• 0

Problemen bij oversluiten zakelijk energiecontract (Eon via inhoofdzaak)

Beste,

 

Een jaar geleden zou mijn energie contract voor mijn werkplaats verlopen, het bedrijf "Inhoofdzaak" is toen in beeld gekomen en zou mij helpen om een nieuw en goedkoper contract aan te bieden. Omdat het al vrijdag was en ik zonder energie zou komen te zitten is er ontzettend veel druk achter gezet van de persoon die mij dit contract heeft aangeboden. Het enige probleem was dat ik op mijn werk zat en dus niet het contract kon ondertekenen, de persoon die het mij het contract aanbood zei dat het geen probleem was. Echter heb ik nooit een contract ontvangen, niet via de mail of per post. Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat het allemaal erg snel moest en omdat de rekeningen (12euro p.m) automatisch werden afgeschreven, totdat ik opeens een rekening kreeg van 90 euro, 500 euro en nog meer bedragen die niet kunnen kloppen.

 

Ik heb contact opgezocht met de energieleverancier, zij sturen mij een specifiactie op waar je eigenlijk niets uit kan opmaken.

Ook ben ik er toen achter gekomen dat "Inhoofdzaak" de desbetreffende energie leverancier op het adres van mijn woning heeft gezet terwijl dit absoluut niet de bedoeling was omdat ik al goed zat met mijn huidige leverancier. Ik had dus 2 maatschappijen op 1 adres. Ik heb het contract opgevraagd bij de energiemaatschappij, zij zeggen dit niet te hebben (apart) en hebben mij dus weer doorverwezen naar "inhoofdzaak" die het contract heeft afgesloten.

 

Na weken lang contact te hebben opgezocht met "inhoofdzaak" krijg ik alleen maar response met: Wij hebben de zaak in behandeling genomen, sorry meneer de zaak is perongeluk blijven liggen, als wij meer weten hoort u van mij. etc. etc.

 

Nu een deurwaarde en bijna faillisement voorbij weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik krijg het contract van bijde partijen niet in handen, ook kunnen zij mij niet precies vertellen wat er gaande is.

 

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sjors

 

[Mod edit: titel verduidelijkt ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zij hebben mij op beiden adressen bij de Eon ingeschreven.

Ah, verkeerd gegokt dan. Reden dat ik het vroeg is dat Innova webcare redelijk actief lijkt op fora als gaslicht.com en tros radar om problemen met via inhoofdzaak overgesloten contracten op te lossen. Je bent in ieder geval duidelijk niet de enige waarbij oversluiten via inhoofdzaak mis is gegaan.

 

Wellicht dat Eon daar ook gevoelig voor is en je een klacht op gaslicht.com kunt plaatsen om wat druk te zetten?

 

Nu een deurwaarde en bijna faillissement voorbij weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik krijg het contract van bijde partijen niet in handen, ook kunnen zij mij niet precies vertellen wat er gaande is.

Deurwaarder en bijna faillissement? Dat klinkt wel erg heftig. Als het echt zo ernstig is - en je de middelen hebt - zou een advocaat inschakelen nog een overweging zijn.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat het al vrijdag was en ik zonder energie zou komen te zitten is er ontzettend veel druk achter gezet van de persoon die mij dit contract heeft aangeboden.

 

 

Zonder tussenkomst van de netbeheerder kun je toch nooit zonder energie komen te zitten, omdat te realiseren moet je fysiek worden afgekoppeld van het distributiesysteem, daar gaat een behoorlijke incassoprocedure aan vooraf of je valt onder 1 van de uitzonderingen hier genoemd.

 

Dat is juist de kracht geweest van de liberalisering destijds.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier, en zag dit voorbij komen.

Wat ontzettend vervelend dat je dit probleem hebt.

Ik zit zelf in de energie wereld.

 

Je netwerkbeheerder kan je hier ten alle tijden uit helpen.

Je kunt officieel maar 1 leverancier hebben. Officieel is het zo dat er een landelijk systeem is voor het betreffende contract wat nagekeken moet worden voor een klant over gaat. Soms zit er een boete clausule aan vast en daar word vaak ook voor getekend op het contract formulier.

 

Het is wel vreemd (en dit is de reden dat ik reageer) dat er een contract is afgesloten zonder een handtekening. Is het een zakelijk contract? Dan kan het officieel niet zo zijn dat er niet getekend is.

Dan MOET er ergens een handtekening zijn of een voicelog. (of wat ik hier mee bedoel: het is een frauduleuze kwestie als dat er dus niet is en u weet niks van een contract of handtekening)

 

De specificaties die je krijgt van de leverancier gaan vooral om verbruik en niet om hoe wie wat waar over je contract. Ten eerste moet het zo zijn dat u dan toch het contract moet ontvangen met daarin de voorwaarden.

 

Een hoop vraagtekens dus in dit verhaal.

 

Heeft u in de tussentijd nog vooruitgang geboekt?

Link naar reactie
  • 0

Beste Mitchel,

 

Goed dat je hier namens Rokz / inhoofdzaak reageert (alhans, dat maak ik op uit je linkedin profiel dat je - neem ik aan bewust - bij je openbare HL info hebt gezet. ).

 

Ik stel het ook zeer op prijs als jij en/of Sjors ook terugkoppeling geven op dit forum indien en zoja hoe dit probleem wordt opgelost.

 

Daarnaast ben ik benieuwd hoe inhoofdzaak normaliter de contracting doet: hoe kan een zakelijk contract zonder handtekening tot stand komen (volgens MartineD kan/mag dat namelijk in de zakelijke markt niet?)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Ik ben inderdaad werkzaam bij ROKZ. Wanneer ik contact heb met Sjors zal ik dit intern met de klantenservice oppakken, uitzoeken en hier een korte reactie geven.

 

Het is bij ons niet mogelijk om een aansluiting bij een nieuwe leverancier te realiseren zonder handtekening van de klant. Wij werken met papieren contracten waar altijd een handtekening op moet staan. Deze wordt ook gecontroleerd door onze interne controle afdeling.

 

ik zoek het graag eerst uit voordat ik inhoudelijk reageer op een specifiek geval. Indien er vragen zijn kunnen deze gesteld worden via onze klantenservice of via een bericht richting mij, dan zorg ik dat het afgehandeld word.

 

Mvg, Mitchell

 

Link naar reactie
  • 0

Voor zo ver ik weet worden daar geen gekke dingen gedaan alles gaat met een waterdicht contract van de leverancier indien van toepassing staat er altijd vermeld of de boete al dan niet vergoed word je krijgt een kopie van het contract waar ook de leverings tarieven van kale gas prijs en kale stroom prijs op staan dan heb je 14 dagen om dit te vergelijken met je huidige tarief dan zie je dus gelijk of je duurder of goedkoper uit bent zo kan het dus nooit zijn dat je duurder uit bent omdat je de tarieven zelf op papier hebt verder (vind ik fijn) heb je altijd rechtsstreeks contact geen 0900 num geloof me ik heb voor andere gewerkt waar heel veel geromeld word en daar zijn de goede de dupe van

Link naar reactie
  • 0

En bij een paar mensen op de 100.000 gaat er wel eens iets mis dat heb je bij alle bedrijven ook bij nuon essent enc heb zelf bij nuon via lms en ook daar gebeurt wel eens een fout alleen met dit soort forums gaan mensen snel elkaar zwart maken ook nog eens onder meerdere valse namen enz. ik weet zeker als er iets mis gaat dat zij alles doen om het op een of andere manier op te lossen. Heb daar een leuke tijd gehad en kan echt niks slechts zeggen behalve dat de koffie niet altijd even lekker is werk nu bij een nieuwe werkgever maar als ik terug kon had ik het gelijk gedaan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.