit: en dank voor de titelsuggestie, maar ik heb 'm iets aangepast.


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor het aanpassen van de titel.

 

Een advocaat is zeker een overweging, alleen denk ik wel dat we eerst bewijs nodig hebben om er een goede zaak van te kunnen maken.

Ik ga het probleem ook even op gaslicht.nl zetten.

 

Bedankt voor uw reactie!

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Omdat het al vrijdag was en ik zonder energie zou komen te zitten is er ontzettend veel druk achter gezet van de persoon die mij dit contract heeft aangeboden.

 

 

Zonder tussenkomst van de netbeheerder kun je toch nooit zonder energie komen te zitten, omdat te realiseren moet je fysiek worden afgekoppeld van het distributiesysteem, daar gaat een behoorlijke incassoprocedure aan vooraf of je valt onder 1 van de uitzonderingen hier genoemd.

 

Dat is juist de kracht geweest van de liberalisering destijds.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier, en zag dit voorbij komen.

Wat ontzettend vervelend dat je dit probleem hebt.

Ik zit zelf in de energie wereld.

 

Je netwerkbeheerder kan je hier ten alle tijden uit helpen.

Je kunt officieel maar 1 leverancier hebben. Officieel is het zo dat er een landelijk systeem is voor het betreffende contract wat nagekeken moet worden voor een klant over gaat. Soms zit er een boete clausule aan vast en daar word vaak ook voor getekend op het contract formulier.

 

Het is wel vreemd (en dit is de reden dat ik reageer) dat er een contract is afgesloten zonder een handtekening. Is het een zakelijk contract? Dan kan het officieel niet zo zijn dat er niet getekend is.

Dan MOET er ergens een handtekening zijn of een voicelog. (of wat ik hier mee bedoel: het is een frauduleuze kwestie als dat er dus niet is en u weet niks van een contract of handtekening)

 

De specificaties die je krijgt van de leverancier gaan vooral om verbruik en niet om hoe wie wat waar over je contract. Ten eerste moet het zo zijn dat u dan toch het contract moet ontvangen met daarin de voorwaarden.

 

Een hoop vraagtekens dus in dit verhaal.

 

Heeft u in de tussentijd nog vooruitgang geboekt?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Sjors9051,

 

Kan je met mij contact opnemen via een persoonlijk bericht?

Dan kan ik kijken of ik iets voor jou kan betekenen.

 

Ik ben namelijk nog niet actief genoeg geweest op dit forum om jouw via een pb te contacteren.

 

Mvg,

Mitchell

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Mitchel,

 

Goed dat je hier namens Rokz / inhoofdzaak reageert (alhans, dat maak ik op uit je linkedin profiel dat je - neem ik aan bewust - bij je openbare HL info hebt gezet. ).

 

Ik stel het ook zeer op prijs als jij en/of Sjors ook terugkoppeling geven op dit forum indien en zoja hoe dit probleem wordt opgelost.

 

Daarnaast ben ik benieuwd hoe inhoofdzaak normaliter de contracting doet: hoe kan een zakelijk contract zonder handtekening tot stand komen (volgens MartineD kan/mag dat namelijk in de zakelijke markt niet?)

 


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Norbert,

 

Ik ben inderdaad werkzaam bij ROKZ. Wanneer ik contact heb met Sjors zal ik dit intern met de klantenservice oppakken, uitzoeken en hier een korte reactie geven.

 

Het is bij ons niet mogelijk om een aansluiting bij een nieuwe leverancier te realiseren zonder handtekening van de klant. Wij werken met papieren contracten waar altijd een handtekening op moet staan. Deze wordt ook gecontroleerd door onze interne controle afdeling.

 

ik zoek het graag eerst uit voordat ik inhoudelijk reageer op een specifiek geval. Indien er vragen zijn kunnen deze gesteld worden via onze klantenservice of via een bericht richting mij, dan zorg ik dat het afgehandeld word.

 

Mvg, Mitchell

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb voor inhoofdzaak/rokz groep gewerkt.

En zal op korte termijn hier en op vele andere site,s duidelijkheid geven over hun werkwijze en hoe alles stap voor stap in z werk gaat.

Nou, dan wachten we nog maar even af.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor zo ver ik weet worden daar geen gekke dingen gedaan alles gaat met een waterdicht contract van de leverancier indien van toepassing staat er altijd vermeld of de boete al dan niet vergoed word je krijgt een kopie van het contract waar ook de leverings tarieven van kale gas prijs en kale stroom prijs op staan dan heb je 14 dagen om dit te vergelijken met je huidige tarief dan zie je dus gelijk of je duurder of goedkoper uit bent zo kan het dus nooit zijn dat je duurder uit bent omdat je de tarieven zelf op papier hebt verder (vind ik fijn) heb je altijd rechtsstreeks contact geen 0900 num geloof me ik heb voor andere gewerkt waar heel veel geromeld word en daar zijn de goede de dupe van

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

En bij een paar mensen op de 100.000 gaat er wel eens iets mis dat heb je bij alle bedrijven ook bij nuon essent enc heb zelf bij nuon via lms en ook daar gebeurt wel eens een fout alleen met dit soort forums gaan mensen snel elkaar zwart maken ook nog eens onder meerdere valse namen enz. ik weet zeker als er iets mis gaat dat zij alles doen om het op een of andere manier op te lossen. Heb daar een leuke tijd gehad en kan echt niks slechts zeggen behalve dat de koffie niet altijd even lekker is werk nu bij een nieuwe werkgever maar als ik terug kon had ik het gelijk gedaan

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 206 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept